Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kan jeg tillade mig at blive skilt fra min mand?

2»

Kommentarer

  • Indstillinger
    Kære Nina989

    Er du faktisk er på vej væk fra din mand? – altså jeg synes ikke det virker som om, du vil kæmpe for det, eller er det noget, jeg har misforstået? For hvis du slet ikke er interesseret i at kæmpe for ægteskabet, så er der jo kun en vej, og det er ud, så han også kan få sig et godt liv.

    Jeg tror altså, det er ret normale følelser, du har, men det er jo ikke meningen, at du skal gå og have dem hele tiden. Jeg forstår det, som om din mand har kæmpet for jer, men har du kæmpet, eller er du endt med at forsvinde ind i dig selv? Jeg synes det virker så trist, når du jo faktisk lader til at kunne se hans værdier. På den anden side kan det måske også handle om respekt – eller mangel på respekt... Det virker ikke specielt respektfuldt, når du stiller ham ultimatummer ift. hvad han må sige og ikke sige. Måske handler det om, at du ikke respekterer din mand, som en rigtig mand mere? Det vil en parterapeut/psykolog kunne hjælpe med. Din mand vil også få hjælp til at blive den mand for dig, som han gerne vil være (og som han sikkert har været for dig engang). Men igen kun hvis du ønsker at kæmpe for det. Min erfaring er, at en skilsmisse er sindssyg hård, meget hårdere end man regner med.

    Hvis han er så god, som du skriver, fortjener han så ikke, at du giver det en skalle?

    Held og lykke med det hele :)
  • Indstillinger
    Hej NINA989
    Jeg er blevet meget berørt og reflekterer meget over dit indlæg tilbage sidst i 2016. jeg er fuldstændig nøjagtig samme situation som dig, blot er mine børn et par år ældre end dine.
    Jeg er simpelthen så nysgerrig på hvordan du har taklet det hele. Bliver du for børnenes skyld, eller har du valgt fremtiden skal være alene og ikke i et kærlighedsløst forhold.
    De bedste hilsener
  • Indstillinger
    Hej,

    Jeg mener virkelig at det at blive skilt, er en alvorlig ting, og at det derfor er noget du virkelig skal tage op til overvejelse, som jeg også har en forståelse af at du gør.

    Om det er noget du beslutter dig for at tage videre til det næste skridt eller ej, så synes jeg lige at du skal læse dette blogpost omkring, hvordan man bedst håndterer en skilmisse med børn. Det er en gymnasielærer, der driver denne blog sammen med nogle af sine elever, og hun formår derfor at få mange vinkler på mange forskellige ting ved hjælp af sine elever.

    Blogpostet er skrevet af en pige, som selv har været barn i en skilsmisse, og man får derfor et godt indblik i hvordan børnenes syn på det hele er.

    http://www.skoleogliv.dk/2018/01/12/2168/
Log in eller Registrér for at kommentere.