Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

mit hjerte hopper slag efter slag over

2»

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Mavl72

    Jeg har også problemer med forkert hjerterytme – dog ikke forkammerflimmer, men forkammerflagren. Jeg skal ikke lige kunne sige, hvad forskellen er. I begge tilfælde er der jo tale om en alt for hurtig, men også alt for overfladisk hjerterytme, uden ordentlig pumpekraft.

    Jeg lægger mærke til, at du skriver, at problemet kommer, enten når du sover eller hviler. Sådan er det også hos mig, eller sådan har det i det mindste været, indtil anfaldene af forkammerflagren efterhånden er blevet sjældnere og mindre alvorlige.

    Hos mig har hjerteproblemet sammenhæng med, at jeg også lider af central søvnapnø – altså at vejrtrækningen indimellem stopper under søvnen. Så vidt jeg kan se, forstærker de to problemer hinanden: Hjertet bliver belastet af, at jeg ikke trækker vejret, og central søvnapnø kan opstå, når man har hjerteproblemer!

    Så når du spørger efter ideer, så er det første jeg kommer i tanker om at bede dig overveje, om du måske har søvnapnø. Den letteste måde at tjekke det på er, at en anden person lige holder lidt øje med dig, mens du sover.

    Den eneste behandling, man kan få for søvnapnø, er desværre en maskine til hjælp til at trække vejret. Men sådan en maskine kan jeg desværre ikke bruge, da jeg slet ikke kan falde i søvn med den.

    Nå, nu er det jo slet ikke sikkert, at du har søvnapnø. Jeg nævner blot, at der kan være en mulig sammenhæng dér.

    Jeg er fundet en måde at styrke hjertet på: Jeg tager kosttilskuddet Q10. Jeg tager en stor dosis, nemlig 200 mg dagligt, og det har tilsyneladende gjort hjertet så robust, at jeg nu næsten ikke har anfald længere. Der kommer bare lidt kortvarigt, uregelmæssigt bankeri en gang imellem, når jeg efter en eller anden anstrengelse slapper af.

    Jeg kan virkelig anbefale Q10 ved hjerteproblemer.

    http://www.helse.dk/helsedebatten/categ ... rtesygdom/

    Mange hilsner

    Kameliadamen

    P.S. Nu er der nok nogle, der vil sige, at Q10 ikke kan forenes med Marevan (blodpropforebyggende medicin), som mange af os er nødt til at tage, når vi har hjerteproblemer. Hertil vil jeg sige, at Marevan og Q10 sagtens kan forenes. Det har en dansk videnskabelig undersøgelse vist, og jeg har da heller ikke oplevet problemer ved den kombination, selv om jeg tager en stor dosis Q10.
  • Indstillinger
    Hej Kameliadamen,

    Jeg klikkede på dit link med Q10 og så der var mange artikler i det link du havde i dit seneste indlæg. Er det denne historie du referede til: http://www.helse.dk/helsedebatten/den-p ... temedicin/

    ???
  • Indstillinger
    Hej Thøger Mikkelsen

    Nu er jeg ikke helt sikker på, hvad du sigter til med dit spørgsmål. Jeg ønskede bare at give noget information om Q10. Det er jo ikke sikkert, at folk har hørt om det før. For bare 15 år siden havde jeg aldrig hørt om Q10!

    Jeg var ikke klar over, at der var flere artikler i det link, jeg gav. Men ja, det var artiklen ”Den perfekte hjertemedicin”, jeg ville henvise til. Jeg må indrømme, at jeg ikke har nærlæst den. Jeg sikrede mig bare, at Rigshospitalet og læge Svend Aage Mortensen var nævnt ;-)

    Hvis du med dit spørgsmål sigter til den information, jeg videregav i mit P.S., nemlig at Q10 og Marevan sagtens kan forenes, så tvivler jeg på, at den står i de almindeligt tilgængelige artikler om Q10. Så skal du have fat i enten Radiodoktoren eller Vitalrådet eller endnu bedre: Den artikel i Ugeskrift for læger, hvor den videnskabelige undersøgelse blev omtalt første gang.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
Log in eller Registrér for at kommentere.