Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hjælp jeg lugter

Redigeret 16 maj, 2015, 14:28 i Sjældne sygdomme
Jeg er en studerende i 20'erne som lugter dårligt. Det er svært at beskrive lugten, da det er varierende.

Hvordan ved jeg at jeg lugter?

På et tidspunkt arbejdede jeg et sted, hvor jeg skulle stå tæt sammen med mine kollegaer/chef. Min chef spurgte mig en gang om jeg skiftede mine underbukser hver dag - jeg kunne høre at han følte sig nødsaget til at spørge, fordi der simpelthen var en underlig ubehagelig lugt i rummet.

I skolen har jeg overhørt min klassekammerater sige at jeg lugter. Især min sidekammerater har sagt det gentagne gange, hvor de ikke vidste at jeg kunne høre dem.

Min kusine (på 6 år) siger nogle gange om jeg har lige slået en prut, og hun holder sig for næsen - fordi hun synes der lugter i rummet.

Når jeg benytter offentlige transport (busser) så er det typisk at dem jeg sidder ved siden af begynder at pille ved ventilation knappen, fordi der begynder at lugte af lort.

Det har gjort at jeg har et meget asocialt liv, jeg forsøger at være alene så meget som muligt. Hvis der er en der inviterer mig til en begivenhed, tænker jeg automatisk på hvilken undskyldning jeg kan bruge for at slippe fri.

Jeg er ikke sikker på hvor lugten kommer fra, men jeg har en mistanke om at det er fra min røv - da lugten er af lort for det meste. Jeg går i bad hver morgen, børster tænder, tager nye tøj på. jeg bruger ikke-parfumeret deo og sæbe. Jeg bruger shampoen Head and Shoulders. Jeg bruger ikke parfume.


Er der en herinde der har hørt om noget lignende? Jeg kan bruge al den hjælp jeg kan få.
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hejsa

    1.Lugter din afføring grimt og er klistret og evt. grøn. Dette kunne i givet fald tyde på dårlig fordøjelse. Måske nogle fordøjelsesenzymer villle kunne hjælpe f.ek.s now superenzymes.