Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hjælp jeg lugter

Redigeret 16 maj, 2015, 14:28 i Sjældne sygdomme
Jeg er en studerende i 20'erne som lugter dårligt. Det er svært at beskrive lugten, da det er varierende.

Hvordan ved jeg at jeg lugter?

På et tidspunkt arbejdede jeg et sted, hvor jeg skulle stå tæt sammen med mine kollegaer/chef. Min chef spurgte mig en gang om jeg skiftede mine underbukser hver dag - jeg kunne høre at han følte sig nødsaget til at spørge, fordi der simpelthen var en underlig ubehagelig lugt i rummet.

I skolen har jeg overhørt min klassekammerater sige at jeg lugter. Især min sidekammerater har sagt det gentagne gange, hvor de ikke vidste at jeg kunne høre dem.

Min kusine (på 6 år) siger nogle gange om jeg har lige slået en prut, og hun holder sig for næsen - fordi hun synes der lugter i rummet.

Når jeg benytter offentlige transport (busser) så er det typisk at dem jeg sidder ved siden af begynder at pille ved ventilation knappen, fordi der begynder at lugte af lort.

Det har gjort at jeg har et meget asocialt liv, jeg forsøger at være alene så meget som muligt. Hvis der er en der inviterer mig til en begivenhed, tænker jeg automatisk på hvilken undskyldning jeg kan bruge for at slippe fri.

Jeg er ikke sikker på hvor lugten kommer fra, men jeg har en mistanke om at det er fra min røv - da lugten er af lort for det meste. Jeg går i bad hver morgen, børster tænder, tager nye tøj på. jeg bruger ikke-parfumeret deo og sæbe. Jeg bruger shampoen Head and Shoulders. Jeg bruger ikke parfume.


Er der en herinde der har hørt om noget lignende? Jeg kan bruge al den hjælp jeg kan få.
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hejsa

    1.Lugter din afføring grimt og er klistret og evt. grøn. Dette kunne i givet fald tyde på dårlig fordøjelse. Måske nogle fordøjelsesenzymer villle kunne hjælpe f.ek.s now superenzymes.

    2.Hvad der hjælper mig er Chlorofresh fra Natures way . Det er en slags indre dedorant. man kan købe tingene hos amazon.co.uk

    3.Skyld evt. røven efter det store æringe hvis det er muligt.
  • Indstillinger
    Prøv at læse dette og spring nu ikke noget over.

    http://radiodoktoren.dk/radiodoktoren/2 ... ropslugt-2
  • Indstillinger
    @optimist7
    Det er ikke klistret eller grønt, tværtimod er det for tiden hård. Du skriver chlorofresh natural har hjulpet dig, hvad var dit problem? Jeg har prøvet med skylning, men da der ikke havde noget effekt var det frusterende at gøre det. Det hjælp simpelthen ikke.

    @persille
    Jeg har nu læst artiklen som du linkede til. Der er mange punkter som kunne passe i mit tilfælde, men det er svært at være sikker hvad mit problem er præcist.

    Jeg døjer med forstoppelse, måske kan vita biosa hjælpe mig.
  • Indstillinger
    Havregrød er også godt til at holde maven i orden.
  • Indstillinger
    "Det er ikke klistret eller grønt, tværtimod er det for tiden hård. Du skriver chlorofresh natural har hjulpet dig, hvad var dit problem? Jeg har prøvet med skylning, men da der ikke havde noget effekt var det frusterende at gøre det. Det hjælp simpelthen ikke. "


    1.Mit problem var dårlig fordøjelse. Der blev dannet nogle ildelugtende stoffer under fordøjelsen som kom ud ved svedning og udånding. Dette hjalp chlorofresh på. Chlorofresh er mere en symptombehandling men er lavet af brændenælder så vidt jeg husker og der var ingen bivirkninger.

    Den dybeste årsag til mit problem var mikrober (parasitter, bakterier mm). Dette problem klarede jeg på 2 uger med et andet lidt controversielt præparat. Du er velkommen til at skrive privat hvis du vil vide mere.





    2. Har du afføring hver dag ? Hvis ikke bliver affaldsstoffer fra forbrændingen nødt til at blive udskildt gennem sved og udånding. Siden skylning ikke hjalp kommer lugten måske fra sved og/eller udånding? Find ud af det ved at spørge en god ven.





    3. I Persilles link til radiodoktoren er der nogle råd om forstoppelse. Måske kan du bruge nogle af disse? Jeg kender ikke nogen side på internettet som er så god som radiodoktorens hjemmeside - engelske sider medregnet.
  • Indstillinger
    @optimist7
    Problemet er at jeg ikke ved hvor lugten kommer fra, om det er gennem sved, udånding, noget helt tredje.. Jeg søgte på chlorofresh på apoteket online men fandt ikke noget udover sider som Amazon. Er der nogle bestemte grunde til det ikke føres i Danmark? Findes noget tilsvarende som anvendes i Danmark?
    Jeg har aldrig handlet i Amazon/eBay.

    Jeg skriver til dig privat fordi jeg vil gerne høre mere om det.

    @persille1
    Jeg har også hørt at sveske hjælper mod forstoppelse.
  • Indstillinger
    "Jeg søgte på chlorofresh på apoteket online men fandt ikke noget udover sider som Amazon. Er der nogle bestemte grunde til det ikke føres i Danmark? Findes noget tilsvarende som anvendes i Danmark?
    Jeg har aldrig handlet i Amazon/eBay. "

    Hejsa

    Jeg ved ikke hvorfor det ikke føres i Danmark og kender ikke noget tilsvarende i DK. Hvis man køber på amazon.co.uk så garanterer amazon for at du slipper for moms fordi det er under eu.
  • Indstillinger
    Hej jeg har nu søgt i Amazon og der er to slags chlorofresh:
    1) Nature's Way Chlorofresh Internal Deodorant 90 Capsules
    2) Nature's Way Chlorofresh Liquid-Mint Internal Deodorant 473 ml

    Hvilken er bedst?
    Jeg skrev forresten en email til dig, du må meget gerne tjekke det når du får tid.
  • Indstillinger
    Jeg mener det er noget underligt noget du svarer, at du også har hørt svesker hjælper. Ja, det er der meget der gør, men havregrød skal spises hver dag og holder tarme og maven i orden.
  • Indstillinger
    "Hej jeg har nu søgt i Amazon og der er to slags chlorofresh:
    1) Nature's Way Chlorofresh Internal Deodorant 90 Capsules
    2) Nature's Way Chlorofresh Liquid-Mint Internal Deodorant 473 ml"

    hvilken er bedst ?



    De er nemmere at tage kapslerne men eller skulle indholdet være det samme.
Log in eller Registrér for at kommentere.