Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

at flirte med kollega

Redigeret 28 januar, 2014, 13:39 i Samliv
Jeg er gift, 3 børn, og et godt kørende ægteskab.
Jeg har ikke ret meget følelse til min mand, og jeg vil ikke går fra ham da jeg har store børn og meget velfungerende ægteskab.
Jeg begyndt have følelse til en som jeg møder en gang imellem på arbejde.
Mine følelse overfor ham vokser og vosker.....
Jeg sendte ham venner anmodning på facebook, og han har accepteret min anmodning.
Jeg er begyndt at skrives med ham småt ift. hvordan det går og om han holder ferie...
Jeg vil meget gerne fortælle ham om mine følelse. Han er gift og lykkelig...
Jeg har brug for hjælp... ift. hvordan jeg kan få mine følelse ud.....
Jeg har bare lyst til at ryste ham og se til ham kan du ikke se mig...
Jeg vil kun flirte med ham, og jeg er ikke efter et fast forhold..
«13

Kommentarer

  • Indstillinger
    Undskyld, men hvad er det, du gerne vil læse her?

    Du befinder dig i et velfungerende forhold, selv om du ikke har ”ret meget” følelse for din mand.

    Du har en kollega,om hvem du fortæller er gift og lykkelig, og ham vil du gerne flirte med?

    Du er således ude på, at gøre din mand ked af det, hvis han finder ud af, hvad du har gang i – og du er ude på at skabe splid i din kollegas lykkelige forhold.

    Synes du selv, det er i orden?

    Forhåbentlig vil den kollega totalt afvise dine tilnærmelser.

    Jeg vil i hvert fald ikke komme med forslag til, hvordan du skal gøre en masse mennesker – incl dig selv - ulykkelige.

    Jeg synes klart, du skal finde ud af, hvorfor du har det behov, for du mangler tydeligvis noget i dit liv – og det er der, du bør starte, og det gør man ikke ved at prøve at ødelægge andres.
  • Indstillinger
    Jeg har ikke til formål at ødelægge andres liv/ægteskab.
    Mine følelser kan jeg ikke lade som om den ikke eksisterer..., og derfor har spurgt om hjælp..

    Jeg kan godt lide ham, og mine følelser vokser hver gang jeg ser ham....
    For min vedkommende tænker jeg ikke at have et seksuellt forhold med ham, det handler mere om at flirte uskylidigt med ham...uden at det påvirker hverken mit eller hans liv.
  • Indstillinger
    Jeg håber, andre kommer ind med bud her også, for jeg kan i hvert fald ikke se, at man kan flirte helt uskyldigt, uden det påvirker nogen overhovedet - og hvis man kan, hvad vil du så få ud af det? Altså - at det ikke påvirker?

    Hvis du begynder at sende små søde beskeder på facebook til ham - og hans kæreste finder ud af det - så bliver der jo uværgerligt stillet spørgsmål til, hvad det handler om - altså der skabes en splid.

    Eller hvis du bager en lille kage til ham - eller hvad ved jeg; det vil kun skabe mistanke og utryghed - så jo, det vil ødelægge noget for andre.

    Så - hvis det virkelig er vigtigt for dig at flirte helt uskyldigt, og det vil gøre dig glad - så er det vel det, du fortæller ham.

    Fortæl ham, at du smadder godt kan lide ham, men at du ikke er ude på noget, men gerne vil have lov til at flirte med ham.

    Eller - du må arbejde på dine følelser, finde ud af hvorfor du har det behov, - for det handler vel sagtens om, at du mangler noget, som du mener han kan opfylde- han har vel ret til at vide, hvad han skal "bruges" til, for det er da ikke rimeligt at han uden videre skal "undgælde", fordi du har nogle følelser, og du gerne lige vil "lege" lidt.
  • Indstillinger
    Jeg kan følge dig i at jeg mangler noget....Har været på antidepressiv i nogle år, hele tiden tomheds følelse, og ingen selvværd..
    Jeg kan mere konkret sige om selv, at det for længe siden jeg har ikke haft følelse overfor nogle som helst...Jeg selv ved ikke hvad der sker for mig, når jeg ser ham..
    Han er meget charmerende, og han er ikke den første charmerende mand som jeg har mødt ....., og hvorfor lige pludselig får nogle følelse overfor ham!!
    Det er et stort problem for mig, og alt hvad der foregår i mit hvoed fortæller jeg ikke til nogle.. Jeg har en anden baggrund, hvor sådan noget er slet ikke tilladt!!
    Jeg har tidligere haft mange forhold inden jeg blev gift.
    Jeg er meget forvirret... Plus jeg ved ikke hvordan jeg skal udtrykke mine følelse for ham. Jeg har aldrig haft forhold til dansk mænd, og jeg ved ikke hvordan jeg kan komme tættere på ham.. Vi er vidt forskellige personer.
    Jeg vil så gerne styre mig selv men kan ikke.
    Jeg har kun det her forrum for at udtrykke mig...
    Har jeg ikke ret til
  • Indstillinger
    Selvfølgelig har du ret til det, men nu kommer der lige pludselig en helt anden problematik ind, som altså ikke har været nævnt før, hvorfor hverken jeg eller nogen anden her på et anonymt debatforum kan gå ud fra det.

    Men - jeg synes ikke, det er rimeligt, at du vil flirte med en anden mand - der oven i købet selv er i et godt og lykkeligt forhold - eller har det behov, når du har en mand selv, som du fortæller, du har et velfungerende forhold med.

    Det skaber kun ulykke og fortvivlelse, når man begynder på noget sådant. Du fortæller nu, at du har nogle problemer, har fået medicin for det - og jeg foreslår derfor nu, at du kontakter din læge/psykolog/psykiater - hvem du nu har kontakt med i forbindelse med din sygdom - og der søger hjælp for det her problem.

    For der kommer ikke noget godt ud af at begynde at flirte med den kollega, og det kan nemt blive dig, der bliver værst ramt af noget sådant på din arbejdsplads.
  • Indstillinger
    Forstår ikke helt hvad du mener med en anden problematik?
    Forresten jeg er ikke psykisk syg :)
    Jeg har en videregående uddannelse og jeg besidder en høj stilling.
    Jeg har bruge for hjælp, jeg kan godt lide ham.... Det bliver ikke problemer hverken for mig eller ham, og jeg er ikke efter noget stort....
    Det med kulturelle forskel ser jeg ikke som en barriere. Når jeg nævner at vi er forskellige, mener jeg ift ambitions niveauet på arbejde...
    Jeg håber at du forstår mig
  • Indstillinger
    Nej, det gør jeg vidst desværre ikke. Du skriver, citat

    "Har været på antidepressiv i nogle år, hele tiden tomheds følelse, og ingen selvværd.." - og det fortæller mig, at du altså nok har nogle psykiske problemer, hvor hvis ikke du har det, så forstår jeg ikke, det har været nødvendigt at medicinere dig, og endda i flere år.

    Jeg har ikke nævnt noget om en kulturel barriere - for det mener jeg da heller ikke burde være et problem, men det ER altså et problem, hvis du begynder at flirte med en kollega, også selv om du selv mener, at det er aldrig så uskyldigt - for det er det altså ikke hverken for din mand, din kollegas kæreste - eller for din kollega.

    Hvad er det, du vil have ud af det? Vil du have, at denne kollega skal komme til at synes ekstra godt om dig? Og - hvad skal du bruge det til? Og - hvordan vil du overbevise alle disse mennesker (din mand, hans kæreste, ham selv), som kan blive påvirket af denne uskyldighed, at det kun er helt uskyldigt - at du har en drøm, der "bare" skal opfyldes, men at du i øvrigt slet ikke mener noget med det?

    Du har spurgt om, hvordan du skal takle denne følelse hos dig - og mit svar er, at du skal arbejde med dig selv om dette her - og lade være med at involvere din kollega. Vis ham, at du kan lide ham, at du ser ham som en god kollega og en god ven - men ikke mere.

    Det sker vel for os alle her i livet, at vi får en følelse, som vi ikke rigtigt kan takle, og så må man arbejde på at få den følelse ud af kroppen igen.

    Det, du gerne vil, kan med stor sandsynlighed, som jeg har skrevet - skabe langt mere rod og ulykke end du tror - og det kan ramme dig selv ret så voldsomt.

    Du lever i et velfungerende parforhold - så det er der, du skal bruge dine kræfter - på et få det forhold endnu mere velfungerende, for så "behøver" du ikke fantasere om en anden.
  • Indstillinger
    Det er nemt at sige sådan..... Jeg kan ikke styre mig selv.... Skal jeg skifte arbejde???? Jeg er ikke egoist og derfor har jeg ikke vist ham mine følelse...jeg vil bare sige til ham at jeg er tiltrukket af ham og han skal ikke charmer mig.. Han ved at han er lækker og han charmer alle kvinder..
  • Indstillinger
    Jeg ved ikke, om det "er nemt" at sige sådan. Jeg har tænkt over det - og det var mit bud.

    Men - så gør, som du skriver her, fortæl ham at du er tiltrukket - og se, hvad der sker.

    Jeg undrer mig lidt over, at man bruger tid og energi på at bede om et råd, men alligevel ikke vil lytte, men stadig gøre, hvad man havde tænkt sig, inden man bad om det.

    Det er dit liv - dig der gør, hvad du finder er det bedste, hvad jeg mener, er naturligvis ligegyldigt - jeg ved, det ikke er min mand, du har tænkt dig at flirte med. (han er nemlig ikke på face-book)
  • Indstillinger
    Jeg tror, vi alle har prøvet at flirte lidt med en kollega på en arbejdsplads, altså en helt uskyldig flirt.

    En flirt opstår meget spontant og næsten helt af sig selv mellem kollegaer, hvor der imellem dem er små godmodige drillerier og hurtige og sjove replikker.

    Den flirt du ønsker Liman er jo ikke uskyldig, for du er ude på at få en bestemt kollega med på en flirt, ja du er faktisk begyndt at jagte ham, fordi du har følelser overfor ham, og se så bliver denne flirt en helt anden end den spontane uskyldige flirt.

    Jeg mener du skal lade den kollega være, havde han været med på en uskyldig flirt var den jo opstået helt af sig selv.

    Du er ude på meget dybt vand, og det kan ende ulykkeligt for en af jer, og det må du ikke være skyld i.

    Uskyldige flirter indeholde ikke følelser, for så er den jo ikke uskyldig mere, men derfor kan man jo godt komme til at holde venskabeligt af en kollega af det andet køn, men jeg bryder mig ikke om den måde du vil flirte på.

    Nej overvej hellere hvad du kan gøre for at du og din mand igen kan få følelser overfor hinanden, de råd vil jeg meget hellere give dig.
Log in eller Registrér for at kommentere.