Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Sovende fornemmelse og hovedpine

2

Kommentarer

  • Indstillinger
    persille1persille1
    Redigeret 27 maj, 2013, 02:14
    Hej

    Jeg var bange for det, men godt det ikke gik værre. Jeg har kendt en dame til, foruden den først omtalte, for meget længe siden. Hun havde også fået blodpropper, men kom sig fuldstændig igen. Der gik et år, men hvad er det, hvis man bliver helt rask.
    Jeg har virkelig tænkt meget på dig, jeg håber alt vil gå godt.

    Mange hilsener med ønsket om alt godt.
  • Indstillinger
    Hej Mamby

    Tak, fordi du skriver og fortæller, hvad dit problem var. Det gør mig ondt, at det faktisk var blodpropper.

    Man får nogle gange en fornemmelse af, at Lægevagtens job er at forhindre, at alvorlige helbredsproblemer bliver udredt og behandlet.

    Jeg håber, at du ikke får varige men af blodpropperne.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    Du har ret, kameliadamen, jeg vil ikke henvende mig hos en offentlig lægevagt mere. Min mor blev svigtet på det grusomste, min søster blev svigtet og jeg er blevet svigtet.
    Det bliver den private lægevagt. Om så bunden af pungen skal skrabes.
  • Indstillinger
    Det er da helt rørende, at i høre, du har tænkt sådan på mig!
    Udover den sovende fornemmelse, den psykiske forskrækkelse og træthed er jeg helt okay.
    Jeg vil bare gerne råde andre til, at ringe 112 i stedet for, at vente med at gå til læge! Jeg skulle ikke få nogle varige mén, og hvis jeg er heldig, så skal jeg kun tage medicin i 3 måneder, og så er jeg så god som ny igen :)

    Godt hun har det godt igen, og som du selv siger, så er et år ingenting, hvis man får det godt igen. Det kunne jo have været meget værre!

    Med venlig hilsen
    Majken
  • Indstillinger
    Hej igen

    Du har helt ret, bare de så vil sende en ambulance. Men godt din læge ville tage imod dig så hurtigt. Det må være en læge, der vidste hvad det kunne dreje sig om, heldigvis. Jeg tænker på den kamp jeg havde, for at skaffe hjælp til min mor. Det sætter sine spor kan jeg mærke.

    Det er dejligt for dig det går godt, det er jeg glad for. Held og lykke med både dine studier og fremtiden.
  • Indstillinger
    Det er jeg ret sikker på de vil, da jeg skal direkte til Århus, hvis det sker igen.. Men skuffende, at vagtlægen ikke engang vil se mig :/ Skræmmende, at man som 22-årig får blodpropper i hjernen, og vagtlægen ikke engang tænker tanken, at det kan være det.. Men alle kan tage fejl, desværre også læger..

    Og mange tak, skulle gerne få en helt normal hverdag om nogle uger.

    Hilsen Majken
  • Indstillinger
    Hej Persille

    Mit indlæg var nu ikke ment som en opfordring til ikke at bruge lægevagten. Men Mambys eksempel viser, at det kan være svært at få den nødvendige hjælp, hvis man ringer til Lægevagten.

    Jeg ringer også nødigt, men der kan jo være situationer, der er så alvorlige, at man er nødt til det. Min erfaring er, at det er svært at få hjælp, hvis man er så dårlig, at man taler med en svag stemme.

    Da jeg fik mit første anfald af atrieflagren, anede jeg jo ikke, hvad det var. Anfaldet kom natten før en lørdag, og jeg tænkte, at jeg hellere måtte ringe til lægen, når det blev mandag. Men allerede søndag morgen kunne jeg ikke længere stå på benene, men faldt så lang jeg var, da jeg ville stå ud af sengen.

    Jeg ringede til lægevagten, som ikke ville komme, men bad mig komme hen i deres lokaler ca. 3 kilometer herfra. Når jeg hverken kunne gå eller stå, siger det sig selv, at jeg ikke kunne komme ned fra anden sal. Men den slags er Lægevagten totalt ligeglad med.

    Jeg sagde til dem, at jeg ikke skulle nogen steder, sådan som jeg havde det. Jeg spurgte derfor, om deres tilbud stadig stod ved magt, hvis jeg i løbet af nogle timer skulle få det så godt, at jeg ville kunne klare turen i taxa.

    Men så sagde personen i telefonen, at han ville sende en Lægevagt ud. Jeg tror, at det, der gjorde udslaget var, at jeg til sidst i samtalen talte med fast og tydelig stemme: ”Jeg skal ingen steder, sådan som jeg har det!”

    Lægevagten har ingen respekt for folk, der er så syge, at de ikke kan tale deres sag!

    Der kom faktisk en læge, selv om det var søndag, og hun sendte straks bud efter en ambulance, og jeg kom på sygehuset og fik hjerterytmen normaliseret med stød.

    Men denne her tråd drejer sig jo Mambys situation. Det var godt, Mamby, at du fik hjælp. Jeg kender også flere tilfælde, hvor folk har fået blodpropper, og hvor de er sluppet helt af med eftervirkningerne. Jeg krydser fingre for dig.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    Kameliadamen1:
    Det er jo helt urimeligt, at fordi man taler med en svag stemme fordi man har det rigtig dårligt, at lægevagten så ikke tager det bundseriøst.. I dit tilfælde kan jeg virkelig ikke forstå, at han vil have dig til lægevagten, når du jo hverken kunne gå eller stå.. Men godt, han sendte en læge til sidst, og det endte godt :)
    Og mange tak, jeg er en af de heldige der slipper godt fra det.. :)
  • Indstillinger
    Jeg vil alligevel tillade mig at svare dig, det er jo en debatside.

    citat
    Mit indlæg var nu ikke ment som en opfordring til ikke at bruge lægevagten. Men Mambys eksempel viser, at det kan være svært at få den nødvendige hjælp, hvis man ringer til Lægevagten.

    citat slut

    Sådan opfattede jeg det heller ikke. Jeg taler kun om min egen reaktion.
  • Indstillinger
    Jeg havde forladt skærmen for i dag, men kom til at spekulere.

    Asklepios og jeg fik med det samme en fornemmelse af, hvad der kunne være galt. Nemlig enten en hjerneblødning eller blodpropper i hjernen.

    Hvorfor gjorde vagtlægen ikke det samme. ??

    Hvad kan det i grunden skyldes. Jeg vidste det gennem erfaring, men lægen burde vel også være klar over det. Vi hører jo om unge mennesker, der også får blodpropper. Måske skyldes det p piller, måske noget andet.

    Men det er da noget en læge burde være på vagt over for. Undskyld, jeg spekulerer blot.
Log in eller Registrér for at kommentere.