Hjem Sind og psyke Angst

Udtrapning af antidepressiv og angst medicin

Hej er der andre der døjer med at stoppe med angst medicin Lyrica - har kun fået 150 mg i 4 år til natten og gik ned på 75 mg for over en måned siden men for 14 dage siden stoppede med det sidste. Har edermanme det ringe - angst - sveder- fryser- ryster- kvalme og ondt i maven - ondt alle steder og det er næsten ikke til at holde ud - angsten for at der nået helt andet galt går jo amok detsværre.

gode råd søges . . . Stoppede oven i for 3 uger siden med antidepressiv - har jeg dummet mig for hårdt eller hvad - går ved en tankefelts terapeut der mener det er super godt, da det jo er en naturlig udrensning af kroppen selv om hun også mener jeg måske ikke lige sku har gjort det så hurtigt.

hjælp angsten tager over

Lundse

Kommentarer

  • Hej
    Jeg overvejer også tankefelt terapi
    hjælper det på din angst

  • Det har hjulpet mig en del men må sige når angsten raser har jeg svært ved at fastholde mine gode vaner - bliver så skræmt at hjernen går helt i chok

  • Jeg har også angst og Socialfobi. Især her med Corona også (da jeg også på anden hvis er særligt "udsat" hvis jeg skulle være så uheldigt at få det raget til mig.

    Derfor har jeg rent faktisk kun været ude af min lejlighed 2 gange siden Marts. Og den ene gang var blot for at tømme min postkasse og gå ind igen, den anden gang havde jeg glemt noget vigtigt på tanken. Begge gange midt om natten, for at have allermindst sandsynlighed for at møde andre personer - anden end lige kassedamen på tanken jo.

    Så der er altså ikke tale om byture, bare fordi det var om natten.

    Mht til din udtrapning af din medicin, så er det vel forhåbenligt noget du har aftalt med din læge eller psykiater ?

    Du skal da ikke have det så elendigt som du beskriver, så uden at være ekspert tror jeg enden du skulle have gået langsommere ned i doser, eller i al fald ikke begge typer på en gang.

    Det du beskriver lyder jo nærmest som en stiknarkoman der ikke får sin kokain uden noget til erstatning (typisk metadon)

    Det er muligt at din dosis ikke har været specielt høj (kender ikke lige det normale for de præparater du nævner, men du har taget dem i 4 år, så er det jo helt klart at du har udviklet en afhænginghed, som kan være særdeles svær og ubehagelig at komme ud af igen, synes du skal have fat i din læge, for at finde en ordenligt udtrapnings-plan

    God bedring !

  • Tusind tak for svar - var simbelthen nødt til at starte op igen med medicin Lyrica for pt 25 mg morgen og 50 mg aften - jeg fik før kun 150 mg til aften har hørt andre der for 600 mg morgen og aften - jeg aner simbelthen ikke mine gode råd men angsten er til at bære sådan da nu - så tror bestemt ikke jeg skal id af medicinen foreløbig. Tak for jeres svar

  • Du kan jo også prøve med noget Yoga, eller Mindfullness.

    Eller bare noget så simpelt som at gå til Zumba, noget hvor du bevæger dig og møder personer du eller ikke ville have mødt.

    Du kan også gå til mindre fysisk krævende som bordtennis, Spejder eller bare Skak - men sidstnævnte er der mest kun gamle mænd gg.

  • Jeg skal trappe ud af medicinen, når vi går ind i det nye år. Mine venner elsker, at jeg muligvis kommer tilbage i vores gamle atletikklub. Det skal nok bringe nogle smil frem.

  • Jeg vil også slippe af medikamenter. Brug for at finde nogle andre alternativer. Måske skulle jeg prøve at træne. Prøv for eksempel løb eller yoga.

Log in eller Registrér for at kommentere.