Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Bør jeg give hende en chance?

Redigeret 14 februar, 2015, 11:24 i Utroskab
Hej Netdoktor

Jeg er en ung mand på 23 år som, er begyndt at se den her pige igennem 1-2 måneder. Det udvikler sig mere og mere og vi har det rigtig godt sammen.

Vi var så i byen, og hun forsvandt på et tidspunkt med nogle af hendes venner. Senere på aften ser jeg hendes venner er kommet tilbage men uden hende. Jeg spørg så hvor hun er og de fortæller hun var ude og snakke med en eller anden fyr. Da hende og fyren så kommer tilbage kan jeg nemt fornemme hvad der var foregået.

Jeg hiver hende så med ud bagved og kigger på hende hvorefter hun begynder at græde og fortælle mig at hun havde været sammen med ham her. Jeg kører hende så hjem fra byen hvor hun sidder og græder næsten hele vejen, fordi hun er så ked af hvad hun havde gjort.

Nogle dage efter skriver jeg så med ham fyren og han fortæller mig at han ikke vidste at vi havde noget kørende. Han fortæller også at mens de var igang nævner hun mig hvorefter de stopper.

Jeg er virkelig blevet ødelagt af det. Hun fortæller hun er så ked af det og hun forstår godt jeg ikke stoler på hende mere. Jeg vil virkelig gerne tilgive hende, men har bare sindsygt svært ved det. hvad synes i jeg skal gøre?
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Nogle dage efter skriver jeg så med ham fyren og han fortæller mig at han ikke vidste at vi havde noget kørende. Han fortæller også at mens de var igang nævner hun mig hvorefter de stopper.

    citat slut

    Nu mener jeg I begge for brug for at tilgive hinanden. Det er groft du diskuterer hende med en anden mand.
  • Indstillinger
    Persille1 :

    "Nu mener jeg I begge for brug for at tilgive hinanden. Det er groft du diskuterer hende med en anden mand."

    Citat slut

    Hvorfor er det groft ??

    Det der er groft er da, at forsvinde fra sin kæreste og være sammen med en anden!

    Det er pigen der har fejlet her, og hun virker meget umoden, efter min mening, sådan opfører man sig altså ikke, i mine øjne!

    Men da forholdet er ret nyt, syntes jeg godt, hun kunne få en chance for at vise, at hun vil gøre en indsats for, at opføre sig, som en voksen.
  • Indstillinger
    De er umodne begge to. Derfor. !!! det er groft af dem begge.

    Men de bør begge tilgive og give hinanden en ny chance.
  • Indstillinger
    Ok overrasker mig at så mange mener der skal tilgives.

    Så mener i vel også JEG skal tilgives dengang jeg fik en ny kæreste uden at slå op med den gamle før 2 mdr senere?

    Skulle lige være sikker på den nye var seriøs inden jeg ville droppe den gamle?
  • Indstillinger
    Ha, ha, NEJ.
  • Indstillinger
    DET MIG DER HAR SKREVEtT OPSLAGET

    Jeg har snakket med hende siden, og fortæller mig at hun er mega ked af det og hun ikke fatter hvad der skete. Hun siger hun forstår godt jeg ikke stoler på hende mere og at hvis vi fortsætter at hun har en masse at bevise overfor mig.


    Jeg kan virkelig ikke finde ud af om jeg skal prøve stille og roligt med hende igen. På den ene side er det jo virkeligt et tillidsbrud når man ikke har været sammen ret længe og gerne stadig skulle være nyforelsket og ikke kunne få nok af hinanden.

    jeg går bare og tænker om det virkelig kan være det er fordi hun simpelthen bare ikke tænkte sig om. Og hun virkelig fortryder det hun har lavet. (Jeg ved godt det ikke hjælper noget) Men hun fik det jo også stoppet mens de var igang fordi hun fortalte hun havde noget med mig.

    På forhånd undskyld for min virkelig dårlige formulering og stavning (håber det kan forstås)
  • Indstillinger
    Når hun forsvinder med en anden fyr, når I er byen sammen som kærester, så mener jeg ikke, at hun tager forholdet til dig særligt seriøst.

    På mig virker sådan noget umodent og ikke særlig romantisk, men I er unge, så der gælder der måske andre regler:-)

    Men hvis du holder meget af hende så fortsæt, og se hvordan forholdet udvikler sig, og om hun er typen der gør sådan noget igen. Det er der jo ikke noget forgjort ved…

    Så skal du til gengæld love, at du efter I har snakket ud om det, aldrig river hende det i næsen igen ved en anden lejlighed.
  • Indstillinger
    Jeg er faktisk enig med Sofie. Man kan jo lave en dumhed, som fortrydes.
  • Indstillinger
    Jeg vil gå lidt imod strømmen og anbefale dig at sige tak for denne gang og så finde en anden kæreste.

    Du er så ung endnu, og det er en gave at have fået indblik i hendes værdisæt så tidligt i forholdet. I har hverken fælles bolig eller børn - ønsk dig ikke at have disse elementer til at komplicere sagen længere fremme i livet, hvor det er meget vanskeligere at tage den beslutning.

    Samtidig vil jeg sige, at jeres forhold er kun 1 måned gammelt - burde I ikke være nyforelskede? I en tilstand hvor man ikke kan få nok af hinanden, stjerner og fyrværkeri på nethinden - og så går hun med en anden hjem?? Helt ærligt.

    Jeg fik advarslen, da jeg var 18 - og lyttede ikke, og igen i mindre målestok da jeg var 26 og lyttede ikke. Lærepengene har jeg så betalt i en alder af 45 med hus, børn og hele mit liv flettet sammen med min kones. Det er IKKE en situation, du ønsker at stå i.

    Min livserfaring så langt har lært mig, at når andre mennesker viser dig, hvem de er, så bør man lytte til det.

    Det er naturligvis muligt, at hun har lært af det og aldrig gør det igen, men vil du satse dit liv på det?
  • Indstillinger
    Min tillid ville være væk. UD med hende kan hun ikke styre sig nu, hva så senere i jeres forhold?
Log in eller Registrér for at kommentere.