Hjem Kvinder Åben debat om abort

P-piller og abort

Redigeret 19 marts, 2014, 10:49 i Åben debat om abort
Hej!
Jeg fik fra præcis 13 dage siden en abort, og på samme aften begyndte jeg på mine P-piller igen. Jeg har her til morges haft samleje, og ville bare høre om pillerne er nok til at beskytte mig fra en ny graviditet, eller skulle vi have brugt kondom oveni? Blødningerne pt. er meget svage, der er næsten ikke noget. Pillerne bliver taget til tiden.

På forhånd tak!
Mvh Feli

Kommentarer

  • Så længe du bløder kan du ikke blive gravid. Efter abort kan man have lange blødninger op til 6 uger indtil livmoderen er tømt derefter begynder en ny graviditet når blødninger er holdt op. Man skal vente med samleje indtil man holder op med at bløde for at undgå infektioner eller mindst 14 dage hvis der er udskrabning. Og din graviditetshormon skal være på 0 før du kan blive gravid igen. Hvorfor startede du på p-piller når du stadig bløder din hormonbalance skal lige på plads du kan bruge kondom indtil du får din menstraution igen efter aborten.
  • Kære Feli.

    Først og fremmest er det en skrøne, at man ikke kan blive gravid når man bløder. Faktisk er kroppen, især efter abort meget modtagelig for at blive gravid igen hurtigt. Jeg kan ikke forstå de ikke har vejledt dig bedre, hvor du nu har fået foretaget aborten.
    Det er rigtig fint du er startet op på p-piller med det samme, men de skal også have 14-21 dage, før de er kørt ind i kroppen. Jeg vil ikke piske en stemning op, for der er forhåbentlig ikke sket noget ved at du har haft samleje i morges, men risikoen for endnu en graviditet, er selvfølgelig forhøjet. Men brug kondom de næste 14 dages tid, for at være sikker. - og så pas godt på det hele dernede, så du ikke får en infektion.
    Held og Lykke :-)
  • Hej, og tak for svar. Det vil jeg tage til mig. Det var forresten en medicinsk abort jeg fik. Jeg tror jeg vil holde mig til kondom, lige indtil det overstået helt, oh jeg får min menstration. Mht sygehus og vejledning, er de ret sløve derovre. Jeg skulle ringe mindst 3 gange, for bare at få svar om den sidste blodprøve jeg fik taget, og om mit forløb var overstået, og kvinden i røret lød meget træt af at sidde på arbejde.. Men ja!
  • Feli....jeg går ud fra du aldrig har prøvet en abort. Men forklar mig lige hvordan man kan blive gravid når graviditetshormon ikke er faldet. Som jeg fik at vide af min gynækolog at jeg ikke kan blive gravid når jeg bløder og indtil graviditetshormon er under 2 og det tog mig 6 uger før den var under 2 og blødninger holdt op der. Grunden man ikke kan blive gravid igen er fordi kroppen tror den stadig er gravid når man har graviditetshormon i kroppen. Fik også medicinsk abort. Og det passer altså slet ikke at man kan blive gravid hurtig efter abort for det gjorde jeg ikke og også nogle andre jeg kender, det har noget at gøre med frugtbarheden. At starte på p-piller mens man aborter er en dårlig igen for kroppen skal have sin tid til at være på plads og hormonbalancen skal normaliseret igen p-piller vil bar lavet mere rod. Det er godt du bruger kondom.
Log in eller Registrér for at kommentere.