Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kan dette skyldes D-vitamin mangel?

135

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jo, det kan jeg desværre godt, til tider må man måske lære at slappe lidt af. Men er du så begyndt at tage vitaminer?

    Og tak for svaret.
    Ha en forsat god dag

    Med venlig hilsen Jens
  • Indstillinger
    Magnolia1
    Det lyder umiddelbart som bivirkninger fra HPV vaccinen?
    Har du fået denne vaccine?
    Var du rask før du fik vaccinen?
    Så har du samme symptomer som tusinder af andre danske piger og kvinder.

    Venlig hilsen
    Karsten
  • Indstillinger
    Hej Karsten..
    Det er sjovt du luge nævner vaccinen. Jeg fik de første 2 skud af vaccinen lige k den jeg blev "syg" og har hele tiden haft den i baghovedet, som en årsag til alle mine mærkelige symptomer.. Af samme årsag har jeg heller ikke fået den sidste af de 3. Men ved jo ikke om det er tilfældigt. Må jeg spørge hvorfor du nævner den..?
    Mvh Magnolia
  • Indstillinger
    Hej Magnolia1

    Dine symptomer er de samme som vores datter fik efter vaccinen - og hundrede vis af andre piger og kvinder.

    Jeg læste et sted i tråden at du var 32 år gammel. Har du født kort tid inden du fik vaccinen?

    Japan har forbudt den, Frankrig har voldsom debat som producenten dog presser politikerne til at dæmpe.

    EMA (European Medicine Agency) har i januar bedt om yderligere dokumentation for at vaccinen IKKE er årsag til et kraftigt forøget antal tilfælde af POTS, ADEM (Hjernehinde betændelse) og Transverse Myelitis (Betændelse i centralnerve systemet)
    Alt i mens vi stadig vaccinere flere og Sundhedsstyrelsen bliver sønderlemmende kritiseret på 57 punkter.
    Blandt andet kommunikation, information, kvalitet og sikkerhed, manglende uafhængighed af medicinal branchen...

    Jo jo - politikerne burde have mange alvorlige ting at drøfte på Bornholm. Men der er vaccine virksomhederne også. Til at påvirke om hvor gode vacciner er og hvor naturligt det er at bruge dem.

    INGEN læser bivirknings statistikkerne. Mere end 1200 personer har indberettet over 4500 bivirkninger efter HPV vaccinen. Den har 10 gange flere bivirkninger end andre vacciner i Danmark.

    Og din læge...Han/hun lader som ingenting. De må jo ikke sige Sundhedsstyrelsen imod - eller tænke selv.

    Så opgaven med at blive rask ligger helt hos dig selv.

    Dit immunforsvar er sandsynligvis angrebet af den gift og kunstige DNA vaccinen indeholder. Derfor er kroppen gået amok for at kæmpe en ulige kamp for at komme på plads igen.
    En af de nemmeste måder at afsløre det på er måling af T-celler. AIDS patienter har en værdi på under 500 CPM.
    "Normale mennesker" ligger typisk mellem 1000 og 2000 CPM.
    Vores datter -og en del andre bivirknings ramte, ligger på 12-15000 CPM.

    Men der er håb om at forbedre tilstanden.
  • Indstillinger
    Hej Karsten67

    Jeg kender også en ung pige, hvor der er noget galt. Hun er ikke mere helt rask. Jeg ved naturligvis ikke noget sikkert, men mistanken kommer jo. Helbredet var perfekt inden vaccinen.

    Jeg advarede inden vaccinen, for jeg havde læst den kunne være mindre god og det er først begyndt efterfølgende. Ikke med det samme, men lidt senere.
    Kan det så skyldes denne vaccine. Hvad mener du om det.
    Hvad mener du med der er håb om at forbedre tilstanden. Jeg ville være meget glad for et svar.
  • Indstillinger
    Hej

    Det er meget typisk at symptomerne først kommer efter et stykke tid. Enkelte har fået symptomer få dage efter vaccinen, mange har fået måneder efter og få har fået det efter flere år.
    HPV vaccinen er en tikkende bombe.

    Kontakt mig evt. på Facebook Karsten Karsten



    Sundhedsstyrelsen har siden HPV vaccinens implementering i det danske børnevaccinationsprogram hævdet at vaccinen er sikker.
    Siden debatten i efteråret 2013 er udemeldingen ændret til at fordele ”vurderes” at overstige ulemper. Hvordan denne vurdering er foretaget har Sundhedsstyrelsen ikke været i stand til at redegøre for.

    I januar 2014 beder EMA indehaveren af markedsføringstilladelsen om følgende.

    Nevertheless, the MAHs should submit to EMA within 60 days a detailed analysis of all cases of
    leukoencephalomyelitis/acute disseminated encephalomyelitis (ADEM) and transverse myelitis
    including information on time to onset in relation to number of doses given, and a causality
    assessment according to the revised WHO classification15.
    The review should also include an observed vs expected analysis performed on all cases as well as a literature review and discussion on the biological plausibility for an association between quadrivalent human papillomavirus vaccines and ADEM and transverse myelitis respectively.
    In addition, MAHs should propose further measures to characterise potential risks of ADEM and transverse myelitis and update the product information as appropriate. Moreover, the MAHs should submit to EMA within 60 days a detailed review of cases of postural orthostatic tachycardia syndrome
    (POTS), including diagnosed cases and cases of POTS-related symptoms and should develop a
    questionnaire to ensure a more systematic method of data collection for suspect cases.

    En ny rapport giver alvorlig kritik af Sundhedsstyrelsens arbejdsformer på 57 punkter, herunder;
    • Kommunikation
    • Risikovurdering
    • Feedback mekanismer
    • Forvaltning af forventninger
    • Koordination, kvalitetsstyring
    • Tilsynsmyndighedens uafhængige status
    EMA og producentens vejledninger for hvilke personer der kan modtage HPV vaccine følges IKKE af sundhedsstyrelsen.

    Den enkelte læge er forpligtiget til at undersøge kontraindikatorer og bivirkninger. Modtageren af en vaccinen SKAL informeres om bivirkningerne. Det er lovens krav.

    Lægerne bør sætte sig ind i hvilke kontra indikatorer producenten angiver og følge anvisningen inden administration af HPV vaccinen.

    Fra producentens produktinformation.

    4 CONTRAINDICATIONS
    Hypersensitivity, including severe allergic reactions to yeast (a vaccine component), or after a
    previous dose of GARDASIL. [See Description (11).]

    EMA oversat og godkendt produktresume.

    4.3 Kontraindikationer
    Overfølsomhed over for de aktive stoffer eller de anvendte hjælpestoffer.
    Personer, som udvikler symptomer, der indikerer overfølsomhed, efter at have modtaget en dosis
    Gardasil, bør ikke modtage yderligere doser Gardasil.
    Indgivelse af Gardasil skal udsættes hos personer, der lider af akut sygdom med feber. En mild
    infektion såsom mild øvre luftvejsinfektion eller let feber er dog ikke en kontraindikation for
    vaccination.

    Med andre ord, må personer der tidligere har haft allergi (Hypersensitivity) ikke modtage vaccinen.
    Personer der er allergisk over for følgende stoffer må heller ikke modtage vaccinen:

    Gær (Bakers Yeast)
    HPV 6 protein
    HPV11 protein
    HPV16 protein
    HPV18 protein
    Chemically definded fermentation media? (DNA fragmenter)
    Aluminium
    Sodium chloride
    L-histidine
    Polysorbate 80
    Sodium Borate

    Sundhedsstyrelsen advarer om
    For at lægen kan være helt sikker på, at man ikke bliver dårlig efter vaccinationen. Specielt i udlandet har man set piger, der får kvalme, bliver utilpasse og besvimer som en psykisk reaktion på det at blive vaccineret. Det er ikke farligt i sig selv, men kan blive det, hvis man falder om og slår hovedet eller er uopmærksom i trafikken.

    Det som er en klar kontraindikator, nemlig en reaktion efter injektion af vaccinen, beskrives af Sundhedsstyrelsen som ”en psykisk reaktion på det at blive vaccineret”

    Bivirknings studie
    Danske piger har deltaget i et internationalt studie der påviser sammenhængen mellem HPV vaccine og de mange alvorlige bivirkninger.

    Studiet sammenligner HPV vaccinerede piger med bivirkninger, HPV vaccinerede piger uden bivirkninger og Ikke vaccinerede piger.

    I gruppen af HPV vaccinerede piger med bivirkninger har mere end 90% tidligere haft allergi!

    I betragtning af den alvorlige kritik Sundhedsstyrelsen modtager i Sundhedsministeriet rapport, MÅ det være lægernes ansvar at vurdere risici, samt at informere modtageren om at dødsfald og invaliditet er set, med ukendt frekvens, efter brug af HPV vaccine.

    Antallet af dødsfald som følge af livmoderhalskræft var i 2012 1,9 per 100.000
    Alvorlige bivirkninger som følge af HPV vaccination er 57 per 100.000

    Lægerne har et stort ansvar i at minimere risikoen for bivirkninger ved at følge EMA og producentens vejledning
  • Indstillinger
    Hej igen, Karsten

    Tak for dit svar, men jeg har lidt svært ved at forstå det, så jeg må tænke mig om og læse det nogle gange.

    Men kan man gøre noget ved det. For vaccinen er givet. Eller kan man håbe på det forsvinder. Ved du noget om det.
  • Indstillinger
    Persille1

    Ja - man kan gøre noget for det.

    Mange har oplevet at deres tilstand forværres gradvist - indtil man begynder at arbejde med at få "skidtet" ud igen.
  • Indstillinger
    He he, jamen , hvad gør man. ?? Jeg håber du har nogle gåde råd.
  • Indstillinger
    Hej Persille1

    Hvis det havde været nemt kunne jeg bare skriver det her... Og danske læger havde måske også et svar - Nej, sikkert ikke.

    Kontakt mig evt. på Facebook Karsten Karsten

    Der findes ikke en pille man kan tage, så det er lidt mere besværligt. Men det er bestemt det værd.

    Der findes flere grupper på facebook hvor de bivirknings ramte samles.
Log in eller Registrér for at kommentere.