Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Zoloft, Venlafaxin og Sertralin -FORHØJET BLODTRYK.

2»

Kommentarer

  • Indstillinger
    ok, persille1
    Der må være en forskel jeg ikke kender til, men f.eks får jeg fuldt tilskud til Venlafaxin, jeg er dog også på den gamle førtidspension, ved ikke om det gør en forskel? Dog ved jeg fra en opringning at det kun er forkellen mellem det billigste og det ordinerede man skal betale. Der kan dog være grove tilfælde, hvor en patient havde bedt om det ordinerede, men ombestemte sig da pris forskellen lå på kr. 280
    Med dine symtomer ang. tilsætningsstoffer ville jeg spørge Apoteket om ikke der fandtes en ordning lignende den kronikere kan få, du har jo ikke valgt at det skal være sådan, men om politikkerne har tænkt så langt er nok det største spørgsmål :)
    Jeg ønsker dig og familien en god jul, og håber du får styr på din situation.
    Mvh K. Sørensen
  • Indstillinger
    Hej kimmik123

    Netop, man betaler forskellen. Jeg tror du muligvis får et særligt tilskud, som førtidspensionist. Det kender jeg en anden der får.
    Jeg har styr på mit og jeg er glad for ikke at være syg af medicinen mere.

    Jeg vil også ønske dig en glædelig jul.
  • Indstillinger
    Jeg vidste ikke, de refusionssatser tak for oplysningerne også.
  • Indstillinger
    Hej Peffa35

    I vores moderne digitale tidsalder gives der ingen oplysninger mere. Vi skal selv finde alle oplysninger. Det er blevet så moderne at vi selv skal tænke os til vi skal undersøge ting, som vi ikke anede eksisterede.

    På den måde kan mange bliver snydt for et tilskud man måske kunne få.
    Det er fuldt bevidst, for så spares der penge. Loven er lavet og så må vi selv om det. Skidt være med dem, som ikke selv kan noget.

    Ved et tilfælde opdagede jeg "noget" for min nabo, som er blind. Den slags vedkommer ingen mere, det må folk selv om. Så hun blev snydt for mange penge og har kun sin folkepension.
    "Hurra" for den moderne digitale tidsalder. Alle må klare sig selv, som de nu bedst kan.

    Forleden læste jeg den digitale tidsalder ville politikerne ikke selv have i byrådet. Der er forskel på hvad borgerne skal og hvad de skal udtalte en politiker.
  • Indstillinger
    Læger tager fejl.

    citat
    Det er ikke en sygdom i sig selv at have
    højt blodtryk, og man kan ikke selv
    mærke om blodtrykket er højt eller lavt.
    citat slut

    Det har ikke altid sin rigtighed. Jeg kunne i allerhøjeste grad mærke mit blodtryk var forhøjet. Jeg havde en voldsom hovedpine og var meget svimmel.
    Lægen mente ( selvfølgelig) det var mine nerver, så jeg fik nervemedicin, som ikke hjalp. Til alt held for mig opdagede en anden læge det og jeg fik i stedet blodtryksmedicin. Det hjalp.

    Så fik vi den forbandede kopimedicin, som de sagde var nøjagtig det samme. Det passede ikke. Der er andre hjælpestoffer i og jeg var syg i 10 til 12 år.

    Det blev opdaget, ikke af en læge, men af en her på debatten, der vidste hvad det drejede sig om. Nu har jeg ikke været syg af medicinen i flere år. Det er jeg virkelig glad for.

    Mærkeligt som tiden løber, for jeg husker tydeligt, da jeg sad og ledte på nettet efter hjælp og var fortvivlet over mine smerter af den forbandede medicin. Jeg blødte på hovedpuden om natten. Det var medicinens skyld.

    Men her tales om depression, det har jeg ikke, men føler mig altid lidt "tung" og træt.
    Der var en periode på tre måneder, hvor jeg ikke fik blodtryksmedicin og i de måneder blev min krop så let og mit humør så godt.

    Der er ingen tvivl om bivirkninger er der ved blodtryksmedicin. Men da jeg ved forhøjet blodtryk kan give en hjerneblødning tør jeg ikke lade være med at tage det. Jeg har set det ske i min familie, for det høje blodtryk kan være arveligt.

    Der burde forskes i den slags, men der er jo sikkert flere penge i at sælge medicin i lange baner. .

    Det er ikke nok bare at skifte medicin, man skal passe på hjælpestofferne. Er de det samme, som det man har prøvet er man jo lige vidt. Jeg har ikke tal på alt den medicin, som jeg har prøvet. Til sidst tror lægen man er hypokonder.

    Nu passer jeg på ikke at få blodtryksmedicin, som jeg ikke kender. Sidst jeg var på apoteket ville de give mig netop den medicin, jeg bliver så syg af.

    Jae, det er rigtigt , det virksomme stof var det samme, som hun sagde, men jeg ved det er hjælpestofferne ikke og de kan virkelig give ravage. Så jeg nægtede at modtage det. Min læge HAR jo skrevet på recepten hvad jeg skal have.

    Så fik jeg lidt luft igen, jeg kommer mig aldrig helt over det jeg oplevede i de år, hvor jeg ikke fik nogen hjælp andet end en træt mine og en recept på noget andet medicin, som stadig indeholdt det stof jeg ikke kunne tåle. .
Log in eller Registrér for at kommentere.