Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

ondt i benene.

Hej jer alle.
Jeg har i ca 1 måned haft rigtig meget ondt i benene
og de er tykke særlig i læggene.så det gør ondt at
løfte fødderne og jeg får også nogle skarpe smerter
i både muskler og led.Min balance har det heller ikke
for godt,så jeg tænkte om nogle af jer har prøvet det.
Jeg har får lavt stofskifte og får 200mikrg eltroxin dgl
Hilsen HNMMKD6.
«13

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg har også lavt stofskifte og i perioder har jeg rigtig meget ondt i mine ben. For mig er det værst, når jeg sidder ned. Når jeg har siddet lidt gør det rigtig, rigtig ond i benene og det eneste der hjælper er at komme i bevægelse.
  • Indstillinger
    Jeg har det på samme måde -har jeg kørt bil eller skal ned af trappen om morgenen ligner jeg en på 90 -kan dårlig gå eller komme ud af bilen indtil kroppen så igen er igang og de symptomer havde jeg ikke før mit myxødem -
    Jeg tror det hører med til sygdommen ,da jeg siden starten i marts 08 har haft muskel og led smerter og en dårlig skulder er forværret x mange -
    Det er en rigtig undskyld lo... sygdom og man føler bare ikke man blir rask og den samme som før !!
    Hilsener
    Kirsten
  • Indstillinger
    Det er lidt "sjovt" for sådan har jeg det også.
    Jeg tænkte godt nok ikke på stofskiftet, kun med hensyn til muskelsmerterne, som gudskelov forsvandt, da jeg blev velreguleret.
    Hvis jeg skal ud og tisse om natten, vakler jeg som en halvfuld.
    Og har jeg kørt længe i bil, går der ti til tyve skridt inden min gang bliver normal.
    Trappen om morgenen bliver nogen gange taget "et skridt af gangen".
    Jeg snakkede med endokrinologen om mine smerter, som nærmest sidder under føderne og opad.
    Han sagde, at det kunne skyldes D-vitaminmangel, det havde jeg faktisk.
    Men smerterne er ikke forsvundet trods mine tal nu er OK.
    Så var jeg hos en ortopædkirurg, han sagde at det var "Plantar Facitis", og at jeg skulle have indlæg.
    Det har jeg fået, men smerterne er der endnu.
    Så måske er det "bare" stofskiftet!
    Mange hilsner Inge
  • Indstillinger
    Hej alle.
    Tusind tak til jer der svarede på mit indlæg,det er dejligt at man står ikke alene
    med denne ja Kirsten lorte sygdom ,for det synes jeg godt man må kalde
    den,det var også rart at jeg kunne læse om jeres andre symtomer ,det gav mig
    ro i sjælen da man jo kan blive helt angst for hvad det kan være man evt
    yderligere skulle fejle.Jeg skal til læge i dag og jeg vil bede om en stofskifte
    prøve,for selv om han sagde ,at prøverne var normale sidste gang kan de jo
    godt være ændret og efter jeg har læst et indlæg af Ledende overlæge
    Hans Perrild fra Bispebjerg sygehus ved jeg nu ,at patienter der har Myxødem
    skal tallende ligge i den lave ende max 2 for at vores livskvalitet er nogenlunde.
    Endnu engang tak HNMMKD6
  • Indstillinger
    jamen selvtak da :-))
  • Indstillinger
    Hej !! har lige fået fjernet min skjoldbruskirtel og har fået det rigtig godt , men men men ....., jeg har fået nederdrægtig ondt i mine ankler , og mine ben sover når jeg har siddet ned et kort øjeblik , har også uro om natten . Så jeg er godt klar over at når man får det godt på en måde, så kommer der noget på en anden måde . Hvad skal vi dog stille op ??, for jeg tvivler på der er en ekspert der kan fortælle os det . Øv !!! Hilsen Andersen
  • Indstillinger
    Hej Andersen.
    Først tillykke med en velovrestået operation,det må være dejligt
    for dig.Måske vil det være en god ide,at du fik taget nogle stofskifte
    prøver da jeg har læst,at der er mange der får for lavt stofskifte
    efter struma operation og så skal behandles med eltroxin.
    Det er jo ikke sikkert du har fået det,men det var da rart og vide
    om dine symtomer skyldes det.
    God bedring HNMMKD6.
  • Indstillinger
    Hej igen !! Vil lige sige at jeg får taget blodprøver hv 8. dag og tar €ltroxin og calcium hver dag , det er jo på grund af at jeg på et tidspunkt vil få et stofskifte der er helt i bund , men hjernen har ikke nået at registrere at der ikke er nogen skjoldbruskirtel endnu , men det kommer :-)))) Det er den besked jeg har fået da jeg blev udskrevet. Så spørgsmålet er , hvad er det man mangler når man har så ondt i benene, for det må da være et stof som kroppen er i underskud af . Er der nogen der er kloge på det ???
    Hej hej
  • Indstillinger
    Jeg kunne også godt lide at få at vide, hvorfor vi får ondt i benene, før jeg kom i behandling, fik jeg mere og mere ondt i mine ben, når jeg gik tur, jeg stavrede simpelhen afsted. Nu har jeg det sådan, at når jeg har siddet et stykke tid, føles mine ben ømme og stive, så skal jeg lige igang.
  • Indstillinger
    jeg fik fjernet min skjoldbruskkirtel i 2003. det har taget mange år at få reguleret min medicin ind. Jeg får også calzium zandos og etalpha samt eltroxin. hvis calcium ikke er i niveau kan det give prikkende sovende fornemmelse, samt ondt i benene, ømhed i benene kan også være din eltroxin der ikke er i niveau. jeg kan stadig i perioder mærke disse udsving, men tal med din behandlende læge, som forhåbentlig er endokriniolog om disse symptomer, så de kan regulere din medicin til
Log in eller Registrér for at kommentere.