Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

En ny regering

24

Kommentarer

  • Indstillinger
    Til Leonine

    Citat:
    "Hvordan kan du tillade dig at kalde Laura for
    snæversynet?"

    Jamen Leonine, hvorfor skulle jeg ikke kunne tillade mig det? Når Laura tillader sig at kalde alle af anden etnisks herkomst end dansk for "snyltere". - og helt ærlig, så er man da snæversynet!

    Citat:
    "TRIST! Hvis vi ikke kan udveksle meninger, debattere på et ordentligt niveau, uden at blive personlige og nedladende overfor andre debattører."

    Ja, man må da sige at Laura i den grad er personlig i hendes beskyldninger om "snyltere". Der skulle da være en ret stor mulighed for, at hun træder en stor del af den danske befolkning over tæerene, ved at kalde dem for snyltere. Det er da Laura, der lægger op til en debat uden takt og tone, ved at angribe alle med anden etninsk baggrund og beskylde dem for at være snyltere. Det kalder jeg ikke at debatere på et ordentligt niveau!

    Citat:
    "DF har en stor vælgerskare bag sig, gælder dine synspunkter for alle disse mennesker?"

    Folk må mene og tro, hvad de vil. Men burde efter min mening tænke før de taler. Og ja, personligt synes jeg, at folk der stemmer på dansk folkeparti har et problem. Det er mennesker, som er bange for alt hvad der er fremmed og som tror, at man kan melde sig ud af det ansvar, som vi alle har. Folk som kun tænker på, hvad der er bedst for dem selv.


    Og ja, det er da meget sjovt, at netop Laura, som ellers er så bange for at debatere og for at blive genkendt eller sporet, pludselig starter en debat om dette emne og på denne måde. Men jeg vil da meget gerne høre om Lauras beggrund for at komme med sådanne beskyldninger.

    Mvh Karina
  • Indstillinger
    Jeg mener reelt, der er mange, der snylter på samfundet, som jo er os alle - du og jeg.

    Hentyder ikke kun til udlændinge, da mange indordner sig under de forhold vi har her i landet og det tror jeg heldigvis, mange gør.

    Den - forhåbentig lille gruppe af udlændinge, der bevidst udnytter dansk gæstfrihed uden at yde noget som helst til gengæld, mener jeg derimod, burde udvises. Hellere i dag, end i morgen.

    Nej - jeg tænker primær på danskere, hvor en alt for stor gruppe - uden at være reel syge eller svage, snylter på samfundet.

    Det er måske kun i jylland det er almindeligt kendt, at mange får overførselsindkomster af forskellige grunde og samtidig tjener store penge ved sort arbejde?

    Ønskeligt, hvis det var sådan, men jeg tvivler....

    Hvorfor vil nogen diktere hvad jeg skal og må skrive...? "Den snak kan vi ta, hvis et valg bliver aktuelt" skriver en' ....

    Hvorfor ikke nu, om jeg må spørge.... Der er vel ikke noget galt i at ha' gennentænkt,sit stå-sted inden et valg.

    Både Venste og Socialdemokraterne har - som jeg ser og oplever det - totalt glemt pensionisterne og de reelt svage.

    de der tilhører den gruppe - HAR udtjent deres "værnepligt" og bidrager af forskellige grunde ikke til at holde hjulene igang længere.

    De / vi kaldes en samfundsbyrde og der vil blive flere af os ad åre - så nej, dem regnes der ikke med.

    Personligt lider hverken jeg eller min familie nød, men det er der mange der gør.

    Hvem kerer sig om dem.... Hvem rejser ud til de mindste samfund og møder folk i øjenhøjde...... Hvem tør stå ved' sine ord og holde fast.

    Dansk Folkeparti med P.K. i spidsen - efter min mening og ja, jeg mener der trænger til at blive ryddet godt og grundigt op og tror på, at P.K. er "mand" for at gøre det.

    Så sent som igår, hørte vi en mand sige:" I dag tjente jeg lige 22 af de sjove penge" og ved en nærmere snak - var det altså 22.000 kr på en' dag.

    Meget meget almindeligt, i området hvor vi bor og det får mig til at syde af vrede.

    Og hvad med vores genbo, der såmænd er et elskværdigt menneske.... Jo, han sygemeldte sig 11 dage p.g.a. et "alvorligt" maveonde, men fik da lige lagt nyt tag på sit eget hus og lagt et par indkørsler sort i sygeperioden.

    Håber på andre boller på suppen, som vi udtrykker os heri det jyske og for en gangs skyld, håber jeg der vil blive gået drastisk til værks.

    Jeg har - sjovt nok ikke hørt en' eneste af jer komme med et bedre bud på en ny regering, men vi er måske i bund og grund enge, når det kommer til stykket ....
  • Indstillinger
    Der er INGEN der har forbudt dig at skrive din mening Laura - du skrev : "Hvorfor vil nogen diktere hvad jeg skal og må skrive...? "Den snak kan vi ta, hvis et valg bliver aktuelt" skriver en' .... "

    Citat slut

    Jeg og andre må vel også HAVE VORES mening, du kan ikke tvinge nogen til debat, eller udelukke dem fra tråden du ikke vil debattere med, som du plejer at gøre ...:/
  • Indstillinger
    Hej Laura.

    Nej Laura det er ikke kun i jylland, at der i stor stil foregår sort arbejde.

    Folk på dagpenge der ikke er syge eller har sort arbejde ved siden af.

    Holdningen blandt folk er så vidt jeg kan se, at man prøver at "få mest ud af det".

    Måske et spørgsmål om moral?

    På den anden side er kravet om 4 skriftlige
    jobansøgninger om ugen fra de arbejdsløse restriktivt latterligt.

    Det er at gøre grin med både arbejdsgiverne og de arbejdsløse.
  • Indstillinger
    Sort arbejde har vi altid haft.

    Men nu er Danmark næsten tømt for ledige.

    Siden marts er ledigheden på det danske arbejdsmarked faldet med yderligere 7.000 personer i fuldtidsstillinger.

    Det betyder, at arbejdsløsheden er helt nede på 1,6 procent af arbejdsstyrken, det svarer til små 45.600 arbejdsløse.

    Og så er der jo dem, der aldrig kommer i arbejde, de tæller jo også med - det er dem der hellere skulle have pension.
  • Indstillinger
    Til Laura

    Nu synes jeg i den grad, at du trækker i land!

    Tillad mig at citere dig selv i dit første indlæg:

    Citat:
    Jo, vi trænger til at få ryddet godt og grundigt op, så alle snylterne sparkes ud af VORES land.

    Hvordan i alverden vil du bortforklare denne udtalelse?
    Så skal du ikke komme bagefter og påstå, at du ikke hentyder til mennesker med anden etnisk baggrund end dansk.
    Eller du vil måske til at smide de "Oprindelige" danskere ud af, som du kalder det, VORES land?
    Og sidst men ikke mindst - "Vores land" - Hvem er vi?

    Mvh Karina
  • Indstillinger
    Vores land... For mig er det Danmark.

    Måske ser det ud somom jeg modsiger mig selv og trækker i land.

    Det gør jeg ikke.

    Fastholder at udlændinge der kommer til Danmark og ikke har et ønske om at bidrage til det landets ve og vel, bør sendes tilbage hvor de kom fra.

    Som bekendt - laver nogle alverdens krumspring, for ikke at arbejde eller lære sproget osv....

    Mange danskere er bare ikke et hak bedre og for mig er det uden betydning, om man er dansker eller udlænding, hvis man bevidst snylter på samfundet.

    Og ja - jeg mener der trænger til at blive ryddet grundigt op.

    Tænk at leve i et land, hvor det ikke kan betale sig at være ærlig...... som Leonine også er inde på.

    Ikke at vi overvejer at kriminalisere os selv - tværtomod, men den sunde gamle vending om - at med ærlighed, kommer man længst ...... Nej, jeg synes man straffes ved at være ærlig i alle ting.

    Det er så min mening og enhver anden må selvfølgelig mene noget andet. Det er klart.
  • Indstillinger
    Jeg har altid troet fuldt og fast på man skal være ærlig. Det eneste jeg har stjålet er en krone fra min mor, da jeg var ca 7 år. Den tabte jeg, for der var hul i lommen. Jeg har aldrig nogensinde stjålet æbler eller noget i den retning.
    Men jeg har jo opdaget, man ikke altid skal være ærlig i alle ting, for så bliver man snydt.

    Jeg er født i fiskens tegn. Der står om børn, de står forvirrede tilbage, når de andre løber, og må så tage skylden uden at vide , hvad der er sket. Der er altså noget om det.
  • Indstillinger
    Til Laura

    Ja, vores land er Danmark, det er der vist ingen tvivl om. Men du svarer ikke på hvem "VI" er.
    Når du skriver at alle snylterne skal smides ud af vores land, så må du da i det mindste forklare, hvad det er du mener. Hvem er det, der skal smides ud?

    Så omkring sort arbejde:
    Jeg må indrømme, at jeg er en af dem der ikke får specielt undt i røven over, at folk laver sort arbejde en gang imellem. Jeg er folkeskolelærer, så det er ikke så meget, jeg selv har at byde ind med, men jeg kan f.eks. godt forstå, at dem der kan noget med deres hænder, vælger at lave en skilling efter arbejdstid. For når skattefar har været der, er der jo ikke altid særlig meget tilbage at rutte med.

    I min famile er vi så heldige, at vi kan bytte arbejdskraft, fordi vi i den nærmeste familie har både murer, tømrere, mekaniker, elektriker og vvs'er. Så vi er heldigt stillet. Den ene tjeneste er jo som bekendt den anden værd. Jeg bytter mig til gratis arbejde, og tilgændgæld hjælper jeg børnene i min familie med skolearbejde og underviser dem i musik.

    Men sådan er det jo ikke hos alle, og jeg ville ikke have haft råd til at sætte vores hus i stand, hvis jeg havde skullet betale almindelig arbejdsløn til de forskellige håndværkere. Så jeg kan godt forstå, at folk bliver fristet af sort arbejde. - Selv om jeg jo godt ved, at det ikke er lovligt. Hvis man vil af med sort arbejde, må man fjerne skatten, og det er jo nok ikke at foretrække.

    Mvh Karina
  • Indstillinger
    Redigeret 1 oktober, 2008, 10:47
Log in eller Registrér for at kommentere.