Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

ondt i benene.

13»

Kommentarer

• Jeg har også forfærdelig ondt i benene, Jeg har været stofskifte patient i 32 år, men jeg fik bare at vide at jeg skulle tage 50 mkg. eltroksin hver dag, og det gjordee jeg til jeg fik en blodprop i hjernen 14 februar 2011. Jeg havde haft det dårligt længe og pludselig havde jeg for højt blodtryk 266-103-112 jeg fik medicin men blev mere dårlig. havde det bedre uden, men fortsatte med eltroxin. Som jeg så efter jeg kom hjem fra hospitalet opdagede var Ny eltroxin, jeg var i de 32 år aldrig blevet indkaldt til en blodprøve eller andet, jeg tog bare pillerne, men blev mere og mere syg.da jeg så kommer hjem fra hospitalet, har en læge skrevet at jeg skulle sættes op i eltroxin 100 mkg. og det var det.Jeg havde fået ny læge og vi skulle have mit blodtryk neds, så jeg ringede til ham og spurgte om vi ikke skulle interessere os for mit stofskifte i stedet, det sagde han ja til og nu er mit blodtryk, og puls normal.mem ikke stofskiftet skønt jeg får euthyrox jeg tager 75 mkg hver dag og ser hvad blodprøverne siger næste gang. dem jeg fik taget da jeg kom hjem fra hospitalet sagde TSH.7,6 - T4.112 - T3. 0,96. jeg har ikke meget forstand på tallene men kan se de ser forkerte ud
  • Jamen frygtelig historie. Du har så sikkert fået den ny eltroxin i 2 år og har ikke kunnet tåle den. Euthyrox kan ikke bare lige vupti rette op på det. Du er på rette spor og skal have tålmodighed selv om det må være mega svært der hvor du er lige nu. Det tog mig et helt år at finde ud af rette dosis. De bedste ønker for dig. Vh Petra
  • Jeg har også enormt ondt i benene ind imellem. Har lige fået blodprøvesvar på lavt stofskifte, men lægen sagde at de var omvendte, hvad mon han mente med det.TSH var 0.24. T4 er 182 og T3 er 1.99 jeg ved ikke rigtig Hvad lægen mener med at det var på hovedet eller noget i den retning, er der nogen der ved hvad han mente, Han mente vist at jeg tog for meget euthyrox . men han vil da henvise mig til en endokrinolog på sygehuset. han sagde også noget om at mine nyretal var forhøjet. Vh Mitzi

Ps, jeg ved ikke rigtigt om tallene står de rigtige steder , på min nye seddel står nemlig hele navnet Thyreoidea stim-hormon 0,24 Thyroxin 182 Trijodthyronin total 1.99
Log in eller Registrér for at kommentere.