Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

For lavt stofskifte og vægt

124»

Kommentarer

• Inge

bor du i Italien? eller hvordan kan det være, at du er kommer i anderledes behandling der?

Jeg skal selv til England i 8 mdr (er i hvert fald planen). jeg afslutter mit studie og bliver bachelor om 34 dage og har så tænkt mig at rejse i august. Men havde umiddelbart ikke tænkt mig at kontakte læge derover, pga andre ting end udlevering af eltroxinen.
  • Kære Camilla.
    Har du tænkt over, om det er de nye Eltroxin tbl. som giver dig disse gener? Havde du også disse bivirkninger ved gl. Eltroxin??
    Kærlig hilsen Anemonen
  • Hej camilla.
    Det kan være MEGET MEGET svært på symptomerne at afgøre, om man har for lavt eller for højt stofskifte, eller med andre ord får for meget eller for lidt Eltroxin/Eutirox
    Symptomerne minder utroligt meget om hinanden.
    Hvis man er i tvivl ,så er blodprøver det eneste "sikre".
    Jeg er sikker på , at mange af os, har været i tvivl, og sikkert også gættet "galt", mig selv inklusiv.
    Hvis jeg var dig, ville jeg helt klart opsøge en engelsk endokrinolog.
    Der er ingen tvivl om, at de nok skal tilbyde en anden (evt. alternativ) behandling, end den du får tilbudt her i Danmark.
    Jeg bor i Italien om vinteren ,og jeg var glædelig overrasket over den fine behandling, jeg har fået.
    Hilsen Inge
  • nu hvor jeg tager en ekstra pille hver anden dag.. (den jeg har tilføjet uden at snakke med lægen om det), så synes jeg faktisk jeg har det bedre.. Men det kan sikkert også være indbildningn.. -> tro flytter jo bjerge.. så..

Men vil så bestemt overveje at opsøge engelsk endokronolog.. skal nok bare liiige vente et par mdr. så mit engelsk er så jeg forstår hvad der bliver sagt og forstår at forklare mig..

Har egentlig ikke haft symptomer af medicinen.. eller..

har haft en fornemmelse af at mine hænder var hævede.. eller "oppustede" så når jeg knyttede hænderne føltes det som om der ikke var hud nok til at jeg kunne gøre det.. samtidig med at jeg absolut ingen kræfter har i hænderne.. tror de fleste oplever det når de fx lige er vågnet.. men mit kan komme på forskellige tidspunkter af dagen..

Og så ikke hovedpine.. men som om noget spænder rundt om hovedet.. det kommer dog oftest sidst på aftenen/når jeg går i seng.
  • Kære Inge.
    tak
    Ja jeg ved ikke hvad jeg ellers skal sige. Jeg har ,fordi jeg læste dine indlæg, fået en henvisning til en endiokrinolog. Min læge fortalte mig efter 2½ år med forlavt stofskifte at jeg selv skulle spøge om at komme til en sådan. Nu er det så jeg vil spørge dig!. Hvis jeg nu støder på de samme vanskeligheder som du har mødt, er det så muligt at du vil fortælle mig navnet på din endokrinolog i Italien, og er det muligt at jeg kan opsøge ham og få behandling af ham.
    Hellere bruge pengene der end på alverdens "sund kost'' der alligevel ikke ændrer noget, mens vægten stiger med det ene kg efter det andet.
    Håber du stadig er her på sitet og at du ser jeg har skrevet, men ikke mindst at høre fra dig idet jeg skal på sygehuset d. 8. marts.
    de varmeste hilsner
  • Hej Nirak.
    Lægen hedder Marcoccia, Via Vitoria Colonna 18, 00193 Roma.
    Tel. +39 0668803616.
    Jeg ved ikke, om han taler engelsk.
    Pøj pøj med endokrinologen, der er heldigvis nogle dygtige ind i mellem!
    Hilsen Inge
Log in eller Registrér for at kommentere.