Hjem Sex & samliv Åben debat om sex

Hjælp - er jeg gravid???

Redigeret 23 november, 2013, 02:45 i Åben debat om sex
Hej - jeg er en pige på 17 år, som har en kæreste.
Jeg er ret i tvivl om jeg egentlig er blevet gravid/ eller bliver..
Det første gang jeg har haft samleje med min kæreste, og det skete desværre uden beskyttelse.. Jeg blødte egentlig ret meget den første dag. Det blev ved med at bløde 3 dage i alt, men de sidste to dage var ikke så slem.. Er det normalt at bløde i flere dage?? Det skal lige siges at jeg har taget en fortrydelsespille 6-7 timer efter det skete. Men jeg bliver så bange når det er at jeg har blødt så meget...
Håber nogen kan hjælpe mig hurtigst muligt/ har erfaring med det.

Mvh nicole
«1

Kommentarer

  • det er normalt at bløde første gang man er sammen med en dreng ---mand ---

    men hør nu her --du skal --have en god lang ungdom ---så du skal gå i gang med at beskytte dig ---både for sygdomme --og gravid ---bed dine parterne at bruge beskyttelse ---du kunne jo have det i tasken ---og sige --brug det her --ellers ingen omgang med mig ----

    der er alt for mange der render rundt og smitter hinanden----det er for dumt ---når der findes beskyttelse---tænk nu grundigt over det
  • Ja det så rigtigt, det skete jo bare pludselig hvor det ikke var planlagt.
    Men fik ikk rigtig svar på mit spørgsmål, angående om - om jeg måske ku være gravid? Eller er det virkelig helt normalt at bløde flere dage? For har aldrig hørt at man sku bløde i så langtid efter jomfruhinden er sprunget...
  • det er forskelligt hvor længe man bløder ----men du kan på apoteket købe en test prøve som viser om du er gravid ---

    eller gå til din læge og få taget en prøve ---hvis du føler det mere sikkert ---

    for det er lidt svært at svare på om du er gravid ---jeg tror det ikke ---men det skal du ikke tage for sikkert----

    du har måske fået menses oven i det hele ---eller jeg ved ikke hvordan en fortrydelses virker ----

    hvis jeg var dig ---ville jeg gå til min læge --og blive undersøgt --og blive mere rolig
  • Jeg kan desværre ikke tage til lægen, da jeg er bange for min mor får det at vide.
    Og kan jeg godt tage graviditetstesten hvis der kun er gået 2 dage?? Altså vil den virke og svare nogenlunde korrekt? :-)
  • for det første ---har din læge tavsheds pligt ---du er voksen ---og siger til han ---at du ønsker ikke din moder indblandet ----
    spørg på apoteket ---hvor lang tid der går ---før testen virker ---for det ved jeg ikke ----
  • Redigeret 22 november, 2013, 17:26
    Din læge har tavshedspligt. Du kan selvfølgelig blive genkendt af andre patienter, men lægen informerer ikke dine forældre uden dit samtykke.

    Graviditetstest:
    http://www.apoteket.dk/KropOgHelbred/Gr ... stest.aspx
  • og andre patienter ved jo ikke hvad den unge pige skal hos lægen ----
  • Redigeret 22 november, 2013, 17:31
    Korrekt, men der en mulighed for at blive genkendt og at der bliver spurgt til det/nævnt. Det er ikke noget jeg nogensinde selv har været ude for, men det er en teoretisk mulighed, specielt i mindre byer.

    Det er ikke noget jeg ville være bange for heller.
  • Mange tak for jeres svar..
    - Men kender i så noget til blodet? Bløde i 3 dage? Er det ikke for voldsomt bare for at have mistet sin jomfruhinde??
  • Micha31--har lavet et link til dig ---prøv at slå op på det
Log in eller Registrér for at kommentere.