Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

røde, kløende øjne i 2½ år.

2

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej igen. Mine gener er så godt som væk. Jeg fik at vide af en øjenlæge at det ikke var allergi jeg havde i øjnene. Det er noget der hedder kronisk øjenlågsbetændelse (Blefaritis). Jeg bruger nu en anelse Ultracortenol salve/5mg/g i øjnene morgen og aften, hvis det er nødvendigt. Zaditen øjendråber er rigtigt gode til at friske op med i løbet af dagen, ligeledes er Oculac. Jeg bruger engangs pipetter. Ved Blefaritis er det nødvendigt med varme morgen og aften. Man bør derfor opvarme øjenlågene i nogle minutter. Opvarmningen kan udføres med varme og fugtige vaskeklude, som foldes og placeres over øjnene. Skal føles varm , men ikke brændende.
  • Indstillinger
    Det vil jeg helt sikkert se mere ind til!!! Kunne godt være det jeg måske også døjer med. Jeg oplever nemlig at jeg er en smule rød og det klør især lige ved øjenvippekanten. De præparater du bruger nu er det håndkøb eller recept?

    Og dem tager du så morgen og aften og hvis du oplever symptomer i løbet af dagen så tager du også nogle dråber?
  • Indstillinger
    Oculac er uden recept, og du kan også få Zaditen uden recept mener jeg. Men til at starte med skal du bruge ultracortenol øjensalve til at få inflamationen til at falde til ro. Og så de varme omslag. Ultracortenol er du nødt til at få en recept på hos en øjenlæge. Jeg er super lykkelig over at mine gener er så godt som væk.
  • Indstillinger
    Jeg ville blive SÅ lykkelig hvis mine gener også gik væk! Min øjenlæge bliver ved med at sige det er allergi, men har ikke kunnet finde ud af for hvad. Jeg må prøve at snakke med min øjenlæge om det og få de/den recept jeg skal bruge. Men oplevede du ellers store problemer med dine øjenlåg? Jeg har nemlig mest haft gener inde i øjnene hvor de er røde og løber vand. Især om morgenen er det slemt. Mine øjenlåg har en tendens til at være hævede om morgenen og og lidt røde lige i øjenvippekanten, men begge dele bliver bedre op af dagen og bliver ofte også lidt værre om aftenen igen. Og så starter det forfra næste morgen. Mere for at sammenligne vores symptomer?
    Tusind tak fordi du svarer!! :)
  • Indstillinger
    Og typisk er jeg mest rød i "det lyserøde" (ved ikke lige betegnelserne) som sidder ind mod næsen
  • Indstillinger
    Ja, men det var de samme symptomer jeg havde. Øjnene er jo meget afhængige af at øjenlågene er raske. Jeg havde også været til mange øjenlæger der sagde, at det var allergi, men pludselig kom jeg sidste efterår til en ny der sagde, at det der, det har ikke noget med allergi at gøre. Prøv evt. at læse om "Blefaritis". Det er en øjenlågsinflammation som ofte medfører rødme og irritation. Øjnene kan også klistre, løbe i vand, føles tørre ell. som om der er kommet grus i. Ubehaget kan være langvarigt, og kræver ofte lang tids behandling. Men øjendråberne virker først behagelige når du har fået styr på inflammationen, og hos mig virkede Ultracortenol salve godt.
  • Indstillinger
    Tusind tusind tak for svar! Tror helt sikkert det kan være det jeg døjer med. Jeg må snakke med en øjenlæge om det. Du gik ikke tilfældigvis hos en øjenlæge i Kbh området vel? Hvis du gjorde hvem? Så tager jeg til samme nemlig.

    Er så taknemmelig for dine svar. Har simpelthen googlet mig ihjel de sidste to år efter svar, men uden held.
  • Indstillinger
    Jeg var hos øjenlæge i Rødovre Centrum. Copenhagen EYE CLINIC. Jeg var hos en øjenlæge som arbejdede på et hospital, og som kun var der engang imellem. Jeg mener han hed Hadi.
  • Indstillinger
    Tak, det vil jeg se mere ind til :)
  • Indstillinger
    Hej alle,
    Jeg er spændt på om i er blevet klogere, og om Stellas tips har virket på jer andre?
    VH Mads
Log in eller Registrér for at kommentere.