Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

smerter ved samleje, lang tid efter keglesnit ! !

Redigeret 5 april, 2015, 12:04 i Kvindelige sexproblemer
Hej, jeg har et stort problem, jeg fik for fem måneder siden foretaget et keglesnit, da jeg havde moderate celleforandringer, jeg gjorde alt som jeg skulle, jeg holdt mig i ro, og jeg havde ikke samleje i de 4-6 uger. Nu er der gået 5 måneder, Jeg har nu problemer med at have sex, det gør ualmindeligt ondt hvis manden kommer for dybt, det skal lige siges at før indgrebet, følte jeg at han aldrig kom dybt nok, jeg forsøgte alle mulige stillinger for at mærke ham dybere, nu er det vendt om, jeg kan slet ikke tåle at den kommer særlig langt derop, ca 6-8 cm, længere kan den ikke komme før det gør ufattelig ondt, jeg var hos gynækologen for at få taget den sidste prøve, og der nævnte jeg det for hende, men hun sagde straks at det var tegn på klamydia? Hvilket undrede mig, da jeg bruger kondom og jeg er i et fast forhold på nu tre år. Men jeg tænkte fint så tag du den prøve med, og hun sagde alt så ud som det skulle deroppe. Senere fik jeg svar på testen fra klamydia, at der intet var, og heller ikke flere celleforandringer. fint fint, men jeg har stadig smerter under samleje, og det er frustrerende, da jeg er umættelig inden for sex, jeg elsker sex og hvis min mand kunne, skulle vi gerne have sex tre-fire gange om dagen, men jeg kan dårligt tåle en gang nu, jeg rykker mig væk, når han trænger op, fordi det gør så ondt, som om han rammer et meget ømt punkt, eller "væggen" jeg prøver virkelig at slappe af, men det gør så ondt, det er så frustrerende, vil det altid være sådan? Vil jeg aldrig kunne have smertefri sex igen ?

Nogen der kender noget til det? Som selv har erfaring med det?
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg tænker på om der kan være fjernet lidt for meget af skeden, så din mand rammer bunden. Det gør ondt. Prøv at spørge gynækologen eller måske din læge.
    Jeg ved efter min operation talte lægen om der måske var fjernet for meget. Men jeg var heldig, jeg mærkede ikke noget galt efterfølgende. Men så må det jo kunne ske. Eller der må være noget andet galt for det skal da ikke pludselig begynde at gøre ondt.

    Har du også ondt efter samlejet kan det være musklerne der gør ondt
  • Indstillinger
    Tusind tak for dit svar, ja det lyder meget rigtigt :/ øv håber selvfølgelig ikke at det er det, men kan få lidt ondt i maven bagefter, ellers er der ikke noget, det er for det meste under samleje at den er gal :/ jeg har haft spændings problemer, hvor jeg skulle strække ud, fordi jeg havde smerter ved indgangen, det var simpelthen musklerne, men det her er anderledes, det er kun længere oppe :(
  • Indstillinger
    De såkaldte "mørbradmuskler" kan gøre frygtelig ondt. Også steder hvor man ikke tror det. Da jeg havde mange, mange smerter fik jeg undersøgt forskelligt bl. a. blæren indvendig. Men der var intet galt.

    Endelig blev jeg gjort opmærksom på disse muskler. De kunne ikke masseres, men der kunne trykkes. Jeg tåler meget, men ved tryk der sprang sveden. Det gjorde virkelig ondt, men jeg måtte holde det ud. Efterhånden forsvandt smerterne. Man må jo forsøge alt, det kunne jo være, !!

    Jeg håber det, for så kan du da få smerterne stoppet, ved jeg.
  • Indstillinger
    Hej tak for svar, mørbrad muskler? Sidder de helt oppe, altså tæt ved livmoderhalsen eller deromkring? Altså jeg har slet ikke smerter andre steder, det er kun helt oppe :/ er de der såkaldte mørbrad muskler deroppe? Fordi så ville jeg meget hellere ønske at det var dem, så det ville gå væk, har haft smerter i flere måneder nu, og jeg har været så tålmodig og inderligt ønsket og håbet at det ville gå væk, jeg kan fx ikke klare stillingen doggy style, hvilket er min yndlings fordi jeg mærker mest, men nu er det helt ulideligt og forfærdeligt, så lige pt må det være missioner stilling, som kan være rar, men kedeligt i længden, at jeg ikke kan tåle andet, det gør ondt uanset hvad, det er bare ikke ligeså slemt når det er missioner stillingen. Jeg har talt med gynækologen den sidste gang, og hun påstod at det var tegn på klamydia, men har altså ikke klamydia, hun fik lov at teste det, så hun ikke kan skyde skylden derpå igen, og fik svare nå ende godt efter, hvor der intet var galt. Jeg har aldrig haft nogen kønssygdomme og passer meget på mig selv, men det virkede som om hun ikke ville lytte til mig. Skal op til min egen lægen på tirsdag, der vil jeg så forhøre mig lidt omkring, hader normalt at gå hos lægen fordi de virker overfladiske, og opfører sig som om intet er galt hvis ikke de kan se det med det blotte øje :/
  • Indstillinger
    Uden at være helt sikker, så mener jeg, at den man kalder "mørbrad-musklen" er den, der i fagsprog hedder psoasmusklen - og netop den kan gøre voldsomme knuder, men det gode er, at der findes gode øvelser, der kan gøre den smidig igen.

    Måske din læge kan henvise dig til en fysioterapeut, der kan lære dig det rette øvelser. Samme læge burde faktisk også kunne finde ud af, om det er den, der er stiv og øm.
  • Indstillinger
    Jeg citerer.

    Indvendigt i bækkenet sidder to muskler fast på forsiden af lænderyggen og går skråt ned gennem bækkenet til lårets inderside. De passerer forbi æggestokke og livmoder. Derfor kan ømhed og smerter i disse to muskler let forveksles med smerter i de indre kønsorganer. I daglig tale kaldes musklerne for mørbraden.

    Lotte123 det er helt rigtigt. Men det kan være så slemt at der skal behandling til. Øvelser er ikke altid nok. Desværre er ikke alle fysioterapeuter lige dygtige. Jeg fandt heldigvis en, som virkelig kunne hjælpe med trykmassage. Hun blev ret hurtigt "fjernet" til en ledende stilling, æv, for hun var dygtig.
  • Indstillinger
    Okay Tusind tak for svar begge to :) men har haft spændings problemer, hvor det sad i højre side, det gjorde simpelthen så ondt under samleje, og skulle jeg strække bækkenbunden, ved at sætte foden på noget højt så knæet kom til brystet også læne mig frem af, og det hjalp meget, nu er det en anden følelse, som kun er helt oppe, og Giver et jag af smerte når penis rammer, selvom hans penis ikke er særlig lang, :/ nå men kunne evt prøve med de øvelser igen, det kunne nemlig godt være at det måske var en spænding længere oppe :) glemmer aldrig dengang jeg havde den spænding i den ene side, var også hævet, men gik til lægen og hun påstod at det var kønsvorder og hun ville udskrive en recept på noget medicin :0 jeg var helt forbløffet og tænkte fandme nej, det er ikke rigtigt, så jeg gik til en special gynækolog som så kunne sige at det ikke var kønsvorder, men en helt almindelig spænding, :0
  • Indstillinger
    Det er selvfølgelig rigtigt, at det kan være så slemt, at øvelser ikke er nok, men alligevel kan det være værd at prøve - det skader i hvert fald ikke. smil...

    Og ja, der findes gode og dårlige fysioterapeuter - som i alle fag, desværre. Jeg spørger altid ind til erfaring med behandling af netop mit aktuelle problem - og det inden, jeg bestiller en tid.

    Hvad den ene er god til er den anden ikke god til - sådan er det vel.

    Jeg har prøvet en i øvrigt ret akavet øvelse for netop psoasmusklen, men den virkede efter hensigten. Jeg er desværre ikke sikker på, jeg kan forklare den ordentligt - også fordi jeg er et kvaj; da jeg havde opnået ønsket virkning af øvelserne, "glemte" jeg at fortsætte disse øvelser, og det er et stykke tid siden, jeg sidst lavede den, hvorfor jeg er lidt i tvivl om jeg husker det korrekt.
  • Indstillinger
    Redigeret 4 april, 2015, 19:48
    Kan det ikke være at din livmoderhals er blevet sart efter keglesnit, det kan tænkes fordi det opstod efter det? For det gør nemlig ondt især ved doggystyle.
  • Indstillinger
    Ja jeg kunne selvfølgelig prøve en dygtig fysioterapeut, og håbe på at de kan hjælpe, :) jo det kunne godt tænkes at livmoderhalsen er blevet sart, men tror du det er noget man kan "hærde " igen eller at det måske ville gå i sig selv? Fordi jeg er ualmindeligt træt af det, kan ikke nyde det længere, det frustrere mig meget :(
Log in eller Registrér for at kommentere.