Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Som at gå på skumgummi med indlagte småsten

Redigeret 21 februar, 2014, 03:13 i Kroniske smerter
Jeg har nu i 4 år haft kroniske smerter i mine fødder, der kan beskrives som ovenstående. Det gør meget ondt når jeg går og selvfølgelig især over længere afstande. Der er en slags følelsesløshed/overfølsomhed i huden på begge mine fødder og denne mærkelige fornemmelse er begyndt at brede sig op ad mine skinneben.
Siden jeg var ca. 25 har jeg døjet med iskiassmerter ned igennem mit højre ben, men det har jeg lært at leve med, da der øjensynligt ikke kan gøres noget, der virker permanent.
Jeg er blevet checket for nervebetændelse uden at der blev fundet noget betydende, jeg er kørt igennem en MR-scanner for at checke for spinalstenose også uden at der er fundet noget. Alle mine værdier med hensyn til lever, nyrer, blodprocenter, blodtryk og alt det øvrige kemiske er checket og ligger altsammen indenfor det normale område.
Man har ment, at mine fødder ikke ville bære min vægt - jeg har så tabt mig ca. 15 kg således at jeg nu vejer omkring 85 kg til 175 cm, så jeg kunne jo nok tabe mig yderligere 10 kg. uden at det gjorde noget. Men mit vægttab har ikke gjort nogetsomhelst for mine smerter, det tiltager bare.
Jeg er 61 år gammel så kadaveret er jo ikke helt nyt, men jeg er noget bekymret over at skulle se frem til at have smerter hver eneste gang jeg skal gå nogen steder.
Så - forslag, anyone??
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Kroniske smerter i fødder samt iskias-smerter er symptomer, som kan ses ved kronisk kviksølvforgiftning.
    Prøv at studere denne hjemmeside: www.tungmetal.dk
  • Indstillinger
    Hej,
    Men det tror jeg så ikke der kan være tale om. For så vidt som jeg aldrig har været i nærheden af kilder, der kan give den slags forgiftningssymptomer. Men det kunne jo være....
    mvh
  • Indstillinger
    Hej jksolo53

    Har du ingen amalgamfyldninger?
    Du må have en alder, hvor du helt sikkert er blevet vaccineret med vacciner konserveret med kviksølv.
    Spiser du fisk?

    Symptomet: "Som at gå på skumgummi med indlagte småsten" ses også ved diabetes. Men du skrev, at du var gennem undersøgt.
  • Indstillinger
    Hej JKsolo

    Lignende symptomer ses ved mangel på B12-vitamin, men du skrev jo, at du er tjekket via blodprøver. Jeg skriver det bare for en sikkerheds skyld.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    Tak for indlæg, men jeg har ikke mange amalgamfyldninger og hvorfor skulle symptomerne først komme nu i når jeg - formentlig - har haft dem i mange år. Og jeg er checket for B12 - og ingenting der.
    Så¨jeg er nu diagnosticeret som hypokonder i sundhedssystemet. Selvom lægen jo aldrig ville sige det - for så kommer man måske ikke igen.
    mvh
  • Indstillinger
    persille1persille1
    Redigeret 4 april, 2014, 03:51
    Det gør meget ondt når jeg går og selvfølgelig især over længere afstande. Der er en slags følelsesløshed/overfølsomhed i huden på begge mine fødder og denne mærkelige fornemmelse er begyndt at brede sig op ad mine skinneben.

    citat slut

    Jeg har også smerter og en underlig fornemmelse i mine fødder. Og en "strammende" fornemmelse i begge ben. Min læge mente det var åreforkalkning, det er undersøgt og det var det ikke. Så vand i benene, heller ikke. Jeg har været hos en ortopædkirurg, men han vidste heller ikke hvad det var andet end jeg havde forfodssænkning. Og den var ikke slem. Har du fået undersøgt det.

    Men mine knogler oven på foden vokser, gør dine det. ? Jeg har ledt på Google og fundet ud af, når knogler vokser kan de trykke på nerver.

    Min læge foreslog mig for mange måneder siden at tage æbleedikke for kolesteroltallet og det har jeg gjort. ( Kolesteroltallet er faldet) En sjat tre gange om dagen i noget vand, så er det til at drikke. Jeg har ikke lige så ondt i benene, så om det har hjulpet, måske.
    Jeg ville virkelig gerne vide hvad grunden er, det er en hel lettelse at høre om andre, der har noget, der ligner en del.
    B vitaminer mangler jeg ikke.

    Jeg tager æbleedikke for kolesterol, men jeg håber da samtidig det fortsat vil hjælpe på mine ben. Jeg har altså taget det i nogle måneder før jeg mærkede ændringen i benene. Så jeg håber, det har man jo lov til at gøre.



    Æbleeddike hjælper overhovedet ikke. Der må have været en forbigående lettelse.
  • Indstillinger
    Hej,
    Jeg har ikke lagt mærke til det med at knoglerne vokser, det sker vist ikke for mig. Endnu i hvert fald. Jeg har normalt kolesteroltal og nøjagtigt de symptomer som du beskriver med at huden "strammer". Men specielt oplever jeg det som underligt, at der både er overfølsomhed og en "død" fornemmelse i huden. Det er virkelig mærkeligt......
    Min læge mente at man måske skulle leve med "gener", men når ens fødder føles som bylder ved slutningen af en dag, hvor jeg har været nødt til at gå meget, så mener jeg faktisk ikke at der er tale om "gener", men om en tilstand, som man ikke burde acceptere.
  • Indstillinger
    Jeg undrer mig også den mærkelige fornemmelse og samtidig over, at der tilsyneladende ikke skal undersøges nærmere. Jeg har en følelse af, det må jeg leve med.
    Hvis man har forfodssænkning kan det føles smertefuldt at gå.

    Nu mente jeg heller ikke du havde for højt kolesteroltal. Æbleeddike er godt for mange ting. Det er ikke medicin.

    Knoglerne vokser, nej det sker måske ikke for dig, men du ved det ikke. Det er jo ikke fødderne der bliver større, det er slet ikke sådan noget. Mon ikke du misforstår.

    http://helsenyt.com/frame.cfm/cms/id=17 ... =6/menu=3/
  • Indstillinger
    Hej

    I følgende kilder, som ses nedenfor, er de symptomer, som du nævner, beskrevet ved kviksølvforgiftning.
    Som du sikkert vil bemærke, er det ikke ny viden eller burde ikke være det.
    Desværre er det således, at der ikke findes meget viden hos den almindelige lægestand om kronisk kviksølvforgiftning.
    Heller ikke hos arbejdsmedicinerne, som ellers burde være eksperter i emnet.

    Der skal ikke mange amalgamfyldninger til, før det kan medføre kronisk kviksølvforgiftning, men ved de undersøgelser, som er foretaget, har lægerne med stor ivrighed ledt efter kviksølv i blod og urin, hvor kviksølvet IKKE findes, idet kviksølv kun transporteres med blodet kortvarigt, inden det bliver deponeret i indre organer eller udskilt.

    Der er stor forskel på individers evne til at tåle en belastning med kviksølv og til at udskille kviksølv.

    Referencer:
    Skerfving, S & Berlin, M. Oorganiskt kvicksilver, Nord. Expertgruppen för Gränsvärdesdokumentation 1985
    Moeschlin, S. Klinik und Therapie der Vergiftungen 6 uppl. 1980. G Thieme Verlag
    Baader, E. Quecksilbervergiftung. Handbuch der gesamten Arbeitsmedizin vol II,1961
    Burgener, P & Burgener, A. Erfahrungen Uber chronische Quecksilbervergiftungen. Schw. Med. Wochenschr. 8, 1952, 204.
    Schulz, H. Wirkung und Anwendung der unorganische Arzneistoffe, G. Thieme Verl. Leipzig 1907
  • Indstillinger
    Jeg har både hørt i tv og læst, at forskere mener vi bliver forgiftede af kemiske stoffer og især børnene gør. At de nye generationer muligvis bliver mindre intelligente på grund af den gift, der findes i mad, vand, tøj o.s.v.

    Jeg undrer mig over den mærkelige følelse i mine ben. Det er værst, når jeg ligger ned. Urolige ben tror jeg ikke det er, det har jeg læst om og sådan føles det ikke.
    Jeg har også tænkt på om den medicin jeg får kan være medvirkende til det. Ja, man gør sig mange tanker og lægen lader ikke til at vide noget.

    Tror du æbleeddike kan hjælpe, for efter jeg begyndte at drikke det, (af andre årsager,) så mener jeg det har hjulpet lidt på mine ben. Men jeg er meget usikker, det kan jo også være tilfældigt.

    Jeg ved ikke om du har gjort dig tanker om dette, brugernavn 1.
Log in eller Registrér for at kommentere.