Hjem Ældre Åben debat for ældre

Lægebesøg

Jeg er alene og efter flytning, er min dagligdag gået helt i stå.

Jeg har nogle vanskeligheder i dagligdagen, som både kan skyldes en stor operation i ryggen, tiden med corona og sidst men ikke mindst varmen.

Jeg er stivgjort i hele ryggen og var uheldig at få bakterier, så antibiotika i 1 år 3mdr og 19 dage. Det var en drøj omgang.

Jeg var godkendt til genoptræning på Montebello i Spanien, men på grund af bakterierne ville de ikke have mig derned.

Kommunen gav mig kun 4 gange genoptræning.

Så det er øv.

Jeg har det nu sådan, at alting er meget svært for mig. Ryggen sætter begrænsninger for mig og jeg er faktisk ked af det. Dagene går med at sidde og glo. TV kører, men jeg ser det ikke.

Jeg ved jeg mangler genoptræning, har selv gjort hvad jeg kunne, bl a gået til varmtvandstræning, men der er lukket indtil sidst i okt.

Kontaktede lægen i dag, han bad mig komme om en uge. Jeg skulle tage et af børnene med.

Det er så det jeg ikke er tilfreds med. Nok er jeg oppe i årene, men kan da selv gå til lægen. Jeg vil ikke bryde mig om at have børnene med.

Jeg tænkte mere på, om han kunne henvise til et eller andet træning. Det her går helt galt, hvis der ikke sker noget, så jeg kan få lidt kræfter og holde mig i gang.

Hvorfor skal børnene dog inddrages i det?

Man gjorde det samme med min svigermor. Jeg synes ikke det er ok.

Kommentarer

  • "Men hvordan kan det egentlig være, at ældre er tilfredse med livet, selvom de ofte døjer med forskellige skavanker?"

    Det er noget jeg lige har læst her på Netdoktor. Det er jo ikke sandt. Man er knagme ikke tilfreds med at døje med forskellige skavanker, men hjælp får man ikke meget af.
    Tv: Kedelige udsendelser. Corona, ingen at tale med. Nej, det er slet ikke sjovt at blive ældre.

    Jeg kan læse glimrende artikler om hvordan man kan behandle disse skavanker, men længere kommer det ikke. Der er ingen der tager det rigtig seriøst. Det er kun halv hjælp evig og altid.

    Olde, man får ingen hjælp.!! Tænk hvis en rigtig hjælp blev sat i gang. Det ville både være billigere, hurtigere og meget bedre.

    Man må knibe tænderne sammen og holde sin kæft. Tjae, det er så min oplevelse af det hele.

  • Vi har a og b hold her i landet. Er du ikke velhavende, så man kan tegne sig forsikringer, får man ikke hjælp. Jeg kender en, som fik et hold i ryggen. To dage efter blev han sendt på sygehuset til scanning, sådan han kunne få den rigtige hjælp. Joe, for han har en sundhedsforsikring.

    Jeg er folkepensionist og blev desværre syg med et smertefuldt hold i ryggen. Blev jeg sendt til scanning, NEJ. jeg blev bare sendt hjem fra sygehuset. Kommunen afviste alt hjælp i telefonen, fordi sygehuset ikke havde givet nogen besked.

  • Ja det er skræmmende.

    De som tror at vi alle er lige i sundhedsvæsenet, kan godt tro om igen. Jeg havde engang selv den tvivlsomme fornøjelse af at være indlagt samme med en tilsyneladende velhavende mand.

    Jovist der kom en neurolog og så på mig. Men han konstaterede sådan set bare mit problem, ingen former for behandling eller træning blev sat i værk.

    Men ham den velhavende mand, der blev pylret helt absurd meget om ham, jeg fik nærmest skæld ud hvis jeg var så fræk at bede om en flaske vand (jeg kunne ikke gå selv).

    Og nu 7 år senere er jeg stadig gangbesværet, tæt på en grad så jeg snart er fange i eget hjem.

  • PS og jeg er kun 40 år nu.

  • HellaHella
    Redigeret 1 december, 2021, 09:37

    fuerzzz Du har helt ret. Jamen, det er så rigtigt, der bliver kigget på en og så ikke mere. Og det betaler samfundet mange penge for.

    "Har du penge, så kan du få, men har du ingen, så må du gå". Der er en sandhed i de ord.

    40 år, ak ja, du burde jo have hjælp, men jeg ved jo godt hvordan det fungerer. Bliver man tildelt hjælp, så er den sjusket. Det har jeg også prøvet. Der er noget helt galt i vores samfund.

  • Ja jeg er også endt med førtidspension... Det er for så vidt ok, for jeg har ikke økonomiske problemer mere, som jeg ellers har haft hele mit voksenliv med gæld alle vegne, skylder kun SKAT nu, men det afdrages også stille og roligt.

    Men det mest absurde var nok det med maden. Bevares hospitalsmad er ikke som på en Michelin-restaurant, men i forhold til hvad man får fx i millitæret eller i fængsel, synes jeg nu den er helt fin.

    Men han fik en sygeplejerske til at køre ned og hente en BigMac Menu på den lokale McDonalds fordi han ikke brød sig om "dagens ret" gg. Og det gjorde hun sgu !

Log in eller Registrér for at kommentere.