Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

migræne

Redigeret 17 marts, 2014, 04:07 i Åben debat om smerter
det er 2 gang, jeg har en voldsom hovedpine, og den har varet 5 dage nu...
det er virkelig invaliderende...
prøvet flere slags piller. bla. fået diclofenac rapid orifarm- men ingen virkning....

der må være andre derude, som af og til får migræne og hvad gør i ??

håber at hører fra nogle. hilsen gitte

Kommentarer

  • Indstillinger
    hvad med at gå til din læge ---drik godt med væske ---vand eller saftevand ----

    kan du godt tåle alle de piller i din mave ----drik mælk
  • Indstillinger
    Har du prøvet nogle ganske almindelig treo, til at opløse i vand? Det har indtil flere gange hjulpet både mig, min søster og min veninde - som altid har døjet meget med migræne...
  • Indstillinger
    selvfølgelig har jeg været hos lægen...
  • Indstillinger
    undskyld at jeg fornærmede dig ---
  • Indstillinger
    Jeg har i en række år lidt at nærmest invaliderende migræne, og det eneste min (daværende) læge kunne finde på var at give mig diverse piller, hvad du jo også er ude i.

    Jeg fik så kontakt med en dygtig akupunktør, der har fået bugt med min migræne, så det er noget, jeg i den grad kan anbefale.

    En læge ser udelukkende på det enkelte symptom, og handler ud fra det, men en akupunktør ser på helheden i kroppen; det er derfor vigtigt, at du inde et besøg tænker over, hvad du ellers har fejlet i dit liv - evt. blevet opereret for, da det kan have betydning.

    For mit vedkommende, viste det sig, at det at jeg har fået fjernet min galdeblære, faktisk har en afgørende betydning for mit generelle helbred. Da jeg i sin tid fik den fjernet, fik jeg at vide, at det ikke betød det fjerneste, men naturligvis gør det det.
  • Indstillinger
    Jeg kan anbefale dig at tage en snak med din læge og få sumatriptan. Lider selv af migræne og for nylig er jeg begyndt at tage sumatriptan. Tabletten virker efter ca. en time og din hovedpine er væk. Det er en hel befrielse og du kan fungere igen.
  • Indstillinger
    tak til jer nitte og lotte. jeg skal til læge d. 31. hovedpinen kommer mest sidst på dagen og det er der, jeg har mest energi, da jeg går hjemme. har også tænkt på, om det kan være min nakke, da jeg strikker meget. jeg finder forhåbentlig ud af noget med lægen. go weekend til jer. hilsen gitte
  • Indstillinger
    For mig lyder det mere som en kraftig hovedpine og ikke migræne. Du kan sagtens få en voldsom hovedpine af at strikke, for du spænder sikkert dine muskler meget.
    Det er ikke for at undervurdere dine smerter, for en voldsom hovedpine kan være meget slem. Men migræne kræver en anden behandling, så det er vigtigt, du skelner mellem de to former for smerter.
  • Indstillinger
    Ja. Hovedpine og migræne er to vidt forskellige ting. Migrænemedicin hjælper slet ikke på hovedpine og hovedpinemedicin hjælper ikke på migræne.

    Det er derfor ret så væsentligt at få undersøgt hvad man fejler i stedet for bare at få medicin.

    Umiddelbart gætter jeg også på en ret voldsom spændingshovedpine, men det kan heller ikke jeg jo vide. Dog - er det det, så er der virkelig noget at gøre ved det.

    Det er fint, du skal til læge igen, og der må I få en god snak om, hvordan disse hovedpiner opstår. Det vil givet også være en god ide at komme til en dygtig fysioterapeut med træningsfaciliteter, så du kan lære nogle gode øvelser. At strikke er faktisk ret så belastende, så derfor er det af afgørende betydning, at du lærer de rette arbejdsstillinger.

    Mensendiek gymnastik kan også være rigtigt godt, men jeg tror desværre ikke, der findes så mange af den slags mere.

    Hvis det påvises, at det ER migræne, så gentager jeg mit tidligere forslag om en dygtig akupunktør.
Log in eller Registrér for at kommentere.