Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Nok er Nok !

13

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg er enig med Maj. Det fungerer jo ikke godt det her. Det har ikke noget at gøre med, om man har rent mel i posen, om man vil skrive med en profil. Sind og psyke debatten der stort set altid var liv i tidligere, er død nu, så der må sidde rigtigt mange mennesker rundt omkring, der ikke længere skriver, selvom behovet jo givetvis stadigt er der. Jeg ved af egen erfaring, at med psykiske problemer er man utroligt sårbar og så kan det være meget skræmmende og uovervindeligt at skulle have en profil.

    Det skulle ikke undre mig, om 'ris og ros' debatten efterhånden er den mest brugte debat herinde, fordi det vel snart er det eneste sted, der overhovedet er nogen kommunikation. Desværre begynder tonen at blive noget negativ, forekommer det mig. Det virker som om, at folk begynder at hakke på hinanden her, fordi der er en fælles frustation over, at der ikke sker noget på de andre debatter. Men det er jo bare min oplevelse af det.

    Hilsen Helene
  • Indstillinger
    Hej Helene
    Jeg har nævnt flere muligheder, der kan have grunden til, at nogen ikke syntes det fungerer endnu.
    Nu bliver Sind og psyke nævnt, og måske det forum kunne lukkes for dem der ikke skriver i det, ville det være en hjælp tror du ?
    Altså ingen uden profil kan læse med.

    Den debat der er meget besøgt er denne :

    http://www.netdoktor.dk/interactive/dis ... m.php?f=84

    Og det er den jeg har hentydet til, hvor tonen begyndte at blive lidt "skinger" ..

    Man skal passe på ikke nogen manipulerer med det man skriver - altså kommer med beskyldninger som der IKKE er skrevet.

    Her er et eks. http://www.netdoktor.dk/interactive/dis ... =0&start=2

    Jeg skriver en lille kort bemærning, med et smil på, og hvad bliver det vendt til :(

    Et andet eks. : Jeg skrev her, at vidnerne fik stor opbakning, men den opbakning er væk nu.
    Det bliver drejet hen til, at jeg vil udelukke vidnerne..

    Læs hvad der BLIVER skrevet, og ikke hvad indlægsskriveren bliver BESKYLDT for, lad os holde den pæne tone :)
  • Indstillinger
    Hej Tulle

    Ja, jeg ved, at der kan være flere grunde til, at folk ikke skriver. Men på netop 'Sind og psyke' debatten er jeg rimeligt sikker på, at problemet er, at man skal have en profil.
    Jeg tror ikke, at det ville hjælpe, hvis det forum blev lukket for dem, der ikke skriver i det. Det er simpelthen, at folk selv skal have en signatur. Jeg kan huske det fra mig selv i sin tid og jeg ved, at jeg ikke er den eneste, der har det/har haft det på den måde.

    Med hensyn til den øvrige diskussion I har omkring andre debatter, vil jeg ikke tage stilling til, hvad der sker i andre fora, jeg ikke selv har deltaget i. Jeg forholdt mig kun til, at jeg opfattede at måske gamle kontroverser var blevet flyttet her til 'Ris og ros debatten'.


    Hilsen Helene
  • Indstillinger
    Til Tulle6

    Jeg har med interesse læst dit indlæg, hvor du blandt andet skriver:

    Citat:
    Man skal passe på ikke nogen manipulerer med det man skriver - altså kommer med beskyldninger som der IKKE er skrevet.

    Et andet eks. : Jeg skrev her, at vidnerne fik stor opbakning, men den opbakning er væk nu.
    Det bliver drejet hen til, at jeg vil udelukke vidnerne..

    Læs hvad der BLIVER skrevet, og ikke hvad indlægsskriveren bliver BESKYLDT for, lad os holde den pæne tone.
    Citat slut.

    Dertil vil jeg tillade mig at gøre dig opmærksom på hvad du skriver 26-6 19:38 på ÅDFK

    Citat:
    "Jeg har holdt en pæn tone hele vejen, men det I 3 er ude på, det er at missionere, det kan I gøre som før, ved at gå fra hus til hus.
    Citat slut.


    Bordet fanger tulle6.

    Du siger nærmest, vi tre godt kan forsvinde, og missionere fra hus til hus.
    Nu er det nok kun mig, der er et Jehovas vidne.
    De to andre er givetvis ikke,
    men de ryger med i farten !!!

    Det kan kun forstås sådan, at du ønsker at udelukke mig som er et vidne.
    De to andre foreslår du direkte, at melde sig under fanerne hos jehovas vidner, og gå ud at missionere fra hus til hus.

    Jeg har overhovedet ikke missioneret, som iøvrigt betyder at omvende nogen til en bestemt religion.
    Men jeg melder åbent og ærligt ud om, hvad jeg er.

    Jeg har blot talt om det at få tro.
    Som var trådstarters emne på ÅDFK.

    Straks angriber du mig, med de efterhånden ørkesløse beskyldninger, jeg har hørt mange gange før, men som vitterligt er manipuleret.
    Jeg spurgte om ikke vi skulle holde fred, hvilket du pure afviste.(fortsatte samme tone)
    Så hvad mener du med:

    "lad os holde den pæne tone."

    Det er jeg helt med på, men så skal du også selv gøre det.
  • Indstillinger
    Debatten ÅDFK bliver nævnt ret tit efterhånden. Måske det ville være lidt relevant, at Jer, der plejer at skrive på den debat, tager Jeres interne opgør i det forum?
    Det virker for mig at se bare ikke så relevant her på 'Ris og ros til Netdoktor'.


    Hilsen Helene
  • Indstillinger
    AnonymousAnonymous
    Redigeret 1 juli, 2008, 13:45
    Ja vidne..bordet fanger, ( og heldigvis for det ) men dit citat skal læses i sammenhæng med de angreb jeg blev udsat for - jeg henviste til Netdoktors regler for debat på Religion, men hvad gjorde DU, du kom lige med et "belejliget skriftsted" - troede du da..

    Det var din manglende RESPEKT for de regler, der gjorde at jeg svarede som jeg gjorde.
    Hvis I vil missionere skal det ikke være på Netdoktor.

    Og jo vidne - jeg er ikke dum, for jeg KENDER nemlig min Bibel, og kan sagtens se når der nævnes skriftsteder fra jehovas bibel - og de er kommet fra andre end dig i den tråd, ikke ordret, men "drager" står der ikke i min Bibel i den forbindelse det blev nævnt.
    Der bliver også nævnt blod - krig o.s.v.

    Jeg ser gerne vi er ærlige, og bekender kulør.
  • Indstillinger
    Du har som sådan ret Helene, men tråden hedder jo RIS og ROS :))

    Jeg gider heller ikke bruge mere krudt på det nu, men jeg ER altså glad for vi har fået log in.

    Du finder ikke et forum på nettet i dag, uden du skal oprette profil.
    Men der er mange forum for dem med psykiske problemer, jeg har lagt et link, og der er også http://www.borderlineforeningen.dk/forum/

    God debat fremover til alle, slut fra mig nu :)
  • Indstillinger
    Til tulle6

    Ikke desto mindre, er dine ord ikke til at misforstå.

    Du mener 3 debattører skal missionere fra hus til hus.Og undlade at debattere.

    Og igen hvor har jeg missioneret ?
    At citere om blod fra Sundhedsstyrelsen, kan du næppe overbevise nogen om, er missionering.
    At nævne noget fra biblen, kan næppe være et udtryk for mangel på respekt.Eller missionering.

    Men jeg kan godt vise hvor DU har missioneret.

    Citat:
    Jeg vil også anbefale Aglow http://www.aglow.dk
    citat slut


    De 2 andre er ikke Jehovas vidner.Alligevel vil du
    udelukke dem fra debatten.
    Det er ikke dem der har skrevet noget bibelcitat.
    Det har jeg. Og det relaterede sig til sygdom, som du mente var kriteriet.
    Iøvrigt noget der ikke er omtalt i debatreglerne.
    Det er fakta. Jeg har ikke udvist despekt for nogen regler.

    Iøvrigt kan jeg ikke se et enkelt bibelcitat,kan skade, når du kalder dig kristen.
    Men det får dig til, at fare som en trold op af en æske.

    Ellers bevis hvilke regler jeg har overtrådt.
    Du derimod har udtalt dig krænkende.
    (læs debatreglerne)
    Du kan godt få dine egne ord at se, hvis det er nødvendigt.

    Så skriver du:
    Citat.

    "kan sagtens se når der nævnes skriftsteder fra jehovas bibel"
    men "drager" står der ikke i min Bibel i den forbindelse det blev nævnt.

    Citat slut


    Jaså. Her er Johannes 6:44 fra den danske autoriserede bibel af 1992.
    Der står: "Ingen kan komme til mig, hvis ikke Faderen, som har sendt mig, drager ham."

    Men det er måske ikke den bibel du bruger,hvad er det så ?

    Det jeg skrev var med mine egne ord:
    "den der søger Gud vil opdage, han let lader sig finde, når man virkeligt ønsker det. Som Jesus siger. Faderen drager en til sig."
    Hvad er der ivejen med sammenhængen.


    Må laura1 ikke nævne krig her på debatten ?
    Må Billedgalleri ikke tale om blod i forbindelse med sygdomme. ?

    Så det er så som så, med hvad du kan se.
    Det er dig der hele tiden harcelerer og skaber en ualmindelig dårlig stemning.

    Hvor blev den pæne tone af.
  • Indstillinger
    Jeres indbyrdes diskussion hører simpelthen ikke hjemme i 'Ris og ros til Netdoktor'. Det her er ris og ros til Jer selv og den diskussion bør i lægge i et andet fora.

    Hilsen Helene
  • Indstillinger
    Et ganske kort indlæg fra mig. - Vi og det gælder os alle, kan simpelhen som Helene skriver, ikke tillade os os bruge debatten her: " Ris og og til Netdoktor". - Upassende at føre emnet:" Tro eller mangel på samme" fra Åben debat for kvinder ind her. Ikke kun en opfordring til jer andre, men i høj grad også til mig selv.
    Kærlig hilsen Laura.
Log in eller Registrér for at kommentere.