Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Sexlegetøj og graviditet

2»

Kommentarer

  • Indstillinger
    Ellers så prøv en womanizer (kan kraftigt anbefales herfra) - Den behøver du ikke engang lade røre dig, den kan klare det via lufttryk, og undertryk - Mums siger jeg bare!!

    http://dildo-priser.dk/womanizer-pro-w5 ... -vibrator/
  • Indstillinger
    Hvis du er nervøse for ftalat og andre stoffer så er der mange andre muligheder. F.eks klitoris vibrator i glas, dildovibrator i kirurgiskstål, glas dildo eller keramisk dildo.
    Jeg har lavet et par links nedenfor som eks. Men vil bare lige gøre dig opmærksom på, at de fleste vibratorer i dag laves i et sikkert materiale. På den side, hvor jeg fandt alle linksne, ligger der også et link til miljøstyrelsen guide til sexlegetøj

    Vibrator i kirurgiskstål
    www.gvibes.dk/store/p67/Pipedream_-_Pur ... _Gold.html

    Klitoris vibrator i glas
    www.gvibes.dk/store/p265/Icicles_No._33 ... rator.html

    Keramisk dildo vibrator
    www.gvibes.dk/store/p62/Ceramix_-_No.10.html
  • Indstillinger
    Redigeret 14 maj, 2018, 09:40
    Hej!

    Ethvert stykke sexlegetøj, som sælges i EU - og hermed i Danmark - er underlagt produktansvarsloven som kaldes for CE-Mærkningen. Det betyder, at en hvilken som helst producent, der anvender mærkningsordningen indestår for, at produktet er helt sikkert at bruge.

    Der snakkes meget om blødgører i dag. Her er det altså vigtigt at holde sig for øje, at det udelukkende er PVC, hvori der anvendes blødgørere. Jeg har fundet en interessant artikel til dig som kan læses i sin helhed her: (Link fjernet, redaktionen).

    God fornøjelse :)

    /Makeroni20
  • Indstillinger
    Redigeret 14 maj, 2018, 09:40

    Silikone og PVC er ikke det samme. Der er det ved PVC, at det generelt er et stift materiale og for at gøre det blødt, anvender man blødgørere, også kendt som Ftalater. Ftalater er blevet et fyord i sexlegetøjsdebatten, og det er rigtigt, at man har anvendt skadelige Ftalater, men i dag anvender man en type kaldet for DMEP-Ftalat. Og DMEP er godkendt som blødgører. Silikone er ikke gjort blød ved hjælp af Ftalater. Læs eventuelt mere om emnet her: (Link fjernet, redaktionen).

  • Indstillinger
    MieMie
    Redigeret 24 september, 2019, 07:03

    Jeg stod selv lidt i samme dilemma, og jeg tror det eneste sikre at bruge er f.eks dildoer lavet i glas eller stål. Jeg får selv en del rødme forneden når min partner bruger kondom, og ved ikke helt hvad det skyldes, men skal man være sikker skulle det f.eks være en i glas som den her (link fjernet, redaktionen) selvom den hverken kan vibrere eller noget, og lige skal varmes lidt op før den er behagelig at bruge:)

  • Indstillinger
    Redigeret 25 september, 2019, 10:16

    Kære Sarah,

    Så længe at du er 100% sikker på at dit legetøj ikke indeholder nogle skadelige stoffer, så vil jeg umiddelbart ikke mene at du har noget at være bekymret for! :) Ps. Tillykke med graviditeten/barnet...

    Vh,
    Frank Rasmussen
    Ejer af: (Link fjernet, redaktionen)

Log in eller Registrér for at kommentere.