Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

DUM!!

2

Kommentarer

  • Indstillinger
    Til Susanne 52.

    Jeg har overhovedet ikke haft nogle abstinenser men det havde min psykiater også lovet mig at jeg ikke ville få, da jeg trappede ud ved hjælp af FENEMAL

    Kh fra Sus

    PS til Laura!

    Du kan evt oplyse mig hvor gammel den Susanne du kender til er , så er vi lidt vidre i dit spørgsmål!!

    Kh fra Sus
  • Indstillinger
    Hej igen Laura...

    jeg kan meget nemt følge dig, men har vist fået så stor respekt for disse piller at jeg kun kan tænke en vej, og der er ud af pillerne.

    Når nogen har taget pillerne i så mange år, og forøvring har det godt på dem, så er der selvfølgelig ingen mening i, at de skal igennem et langt og hårdt forløb og endda med livet som indsats..... så jo det nok være mere humant at fortsætte på en lav dosis......

    Det der nok er allermest vigtig er at lægerne sætter sig ind i hvad disse piller gør ved mennsker, og ikke udskriver dem. Men desværre er det sådan at meget få læger ikke ved ret meget om pillerne og ikke tror på patienterne, når de klager deres nød ud....mange for at vide ( jeg selv incl ) at jeg bare skulle sætte dosis op..........og det er jo virkelig vejen til helvede.

    Nå men nu skal jeg heller ikke skrive mig varm og harm, jeg er glad for at jeg aldrig mere skal på det skidt, og jeg vil gøre alt hvad der står i min magt, for at hjælpe andre ud af dem og forhindre at andre igen begynder på dem.

    Kh Susanne52
  • Indstillinger
    jeg ville egentlig gerne have status på hvilke FYSISKE bivirkninger benzodiazepiner har ??
    hvis man har været i behandling med feks diazepam 5mg x 3 dagl i 6 år
    så kan vi jo ej tale om vanedannende medicin ..
    'for da dosis ikk er øget har det hverken tolerens eller det at være vanedannende på sig ..så

    det korrekt at hvis fru jensen ..skal op hos lægen hver 3-4 uge og have øget sin dosis så der tale om at det er vanedannende,,og at der er blevet udviklet tolerens

    og så en anden væsentlig faktor :
    begrebet misbrug indtræder KUN i det øjeblik man ikk formår at tage ,sin medicin som lægen har forskrevet,,
    alså tager du medicinen ,som lægen har ordineret ,om det så er 10 apozepam er i døgnet og 5 nitrzepam til nat ,,så det ej misbrug ..

    men bruger du medicinen på anden vis end ordineret så det logisk nok misbrug,for da overholder du ikke din ordination ,og dermed misbruger lægens forskrift..

    men benzodiazepiner ,er et af de mest ugiftige midler der er udviklet,,med færrest bivirkninger,,
    der praktisk taget ingen ,,på nær afhængigheden ,,hvis man rammes af den
    og det gør de fleste desværre
    jeg selv har fået diazepam i 6 år..
    først 6x5mg dagl
    senere trappet selv ned til 3x5mg dagl

    men bivirkninger NEJ intet med blodtryk ene eller anden vej
    ingen ændringer i blodværdier
    ingen mave-tarm symptoner
    ingen knogle vævs skader mm
    osv
    netop alle de forhold som er knyttet til al den gigtmedicin som folk får helt i halsen dagligt ,,
    når en finger værker eller en ryg værker osv
    dødsensfarlig medicin
    som vioox.pamol,ipren,celebre,osv
    mvh RENE-H
  • Indstillinger
    kære læsere,jeg er fortaler for at ,dæmpe myten om benzodiazepiner ned ,i et leje hvor det hører hjemme,,
    og når jeg skriver ,at benzodiazepiner stort set er fri for bivirk,
    set i lyset af hvor skadeligt alle vores gigtpræperatter er..
    og vi snakker :mave -tarm skader/blodværdier som skubbes/knogleændringer/skader på nervesystemmet/blodet evne til kogilation,osv osv..

    og værst:den tokstiske virning på lever (forgifningsmuligheden er stor)

    når jeg prøver at sætte et benzodiazepinpræperat op imod"
    er der praktisk talt fravær af alle disse modbydlige forhold
    også forgiftningpotitentalet,,som faktisk ej er til stede
    der skal ca 170 gange normal dosis af (diazepam 5mg)til at frembringe noget som kunne ligne en forgiftning)

    så det jeg skriver er:at så længe man er i behandling med et benzodiazepin
    skades du på ingen måde fysisk..og udvikler du ikk nævneværdig tolerens
    slipper du for abstinens under behandling ,og dermed dårlig mental status
    (som meget tit forveksles med depression) og vi har alså ikke tal/statitikker på hvor mange som er i behandling m et benzodiazepin ,som har drepression,og derfor vil se det naturligt at,pege på midlet som synder for depressionsfremkaldende,,
    navnligt når man ikk får nok af stoffet,,og når man er under udtrap..

    så er det en kendt sag ;benzodiazepiner ødelægger folk ..med depressioner osv..
    ja i starten forsvandt depressionen mærkeligt nok ,,
    det jo medicinens evne til symtonbehandling ..men det beretiger vel ikke til at ,et benzodiazepin skal have "æren af at være depressionsfremkalder ??

    jeg har fået diazepam fast i 6 år halvdelen af tiden 6 stk 5mg dagl..sidste 3 år
    3stk 5mg dagl..
    jeg mener ikke jeg ,trods kronisk rygproblematik mm har depression eller trist livssyn ,,
    men tænker da på alle jer som lider under det ene eller andet..
    mvh RENE
  • Indstillinger
    Jeg er også enig i, at benzodiazepiner og stærk smertestillende medicin som hovedregel er noget.skidt. Der er imidlertid en gruppe mennesker, som har gavn af beroligende medicin. Disse mennesker HAR prøvet andre behandlingsmuligheder (SSRI, samtaler, henvisning til psykiater etc), men ender allígevel med fast benzo behandling, idet der ikke er andet alternativ , end at lægen frelst erklærer, at han desværre ikke kan hjælpe. Han/hun kan derefter pudse sin glorie mens patienten er henvist til selvmedicinering med f.eks alkohol.

    Jeg så i øvrigt at der var en herinde der sågar mente at man burde forbyde benzodiazepiner. Jeg ved virkelig ikke hvad vedkommende dog tænker på. Som jeg har skrevet ovenfor er der jo en stor gruppe som ikke er hjulpet af anden medicin og/eller terapi, fx. ved svære angsttilfælde. Hvad skulle de dog så gøre !!??
  • Indstillinger
    hej ja jeg nød til at spørge ,,hvor mange år mon jens frydendal har ,haft abstinenser af benzodiazer ???
    han har givetgiv haft mange år til at hører historier fra folk,som har ondt i livet,og har haft lidt for nemt til at KUN give medicinen årsagen..

    jeg prøver bare på ,at melde ud;at verden ikk altid er så sort /hvid
    mvh RENE-H
  • Indstillinger
    hej kære folk,,der plejer ej at mangle ord herinde,,men en eller 3 kommentarer
    plejer der da,at komme på indlæg som de to sidste jeg har lagt på her..
    det undrer mig ..og alligevel ikk
    mvh RENE-H
  • Indstillinger
    Rene Hansen, du skriver at benzodiazepiner er ugiftige og med få bivirkninger... åbenbart for dig, men det er ikke ensbetydende med at det er sådan for andre..

    Hvis du havde prøvet at være abstinent efter disse piller, ville du ikke udtale dig som du gør...

    Og lige en tilføjelse angående Frydenlund, så er han en mand der ved hvad han taler om....

    Venlig hilsen Susanne52
  • Indstillinger
    Ps ps ps

    Hvorfor mon alle læger, af sundhedsmyndighederne, har fået klare retningslinjer for hvordan benxodiazepiner, må ordineres, og at man kun må tage det i ganske kort tid..

    Fordi de har fundet ud af at det er noget modbydeligt stads...

    Venlig hilsen Susanne52
  • Indstillinger
    http://www.sst.dk/publ/publ2000/rus_bio/RUSMIDLR.PDF


    måske nogen har glæde af dette??
    her er en mere videnskabelig tilgang til benzodiazepiner, lykkepiller mm

    mvh dowling
Log in eller Registrér for at kommentere.