Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

ondt i hånden

Redigeret 27 september, 2014, 05:35 i Håndskader og musearm
Hejsa alle sammen
Igår onsdag d 24/9 spillede jeg amerikansk fodbold. Jeg greb bolden forkert to gange og bolden ramte hårdt mine fingre begge gange. Jeg ved godt at det er lidt tideligt og jeg burde vente til imorge, men min hånd brænder af smerte, og jeg har læst at det er meningsløst at gå til lægen flere dage efter. Så jeg ville bare lige høre om der var nogen der har et forslag Til hvad jeg kan fgøre

Kommentarer

  • Indstillinger
    Når man har slået sig, er det altid fint lige at se det an, da det jo godt kan gøre voldsomt ondt - for så at klinge af igen.

    Men - har du stadig smerter og det måske er hævet, så bør du bestemt få lægen til at se på det i dag.

    Jeg forstår ikke, hvad du mener med, at det er meningsløst at gå til læge flere dage efter en skade? Er der en skade, så skal den jo stadig behandles.
  • Indstillinger
    Jeg læste bare at det vil være sværere for en læge at undersøge hånden flere dage efter, jeg fik vist udtrykt mig forkert, men tak for rådet. Min hånd gør stadigvæk meget ondt så jeg vil(hvis det stadig er der) gå til lægen imorgen.
  • Indstillinger
    Hvis du har kunnet gå hele dagen i går uden at få tanken, at det skulle undersøges, så er det nok ikke nogen stor, alvorlig skade.

    Der kan dog stadig være en flækket knogle el.lign.
  • Indstillinger
    Jeg var til lægen idag, han sagde at min hånd havde fået et vrid, og var forstuvet sidder nubmed forbinding på og skriver kun med den ene hånd.
  • Indstillinger
    Godt. Som jeg læser det, så er der ikke taget røntgen?

    Det er muligt, det ikke er nødvendigt - men vær opmærksom på det, hvis smerterne fortsætter.
  • Indstillinger
    Nej der blev ikke taget røgten, men jeg regner med at min læge ved hvad han gør. Det håber jeg i hvert fald
Log in eller Registrér for at kommentere.