Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Mener I Gud og Jesus, er den samme "person"?

2

Kommentarer

  • Indstillinger
    På den gamle religionsdebat, var der TILSYNELADENDE flere jehovas vidner, men det er jo også let at komme i flertal, når man ikke har nogen profil :))

    Laura skrev :"Som du ser - er vi da to, der er enig med dig i at Gud og Jesus ikke kan være en' og samme person."

    Svar: Ja for I er jo jehovas vidner alle 3, tror I jeg er født igår?

    At jeg lægger to indlæg med MANGE skriftsteder der TYDELIGT siger at Jesus er Guddommelig, er ikke for at overbevise jer 3 vidner, men for at jeg som kristen, føler mig forpligtet til at rette falsk lærer.

    Men de skriftsteder lukker I jo øjnene for, og ja Jesus lod sig føde på jorden, for at frelse os mennesker, men hans navn har aldrig været Mikael, og han er IKKE en engel, lad os bare få sandheden frem for jeres tro, når nu I selv beder om det.

    Og jeg ved udmærket godt, at I helst så I havde jeres debatter for jer selv - lige som førhen, hvor ALT kom til at handle om jehovas vidner.
    Hvor I stillede jer selv spørgsmål, selv svarede - og 2 min. efter roste svaret.

    Men I har altså ingen ret til at udelukke kristne her på Netdoktor - jeg så helst de debatter var fortid, ( men åbenbart er der ikke grebet ind fra Netdoktors side )Og - I behøver nu ikke rose jer selv, for jeres tråd her taler sit tydelige sprog, og den giver ikke årsag til ros - og er heller ikke besøgt af ret mange...interessen for jehovas vidner er IKKE ret stor.
  • Indstillinger
    Hej
    Ja, Laura, jeg er "hjernevasket" i skolen til at tro Jesus er guds søn. Det blev der altid fortalt. Jeg anede ikke man sagde, at jesus og gud er den samme. Det er noget, jeg først har "hørt" her.
    Man kan ikke sådan ændre sin barnetro.
    Jeg mener da også det lyder rigtigt.
    Jesus døde jo, det ville så sige, at gud var død. Det lyder for mærkeligt i mine ører.
    Jeg er stadig ærgelig over mit indlæg forsvandt.
    Jeg takkede dig, bl.a. for at give mig mod på at skrive. I morgen er jeg optaget, så der går lige lidt tid inden jeg får samlet mig "sammen" til at skrive.

    Inden jeg nu går i seng læste jeg lige, der skrives i en anden tråd: De er tre. Gud, Jesus og helligånden. Og det skulle så være en.
    Om jeg forstår det.

    Hvordan kan tre være en. Det er da noget selvmodsigende.
  • Indstillinger
    Jeg kan ikke lade være, jeg må lige skrive. Man går jo og tænker.
    Sagde Jesus ikke: Fader, hvorfor har du forladt mig.

    Og han sagde også: Fader, timen er kommet, herliggør din søn, så sønnen kan herliggøre dig. Du har jo givet ham magt over alle mennesker, for at han kan give evigt liv til alle dem, som du har givet ham.

    Jeg mener det står helt klart, at jesus og gud ikke er den samme.
  • Indstillinger
    Hej Billedgalleri1

    Der er ca. 100 skriftsteder der viser Gud og Jesus ikke er den samme.

    Hele tanken om Gud og Jesus skulle være den samme, udspringer af treenighedslæren.
    Det er en konstateret kendsgerning.

    Denne lære blev udtænkt af en kirkefader ved navn Athanasius.
    (prøv at Google ham)

    Den hedenske Romerske kejser Konstantin, indførte denne lære for, at skaffe sig af med den uro der herskede i kirken.
    Læren blev indført i det 4. århundrede.
    Altså flere hundrede år efter det sidste i biblen var skrevet.

    For at få det til at gå op finder man skriftsteder, der tilsyneladende underbygger denne falske lære, hvor Gud, Jesus og helligånden er en og samme ting, og dog tre.
    Og man undgår at sammenholde med nøgleskriftsteder.

    Der findes dog ikke antydning af skriftsteder nogen steder i biblen, der taler om en treenig Gud.
    Jøderne troede også kun på een Gud.

    Treenigheds-tilhængerne har et alvorligt problem når det kommer til Jesus som menneske.
    Hvordan kan Gud være menneske og dog Gud.
    Jesus blev fristet af djævelen i ørkenen i 40 dage. Men satan kan naturligvis, ikke påvirke gud.

    Det klarer man ved at fremsige nogle konstruktioner, der går ud på at Gud/Jesus
    gav afkald på sin guddommelighed.
    Det giver dem det problem, at treenighedslæren, klart beskriver at Gud,sønnen og helligånden altid er lige i værdighed.
    Men der er en undtagelse i de 33 år, Jesus var på jorden siger man.
    Argumentet er ret tyndbenet, men der plejer man så at sige, det er noget mennesker ikke kan forstå.

    Biblen beskriver at Jesus blev oprejst til himlen efter sin død.Jesus beder om at få sin stilling igen.
    Dette er et faktum.
    Han blev desuden gjort til mere end sine egne, siger biblen.
    (filipperbrevet 2:5-11)

    Mere end sine egne, kan ikke være Gud og helligånden, så skulle Jesus være mere end sin far Gud.
    Den går ikke.
    De eneste andre der så kan være tale om, som hans egne, kan kun være de andre engle. Jesus er altså en engel, og de bøjer sig for ham, som Ærkeenglen Michael.
    Hvilket let kan bevises fra andre steder i biblen.Det kræver en vis indsigt.

    Så er her et skriftsted der fortæller om Jesus´s status efter sin himmelfærd på Kristi himmelfartsdag.
    Han er ikke mere menneske, og skulle således have fået sin ligeværdige guddommelighed tilbage. Hvis treenighedslæren var sand.

    1 Korintherbrev 15:27
    For [Gud] „har lagt alt under hans fødder“.
    (der er tale om Jesus)

    citat:
    Men når han siger at ’alt er blevet underlagt’, er det klart at det er med undtagelse af Ham som har underlagt ham alt. 28 Men når alt er blevet ham underlagt, så vil også Sønnen selv underlægge sig Ham der har underlagt ham alt, for at Gud kan være alt for alle.

    Med andre ord:
    Gud lægger alting under jesus`s myndighed, med undtagelse af Gud, som jesus selv vil underlægge sig.

    Derfor er Jesus efter sin tilbagekomst til himlen, ikke lige med Gud.
    Det treenighedslæren ellers klart slår fast.Det hele denne lære bygger på.

    Så derfor holder denne lære selvfølgelig ikke vand.

    Læser man biblen med den interlineare (ord for ord oversættelse) Græske grundskrift, vil man se den danske autoriserede oversættelse, mange steder er i uoverensstemmelse med grundteksten, for at tillempe teksten til treenighedslæren.

    Læser man iøvrigt biblen uden denne lære, er forståelsen langt mere logisk.

    Derfor kan du være helt sikker i det du allerede tror.
  • Indstillinger
    Tak for fine indlæg, både fra Billedgallegalleri og Vidnet.
    Når det handler om at overbevise os to om, at Jesus og Gud, ikke er en' og samme person, er det ikke svært, for det mener ingen af os. Det kan jeg da se, efter at ha' læst B.G.'es gode iagtagelser nu.

    Du, Vidne, har stor viden og det skriver jeg ikke for at rose eller skam-rose dig.

    Din forklaring på den treenighedslære osv er vældig fyldesggørende.

    Jeg har også forrygende travlt i disse dage og får derfor heller ikke gennemtænkt hvad jeg skriver i aften.

    Der er -som jeg hvis har skrevet - utrolig meget sygdom blandt vores nære og kære og det kniber mig ærlig talt at ha' kræfter til det hele.
    Vil så gerne gøre mit bedste, men føler ikke jeg slår til. Min mnd hjælper bedste bedste evne, bør jeg endelig ha' med.

    Troede f.eks, der i dag kunne blive tid til at barbere mine "stikkelbærben" med min mands skraber. -- Mon ikke I kender det, at man altid får sat sig aller sidst eller glemmer sig selv...

    Nu vil jeg ikke IGEN starte en ny tråd, men der er noget jeg har tænkt på.

    Ved' at i Vidner tar ud og besøger folk, for at snakke tro.

    Hvad der undrer mig meget er, at i tør det i disse tider, hvor vold og overfald tiltager?

    Er det ikke direkte farligt? Jeg ville da ikke turde at ringe på folks døre nu om dage, medmindre jeg kendte dem godt.

    Førhen gik min mand og jeg altid en aftentur før sengetid, men det har ingen af os mod på længere.

    Vi bor ellers i et roligt område, men alligevel sker det uhyrligheder tæt på.

    F.eks var der en ung mand, der skulle cykle hjem fra biografen en aften. Han blev overfaldet af en flok, der havde gemt sig bag nogle træer og mørkt, var det ikke engang.

    En ældre kvinde blev røvet en eftermiddag, hvor hun gik i sin have og blev tilmed slået. En meget venlig og sød kvinde, siger dem der kender hende personligt.

    Nu skal jeg da lige love for at jeg kom langt væk fra emnet. Og mig som går ind for, at jeg så vidt muligt, holder mig til til hovedemnet.

    Det overholdt jeg så ikke i dag. - Nok mest fordi jeg synes ikke, jeg igen igen vil starte nye tråde, der omhandler tro og religion.

    Har lige et par andre besvarelser herpå Netdoktor, hvis jeg kan samle mig sammen til det.

    Sov godt, I som læser med her.

    Mange kærlige hilsener fra Laura.
  • Indstillinger
    Jeg kender flere der ikke mere tør gå ud, når det er mørkt.
    Jeg læste om en gammel dame, der blev væltet omkuld ved højlys dag og ikke selv kunne rejse sig, ved kirkegården, hvor mine forældre ligger begravet. Nu er jeg blevet lidt nervøs for at komme på kirkegården.
    Det var aldrig sådan før i tiden. Det er for mig, helt ufatteligt, at nogen kaster med sten efter f.eks. brandbiler.
    Der står også noget med de sidste tider i bibelen.
    Jeg er bange for den har ret.
  • Indstillinger
    Hej Laura.

    Jeg er ikke nervøs ved at besøge forskellige.
    Gennemgående er folk flinke nok, selvom interessen mange steder ikke er særlig stor.
    Eller de ikke har tid. Vi kommer jo oftest uanmeldt, så det må man være forberedt på.

    Jeg har i de sidste ca 10 år, kun været ude for 2 ubehagelige personer, der gik jeg bare igen.

    Der er heldigvis også folk der er glade for vort besøg.Inviterer os indenfor og giver en kop kaffe.
    Mange gange bliver snakken også til alt muligt andet.

    Jeg må også sige, at de steder der bor ældre, har jeg oplevet en stigende frygt for at åbne døren.
    De tør simpelthen ikke. Det er virkeligt sørgeligt, det er blevet sådan.
    I gamle dage, mest på landet godt nok,låste man aldrig døren. selvom man ikke engang var hjemme.

    Desværre er det en af de mere kedelige forudsigelser, om de tilstande der vil komme.
    ( 2. timoteus 3:1)
    En forrådelse der sker af samfundet.

    Troen kan være med til at afbøde dette, er min holdning.
    Men de der burde være først til at gøre noget, ser bare passivt til.


    Jeg har lyst til at fortælle et par historier, om besøg.

    En morsom en af slagsen.
    Jeg ringede på et sted, hvor jeg godt kunne se, beboeren havde en noget alternativ livsstil. Han lukkede op, og så var det med at holde masken, Han havde et loppehalsbånd på.
    En anden gang, hvor vi gik to sammen, kom vi til en enlig der lå syg. Der måtte vi ud og købe mad til ham.

    Det er ikke altid, jeg føler Danmark er et af verdens rigeste lande.
    Vi er selvfølgelig ikke socialarbejdere, men af og til har nogen af os måttet træde til med en hjælpende hånd.
    Og hvis du så det, vi nogen gange ser.

    Der er også virkeligt solstrålehistorier.
    En ægtepar blev besøgt, gennem lang tid, af nogen fra vor menighed.
    Ægteparret var misbrugere af forskelligt, og var noget forhutlede, men en dag kom de med til møde, meget forsagte.
    Heldigvis kom de oftere og oftere, og en dag
    skete der en forskel. De havde besluttet, at
    stoppe drikkeriet, tobak og alle de dårlige hash-venner.

    Jeg har efterfølgende spurgt dem om, hvad de synes om at blive Jehovas vidner.
    Svaret var.
    Det er det bedste der nogensinde er sket os.
    Nu havde livet igen fået et mål. De havde fået os som nye venner, og ser lyst på tilværelsen.

    Det må siges, at være en af de bedre sidegevindster ved troen.
  • Indstillinger
    Hej Vidne. - Først vil jeg skynde mig at sige, at dette indlæg ikke bliver gennentænkt, da jeg har susende travlt med både det ene og det andet.

    Pyt med det, for vi behøver ikke altid fremstå så forberedte. - På samme måde har jeg det også, når jeg læser indlæg med meget stor viden og indsigt. - Indsigt, som jeg slet ikke har.

    Nogen kunne måske blive skræmt at sådanne indlæg og mene, at de så ikke kan bidrage med noget som helst, men vid' - ALLE kan bidrage med noget, uanset vore evner.

    Det er nogle spændende oplevelser, du her fortæller og særlig da om de mennesker, der var havnet i misbrug og selvfølgelig var forhutlede, men når det er sagt, kan det stadig undre mig, at i tør ringe på folks døre nu om stunder.

    Du skriver da også, at mange ikke tør åbne døren og dem tilhører vi så. Vi åbner aldrig, medmindre vi ved' hvem det er. Om vi er ældre ...ja måske..57 år.

    Kender yngre mennesker der har det på nøjagtig samme måde som os og det skorter heller ikke på advarsler fra mediernes side. - Falske hjemmehjælpere, el-måler-aflæsere osv osv....

    Umiddelbart finder jeg det lidt sært, at I ikke fornyr jer på det punkt, kære Vidne.

    Tiderne har ændret sig og det er vel muligt at følge med tiden.
    Her tænker jeg på, om der ikke er alternative måder at kontakte sine medmennesker på?

    Var det eksempelvis ikke muligt at kontakte via et håndskrevet brev. - Når jeg skriver håndskrevet, er det fordi vi nu om dage overlæsses med så meget postomdelt, at mange af os sikker arkiverer det lodret, uden at have læst indholdet.

    Hvad var det så jeg ville.... Jo, jeg spurgte om alternative mulig til at "besøge" jeres medmennesker, hvis det da er planen, at de fleste skal træffes?

    Kærlige hilsener fra Laura.
  • Indstillinger
    Hej vidne

    Nu har jeg læst en del om, hvad jehovas vidner tror på. Et meget stort stykke af vejen tilslutter jeg mig.
    Men f.eks. mener jeg ikke det kan være helt rigtigt, at unge mennesker ikke må være "sammen" inden ægteskabet. Jeg mener, det er godt man passer på og ikke render med så mange forskellige, som unge mennesker er tilbøjelige til, men alligevel !!
    Mange unge mennesker drikker i dag og der kunne tøjlerne strammes. Så der mener jeg I har ret.
    I nat sad jeg og så fjernsyn. Det handlede om den globale oversvømmelse.Der er intet videnskabeligt, der beviser det.Så er der det vandbælte, der skulle, som vandtåge, have ligget om jorden.
    Til det blev der sagt, at det ville føles som om vi sad på bunden af et dybt hav, på grund af trykket.
    Venus har f.eks. det tryk, og i løbet af kort tid gik alle sonder i stykker, der blev sendt derop.
    Det sidste vidste jeg nu godt.

    Så jeg er stærkt i tvivl. Men naturligvis har en kraft skabt alt. Bibelen er skrevet af mennesker for længe siden, så måske nogle ting i dag bliver forkert tolket.
  • Indstillinger
    Håber det er ok, jeg "pipper" med, kære Billedgalleri...
    Det du skriver om, at Vidner's unge, ikke må være "sammen" før ægteskab, vidste jeg ikke. Kan godt regne ud, at det kan være et problem.

    Kan forstå du har undersøgt meget om den tro og det har jeg så ikke endnu. Om det er Vidnerne, der har forstået Biblen på den rigtige måde, kan jeg ikke afgøre, for det betinger så, at jeg så også sætter mig grundigt ind i mange andre troessamfund.

    Jo - jeg er kommet et stykke af vejen og har fravalgt nogen, men aldrig det enkelte menneske, der praktiserer en' tro, som jeg ikke kan identifisere mig med.

    Nu får vi gæster, så jeg må løbe i hast, men håber vi mødes her og i andre debatter igen ;-)

    Kærlig hilsen Laura.
Log in eller Registrér for at kommentere.