Har du tabt dig? Så plz hjælp mig
Hej, jeg virkelig en stor problem jeg har virkelig knoklet ved tabe mig og jeg tabte kun 2kg og dem tog jeg på igen, men nu har jeg taget på 8kg på! Jeg manglede tabe mig cirka 6 til 8 kg, men nu skal jeg tabe 14 til 16 kg, for at nå mit goalvægt! Jeg kan virkelig ikke styre mig selv. Jeg spiser konstant, selvom jeg er mæt, jeg spiser kun fordi jeg keder mig el fordi jeg er ked af det! Jeg er overvægtig i forvejen, og hvis jeg bliver ved sådan bliver jeg fed til sidst! Drikker heller ikke ordenlig vand, og sover heller meget... Jeg dyrker ca tyve min. motion, 3 gange om ugen, og hva hjælper det hvis jeg overspiser?? Jeg også meget stresset og ked af det lige for tiden, ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre..
Hvis en af jer har tabt sig, så plzz giv mig ngn råd...
Hvis en af jer har tabt sig, så plzz giv mig ngn råd...
Kommentarer
Hvis det virker for "uhyggeligt", skal du i stedet snakke med nogen, du stoler på. Et vægttab er aller sværest, når man står alene med det.
Jeg fik konstateret diabetes 2 og stoppede derfor øjeblikkeligt med at spise sukker.. det fjernede de første kg.
Efter en måneds tid begyndte jeg at motionere.. meget cardio og det tog de næste 30 kg.
Så mødte jeg min mand og tog en del på igen af forskellige grunde.. og startede så igen da vægten nåede op på 120 kg. jeg holdt op med at spise hurtige kulhydrater (brød ris kartofler og pasta) og spiste i stedet masser af grønt og kød, fisk, ost... jeg trænede nu fanatisk en time om dagen og pinte mig selv ned på 78 kg. Blev gift og tog lidt på igen.
Så fik jeg lavet en DNA test og fik at vid jeg skulle spare på det mættede fedt, da det er det der "trigger" mit overspisnings gen (FTO hedder det, i kan selv google det.)
Så mit råd til dig er, hold øje med at du ikke får over 10 gram mættet fedt om dagen (iøvrigt vist også det officielle kostråd).. for mit vedkommende viste det sig at være osten der gjorde hele forskellen.. vi har jo hørt at kalken i osten tager fedtet med ud.. men så simpelt er det vist ikke :-)
På under et år tabte jeg mig fra 95 kg. til i dag 63,5 kg, som jeg ikke har det store problem med at holde og det er vel at mærke uden en masse motion.
Nu løber jeg når jeg synes det er vejr til det og danser zumba en gang om ugen.. motion er for mig blevet for sundheden, mens en fornuftig kost tilpasset mine gener er det der holder mig slank.
Når man spiser efter den fordeling generne siger, så er man mæt på en tilfreds måde, som gør at man ikke har brug for at spise uden for måltider.
Dert siges at sukkerafhængighed tager 3 dage at komme ud af, så det er jeg forlængst.