Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Godt råd ang familie- mulig skilsmisse?

2»

Kommentarer

  • Indstillinger

    MrLiechten, undskyld, hvis jeg misforstod dig. Men jeg synes det hele lyder meget kaotisk. Du bør søge hjælp. Det er så synd for børnene. De bliver jo ødelagte. Måske der er en, som ved hvor du kan søge hjælp.

  • Indstillinger

    Jeg beklager også hvis jeg lød fornærmet eller lign. Det at beskrive situationer på skrift er bare noget sværere end jeg havde forventet..


    Men ja. Jeg har overvejet det med hjælp. Jeg har dog også haft tanken om at flytte. Ikke fordi jeg tror at hun ikke kan passe dem, for når jeg har været ude hos familie eller venner, har hun bevist at hun godt kan klare det. Og så når jeg kommer tilbage er det som om der er mere kaos blandt børnene. Og omvendt. Når hun har været ude, er det samme situation.

    Jeg føler bare jeg måske giver flere problemer for børnene end jeg hjælper nogen gange og jeg elsker dem, men jeg tror stadig, næsten, det er bedre med en mor som er mere fri i reglerne, end far som er mere gammeldags. Og tror også børnene vakler rundt, for jeg siger en ting, hun en anden og vi er ikke altid super enige.


    Jeg har været på kontanthjælp siden december da jeg sluttede min uddannelse der, og fruen er ved at blive meldt ud af sit studie fordi hun ikke har haft det godt nok til at komme afsted de sidste par uger.

  • Indstillinger

    Hvis/når du vil tage en fornuftig snak med din kone, så bør det være på et tidspunkt, hvor der ikke er en konflikt og hvor børnene ikke er hjemme. Jeg er sikker på, at det er uenighederne mellem jer der påvirker børnene. Børn prøver grænser af, og de bliver ved indtil grænserne bliver sat. Grænser giver tryghed. Manglende grænser vil svare til, at man skal spille en fodboldkamp på en bane, hvor stregerne enten mangler eller flytter sig. Eller at man spiller bold op af en mur, og muren flytter sig.

    Overvej evt. om din kone kan mangle nogle mineraler.
    Hvis din kone drikker meget kaffe og/eller indtager mange ting, der indeholder meget sukker eller salt, så kan hun f.eks. være i underskud med magnesium og kalium, og det kan give bl.a. hovedpine, manglende overskud, fordøjelsesproblemer m.m.

  • Indstillinger

    Jeg fik min migræne væk ved at tage levertran. Jeg hælder noget i et glas vand, så smages det ikke. Så ja, Trold1 har ret, at manglende vitaminer kan give hovedpine/migræne.

  • Indstillinger

    Det lyder da i hvert fald som noget vi lige kan give en chance. For hun er ikke så god til at spise så afvekslende. Det tager jeg og prøver. Kan jo være at det virker. Tak i hvert fald. 😁

  • Indstillinger

    Velbekomme.

  • Indstillinger

    Hej told1,

    Jeg har nu læst det hele igennem og jeg må sige at nogle gange er det vigtigt at være egoistisk og spørge sig selv, hvad er godt for mig?

    Jeg syns du skal tænke over hvad du har lyst til og så tåle hendes sure væsen, når du ikke gør hvad hun befaler, der er lidt prinsessen og kammertjeneren over det og selvom det er sjovt at få det hele serveret så er det altså dig der står med underskudet og titlen som den sure far.

    Du skal have din energi tilbage og spørg dig selv, elsker du at blive behandlet sådan, fordi hun respektere dig jo ikke, hun bruger dig og til det så havde jeg enten smidt hende på porten eller var gået og så kan børnene bo en uge hos hver, 50/50 skilsmisseordningen. Man behøver jo ikke gå fra børnene bare fordi man går fra moren.

Log in eller Registrér for at kommentere.