P-piller og abort
Hej!
Jeg fik fra præcis 13 dage siden en abort, og på samme aften begyndte jeg på mine P-piller igen. Jeg har her til morges haft samleje, og ville bare høre om pillerne er nok til at beskytte mig fra en ny graviditet, eller skulle vi have brugt kondom oveni? Blødningerne pt. er meget svage, der er næsten ikke noget. Pillerne bliver taget til tiden.
På forhånd tak!
Mvh Feli
Jeg fik fra præcis 13 dage siden en abort, og på samme aften begyndte jeg på mine P-piller igen. Jeg har her til morges haft samleje, og ville bare høre om pillerne er nok til at beskytte mig fra en ny graviditet, eller skulle vi have brugt kondom oveni? Blødningerne pt. er meget svage, der er næsten ikke noget. Pillerne bliver taget til tiden.
På forhånd tak!
Mvh Feli
Kommentarer
Først og fremmest er det en skrøne, at man ikke kan blive gravid når man bløder. Faktisk er kroppen, især efter abort meget modtagelig for at blive gravid igen hurtigt. Jeg kan ikke forstå de ikke har vejledt dig bedre, hvor du nu har fået foretaget aborten.
Det er rigtig fint du er startet op på p-piller med det samme, men de skal også have 14-21 dage, før de er kørt ind i kroppen. Jeg vil ikke piske en stemning op, for der er forhåbentlig ikke sket noget ved at du har haft samleje i morges, men risikoen for endnu en graviditet, er selvfølgelig forhøjet. Men brug kondom de næste 14 dages tid, for at være sikker. - og så pas godt på det hele dernede, så du ikke får en infektion.
Held og Lykke :-)