Hjem Mave og tarm Åben debat om mave-tarmproblemer

Ondt i højre side

Synes jeg kan se, at de fleste har ondt i venstre side af maven. jeg har nu i en årrække haft ondt i højre side. en trykkende fornemmelse - føles som en slags en slags sidestik.. Lider også af skiftevis hård og tynd mave.. Smerten/trykken er lige nede under ribbenene.

Nogen der har en ide om hvad det kan være?

Har udsat koloskopi af flere omgange :-(((
«1

Kommentarer

  • Hej

    Det kunne være lever/galdeblære. God ide at få det undersøgt
  • Jo men hvad??
    Er blevet tjekket for galdesten!
  • Har udsat koloskopi af flere omgange :-(((

    Hvad betyder det? Har du fået eller ikke fået foretaget koloskopi? Og hvad med gastroskopi? Har du fået foreaget en sådan?

    Man kan godt have forstoppelse, selv om man har afføring hver dag, så jeg kan da foreslå dig at prøve at spise et par skefulde majs, og så holde øje med hvornår de kommer ud, hvilket helst skal være 24 timer efter.

    Og - hvordan er din kost generelt? Spiser du godt med fibre (fortæl evt her, hvilke slags) og drikker rigeligt med postevand?

    Hvis du ellers er undersøgt grundigt, kan jeg anbefale dig at opsøge en dygtig akupunktør, der - på en helt anden måde end lægerne - kan gå ind og se på helheden, for det er da muligt, det slet ikke er der, hvor du har ondt, problemet ligger.
  • optimist7optimist7
    Redigeret 12 april, 2016, 04:58
    "Jo men hvad?? "

    Svært at sige. Det kan være en gradvis ophobning af sten i leverens galdegange. Hvis det er tilfældet kan man selv fjerne dem med en leverkur f.eks. Hulda Clarks lever- og galdestenskur.

    Da det kan være alvorligere ting, som forstørret lever (men så er man ofte gullig i huden), skrumpelever, cyster i leveren mm. er det som sagt en god idet at få det undersøgt af lægen inden man starter på noget. Så ved man hvor man stå. Akupunktur som Lotte foreslår kan være en glimrende ide.

    Det er også altid en god ide at skære kraftigt ned på fedt og alkohol og kød når man har leverproblemer da man kan gøre meget ved at lægge livsstilen om. Bitre grønsager som rucula, salat, fennikel,aloe vera juice er balsam for leveren.

    Psykiske ting spiller ind idet indestængt vrede skader leveren.
  • Nej har netop ikke fået taget mig sammen til en koloskopi...

    Min kost består af mange grøntsager og dyrker motion 5 x om ugen. Men har indtil for kort tid siden kun kommet på toilettet hver 3.-4 dag. Men nu er det ligesom den anden vej.. Har haft et vægttab for 3 år siden på 28 kg.

    Har lidt af det her i et par år, så tænker at det nok ikke er noget alvorligt - at andre symptomer så var stødt til.. Og har ikke ondt i højre side HVER dag.. det kommer ligesom i perioder. Og så kan der være lange gode perioder hvor jeg intet mærker.

    Vand drikker jeg ikke meget af. Prøver det med Majs. Har tid til en mave tarm kirurg i denne måned. MÅ tage mig sammen. Men håber, at vi kan prøve noget andet FØR en koloskopi.

    Men ER der andre herinde der kender til den der trykken/sidestiksfornemmelse i højre side? og evt. ved hvad det kan være?
  • Drikker ikke sådan alkohol, så skrumpelever tænker jeg nu ikke det er :-)

    Tror nu ikke selv det er noget alvorligt, når det sådan kommer og går på denne måde igennem flere år og andre symptomer ikke er stødt til undervejs.. Men det er irritererende og er nødt til at få det tjekket.
  • Prøv at drikke mindst 2 liter vand dagligt. Så kan du skære ned på andre drikker som ikke vil være til hjælp
  • Prøver men KAN ikke drikke så meget - hverken vand eller noget andet. Føler ingen tørst.
  • Vand er supervigtigt. Og hvis du fordeler disse to liter over hele dagen, er det ikke så slemt. Du er nok nødt til sikre dig ved at måle op, for ellers kan du let tro, at du "nok" har drukket. Man behøver ikke føle tørst. En anden bruger fortalte en gang her på netdoktor, at hun sætter et ur til at ringe en gang i timen, og når det ringer, går hun troligt ud og drikker et glas vand.

    Nej, en koloskopi er ikke sjov, men så er det heller ikke værre, og hvis ikke du vil undersøges, kan du jo heller ikke forvente, man kan finde ud af så meget.

    Nej, forhåbentligt er det ikke alvorligt, men noget er der jo, siden det kommer igen og igen - din krop prøver jo at råbe dig op.
  • Et sidste råd råd er at du lægger et "Aktivt kul omslag på leveren hver nat". Søg i google om oplysninger om hvordan du gør.
    Aktivt kul vil opsuge alle toxiner der måtte være i leveren. Hvis du ellers sørger for at drikke vand så vil du sikkert ikke have smerter efter 4 ugers praksis.

    Aktivt kul bruges i dialyse maskiner til at rense blod og på skadestuer mod forgiftning.
Log in eller Registrér for at kommentere.