Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ventetider????

2»

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Eva.

    Det er længe siden, jeg har hørt fra dig, ville bare høre hvordan det går ?

    Har du været på rygcenter, eller har du været hos en rygkirug ?

    Jeg er påbegyndt noget rygtræning i de næste 3 mdr. og har det skidt hver gang jeg har været der !



    Hilsen Skytten 36
  • Indstillinger
    Hej Skytte

    Jeg skrev lige en kort briefing i den anden tråd i går..."Så skal jeg opereres"

    Jeg har været til scanning.... i fredags, og jeg skal til samtale med læge på rygcenteret den 17/2.

    Jeg har det meget skidt. Nye symptomer. Min fod sover hver gang jeg har siddet ret op i 5 min, eller gået lidt rundt. Det er fygtelig irriternede. Jeg har også forøgede smerter i ryggen, og mine nervesmerter er rigtig slemme nu. Jeg har ondt både på bagsiden af benet og på også på forsiden.

    Hvis jeg rører min balle ca halvt ned mod benet bare ganske lidt, gør det ondt... det er meget underligt... jeg skal bare klø ganske lidt, så er det byldeømt.

    Jeg ha haft det så skidt siden scanningen. Det var utrolig ubehageligt at ligge fladt og meget smertefuldt trods en oxynorm inden (morfinlignende)

    I dag har jeg taget en oxynorm, for jeg kunne ikke holde smerterne ud. Det var den sidste, så jeg må snakke med min læge om jeg kan få dem. Jeg havde lidt fra da jeg blev opereret i knæet i sept. Fik dem på sygehuset.
    Jeg tåler dem lidt bedre end tradolan, som ejg får mavepine af.

    Jeg sejler lidt rundt og sveder enormt, men har da kunnet lave en smule i dag.

    Jeg læste i den anden tråd at du skal begynde på træning... nej er begyndt, og at det forværrer dine smerter. Det er da ikke godt. Men som en svarede, så må det godt gøre ondt, men ikke blive værre. Hvordan går det så i dag?

    Jeg prøvede også ryghold og hjememgym ved min første prolaps, men kunne slet ikke lave øvelserne. Ved min anden prolaps kunne jeg absolut intet, så det var kun operation.

    Hvad har lægerne fortalt dig ang diskisskiver? Prognoser?

    Jeg fik besked på ved 2. prolaps, at de simpelthen ikke turde, da langtidsvirkningerne ikke var kendt. Det var i 2006. Er der kommet nyt siden?

    M.v.h Eva
  • Indstillinger
    Hej Eva,

    De smerter, du beskriver er lige som mine. Jeg har ikke så meget forstand på L5/S1-prolapser. Jeg har ondt ned langs bag på benene (begge ben - værst venstre) og også foran (lårene, knæene og skinnebenene), Jeg har desværre også ondt i "underlivet" og er begyndt at blive følelsesløs "dernede" - så min scanning kommer på eg godt tidspunkt.

    Sikke et forløb, du har været igennem. Det må være hårdt.

    Er spændt på, hvad din scanning siger - skriv gerne igen.


    Hilsener og tanker

    Anita
  • Indstillinger
    Hej Eva.

    Ja jeg går til træning, og har det skidt, og kan dårligt gå, har også nogle dage måtte tage lidt stærkere piller, så øv øv, har sagt det, så nu vil hun pårøve nogle andre øvelser.

    jeg skal til tjek om 3 mdr. for at se om der er fremskridt !!

    Det jeg har hørt om proteserne, er det skulle være godt, og de har gode erfaringer med dem, men de har ingen erfaring med hvor længe de holder.

    Min fysioterapeut har været inde til fordrag, og høre om proteser, og hun siger også det lyder godt !

    Det bliver rart at høre om din scanning den 17.02, og hvad de evt. kan gøre for dig,


    Hilsen skytten 36
Log in eller Registrér for at kommentere.