Hjem Ældre Åben debat for ældre

Lægebesøg

Jeg er alene og efter flytning, er min dagligdag gået helt i stå.

Jeg har nogle vanskeligheder i dagligdagen, som både kan skyldes en stor operation i ryggen, tiden med corona og sidst men ikke mindst varmen.

Jeg er stivgjort i hele ryggen og var uheldig at få bakterier, så antibiotika i 1 år 3mdr og 19 dage. Det var en drøj omgang.

Jeg var godkendt til genoptræning på Montebello i Spanien, men på grund af bakterierne ville de ikke have mig derned.

Kommunen gav mig kun 4 gange genoptræning.

Så det er øv.

Jeg har det nu sådan, at alting er meget svært for mig. Ryggen sætter begrænsninger for mig og jeg er faktisk ked af det. Dagene går med at sidde og glo. TV kører, men jeg ser det ikke.

Jeg ved jeg mangler genoptræning, har selv gjort hvad jeg kunne, bl a gået til varmtvandstræning, men der er lukket indtil sidst i okt.

Kontaktede lægen i dag, han bad mig komme om en uge. Jeg skulle tage et af børnene med.

Det er så det jeg ikke er tilfreds med. Nok er jeg oppe i årene, men kan da selv gå til lægen. Jeg vil ikke bryde mig om at have børnene med.

Jeg tænkte mere på, om han kunne henvise til et eller andet træning. Det her går helt galt, hvis der ikke sker noget, så jeg kan få lidt kræfter og holde mig i gang.

Hvorfor skal børnene dog inddrages i det?

Man gjorde det samme med min svigermor. Jeg synes ikke det er ok.

Kommentarer

• "Men hvordan kan det egentlig være, at ældre er tilfredse med livet, selvom de ofte døjer med forskellige skavanker?"

Det er noget jeg lige har læst her på Netdoktor. Det er jo ikke sandt. Man er knagme ikke tilfreds med at døje med forskellige skavanker, men hjælp får man ikke meget af.
    Tv: Kedelige udsendelser. Corona, ingen at tale med. Nej, det er slet ikke sjovt at blive ældre.

Jeg kan læse glimrende artikler om hvordan man kan behandle disse skavanker, men længere kommer det ikke. Der er ingen der tager det rigtig seriøst. Det er kun halv hjælp evig og altid.

Olde, man får ingen hjælp.!! Tænk hvis en rigtig hjælp blev sat i gang. Det ville både være billigere, hurtigere og meget bedre.

Man må knibe tænderne sammen og holde sin kæft. Tjae, det er så min oplevelse af det hele.

Log in eller Registrér for at kommentere.