Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ulykkelig ægteskab -

2

Kommentarer

  • Indstillinger
    Lotte skriver:
    Disse kvinder frygter jo også at blive svigtet af familien, og de frygter, at de kommer til at stå helt alene i verden - og så skal der godt nok meget til, før man har fået nok af en voldelig ægtefælle De er vel sagtens også opdraget til, at hvis de bliver tævet af manden, så er det deres egen skyld.
    (Citat slut)

    Tænker man lidt over problemstillingen, kan man så ikke sige, at disse kvinder og deres børn har intet at frygte. De er blevet svigtet, både af deres mænd, men så sandelig også af deres familier. De er allerede alene.
    Så er der det æresbegreb, som man måske frygter mere end noget andet. Men er det ikke manden der mister ansigt, han er en grimmer karl?
    Det er svært for os at forstå det, det er så bagvendt.
    Til de kvinder der har skrevet her, stil jer selv spørgsmålet: Hvem krænker familiens ære?
    Er den ikke allerede krænket af familien selv?
    Hvis i forlader jeres mænd, så bliver problemet synligt for omverdenen, er det det familien frygter, er det det, man kalder, at tabe ansigt?
    Jeg spørger, for jeg forstår det ikke.
    Tag mod til jer og tag på krisecenter, hvis i ikke har andre steder at gå hen, for at få hjælp.
  • Indstillinger
    HeeeY Lotte123

    Tusind Tak for dine varme ord. Men gudskelov fik Jeg taget en snak med min svigerinde og fortalte hende hvordan og hvorledes hendes bror behandler mig. Hun sagde at det er første og sidste gang han behandler dig sådan, og at Jeg ikke skal finde mig i det osv.

    Hun sagde også at han elsker mig og vores datter. Hvis han havde været mig utro, og bankede mig sønder og sammen hverdag, så havde han forladt mig fra dag et af. Jeg er også selv udenom det, Jeg har også såret hans følelser. Så vi er lige om det.

    Vi fik snakket med hinanden via Tlf. Lad os håbe at han holder hvad han lover.
  • Indstillinger
    Hej Xoxo,

    Ja, men så må jeg vist alligevel give Rejen ret.

    Du fortæller at din mand har banket dig sønder og sammen, at han behandler dig som en slave – og nu har du endelig fået fortalt hans søster om det – og du har talt i telefon med din mand, og nu får du at vide, at han elsker dig – og det er dig, der har såret hans følelser, og at du selv er ude om det, at I har været lige gode om det.

    Puh ha ….. Vi behøver slet ikke tale om etniske forskelle. Det der findes der kvinder over hele Verden, der stiller op til, ligegyldigt hvilken baggrund de har. Desværre.

    Hvad så næste gang han banker dig? Er det så også din skyld? Det kan da være, du har såret hans følelser, men har han i den grad ikke såret dine?

    Kærlighed????

    Hvor langt skal han gå før du fatter det? Det kan være, han når at slå dig ihjel – og du så aldrig når at fatte det. Og hvad med jeres datter? Hvor mange gange endnu skal hun opleve at se sin far banke dig og nedgøre dig, før du forstår alvoren? Hvorfor skal din datter også have sit liv ødelagt?

    Ligegyldigt hvad – så kan det aldrig, aldrig være din skyld at din mand banker dig og sviner dig til.

    Kom ud af det der nu – gå nu ned i det krisecenter. Kom videre med dit liv – og hvis ikke du vil for din egen skyld, så gør det for din datter. Din mand HAR opbrugt alle sine rettigheder – og det gjorde han første gang, han tævede dig.

    Og nej – det råd benytter du dig ikke af, jeg ved det.

    Men tænk på det næste gang, han banker dig.
  • Indstillinger
    Hvad ville du egentlig med dit indlæg, som starter denne tråd?
    For mange år siden, syntes jeg det var så synd for kvinder der blev banket, at de skulle finde sig i det o.s.v.
    Efterhånden jeg er blevet ældre og fået mere livserfaring, samt tiderne har ændret sig, så ved jeg, at i dagens Danmark er ingen kvinder nød til at finde sig i vold i hjemmet.
    Der er så mange hjælpeforanstaltninger for kvinder og deres børn, hvis de ikke vil have bank.
    Derfor stiller du dig selv og din datter i en position, som man ikke ser med blide øjne på.
    Så længe du tror på, at din mand elsker dig - aj- ved du hvad, jeg ved ikke en gang hvad jeg skal sige. Han er fuld af løgn, og du bedrager dig selv.
  • Indstillinger
    Ja, jeg må give dig helt ret, Linette.

    Her troede jeg, at det handlede om alt det der ”æresbegreb”, som vi etniske danskere jo ikke fatter noget af. Jeg troede, at Xoxo netop var sådan en kvinde, der troede sig udstødt af egen familie, hvis ikke hun fandt sig i at fortsætte et liv med en voldelig mand, og beslutningen så blev helt uoverskuelig for hende.

    Men – det er det jo slet ikke. Næh, han gør som alle andre af de der voldelige ægtemænd, der kun kan hævde sig ved at tæve konen, og tror han så er en vældig ”karl”, men i virkeligheden er noget af det mest sølle, man overhovedet kan forestille sig. Han kan kun få sin vilje ved at tæve sig til den – og mere lavt kan man vel dårligt synke.

    Nu truer konen med at gå, og så lover han hende en ”slikkepind” - og hun, hvis selvtillid, som han jo allerede har fået ned på et stadie, der kan ligge på en lillefingernegl, hopper på limpinden og tror at alt nu bliver lykkeligt.

    Xoxo! Du bliver - lige som alle de andre, der har gjort som dig – meget klogere. Du skal desværre have mange flere tæsk og nedgøres endnu mere, før det går op for dig, at du burde være gået for længst.

    Jo, det kan da være, han holder op med at tæve dig, men da kun hvis du i den grad retter ind, lystrer hans mindste vink, hopper og danser for ham – bliver den slave, du i forvejen er over for ham. Tillader du dig at råbe op, måske endda minde ham om, hvad han har lovet dig – ja, så falder der brænde ned, og du bliver tævet igen – men så er det jo bare ”din egen skyld”, ikke? Du kunne jo også bare lade være med at være ”fræk”. Og – det tæller selvfølgelig ikke – eller gør det???

    Mit eneste håb for dig er, at der er nogen omkring jer, der ser, hvad der foregår og skrider ind, så jeres barn i det mindste kan blive fjernet.

    Ja – det er dine udsigter, hvis ikke du søger det kvindecenter NU – og kommer væk fra det liv. Han kan love her fra og til næste årtusindskifte – hvilken garanti har du overhovedet for, at han har tænkt sig at holde det?

    Men – du vælger selv – og du kan risikere, at det er sidste gang i dit liv, at du overhovedet får lov til at vælge noget selv, for i løbet af kort tid, har din mand banket alt mod og håb ud af dig. Han har lige oplevet en styrke fra dig – at du reelt kan finde på at gå – det giver han dig ikke lov til at tænke mere.
  • Indstillinger
    Spar jeres ord hun er kvinden der ikke lytter til folk. Hun er kvinden der ikke kan klare sig uden en mand. Stærke og selvstændige kvinder skrider fra første slag og finder sig ikke i det men desværre findes der stadig nogle svage kvinder endnu selvom det er nye tider hvor kvinder har mange rettigheder.
  • Indstillinger
    ja det er nye tider ---men taler vi om danske kvinder ---eller kvinder der er vokset op under andre normer end os ---som de nok ikke lige kan lave om på ---

    det er da rigtig alt hvad i skriver ----men i er nu lidt hårde med hende ---det kunne være hun havde brugt for mere støtte ---og ikke bare hagles ned ---fordi hun ikke gør som i siger ----

    kvinder er nu kvinder værst
  • Indstillinger
    Solo. Dit indlæg her tyder da ganske gevaldigt på, at du slet ikke har læst debatten, før du valgte at kommentere. Du har endda tidligere været inde i den, så du burde da vide - bare lidt om, hvad det handler om.

    FieH meldte aldrig tilbage, men både hun og Xoxo har altså fået alt mulig sympati. Xoxo var endda lige ved at forstå, at også hun ville kunne komme helskindet ud af et voldeligt forhold, men så valgte hun - desværre - den helt og beklageligvis totalt naive løsning, og så mener bl.a. jeg at hun så i den grad skal have at vide, hvad hun med overvejende sandsynlighed har valgt.

    Så Solo - gider du lige læse debatterne ordentligt igennem, før du slår ned, så du i det mindste har det konkrete at holde dig til?

    Selvfølgelig ser det barskt ud, hvis man kun lige skimmer det sidste 2-3 indlæg, før man dømmer, men det er så heller ikke sådan, det er.
  • Indstillinger
    TIL LOTTE --

    jeg vil bare meddele dig --at jeg har læst hele debatten --så jeg har fulgt med i hvad der sker ---

    men Lotte ---det er jo ikke kun din mening der tæller ---at jeg har en anden mening eller syns vinkel ---end dig ---kan du ikke så godt lide ----det har du givet udtryk for ved flere lejligheder

    men det er dit problem og ikke mit
  • Indstillinger
    Solo

    Selvfølgelig har vi ret til hver vores mening - og det respekterer jeg naturligvis.

    Jeg er helt klar over, at du har andre holdninger end mig - og det skal du have lov til.

    Men - her handler det om en kvinde, Xoxo - der i den grad har fået sympati og støtte, og dette især fra mig. Når hun så vælger at gøre det, der kan være det værste for hende, så bør hun altså få at vide, hvad hun er oppe mod.

    Jeg vil have lov til at reagere, når der kommer sådan en svada fra dig, som jeg faktisk fandt ret så ubehagelig og dybt nedgørende.

    En kvinde, der er udsat for vold i parforholdet, bør og skal gå - og hun bør og skal søge hjælp. Hvis ikke hun gør det - og oven i købet allerede er der, hvor hun tror, at det hele er hendes egen skyld - kommer ikke videre med et fornuftigt liv, hvis ikke hun får at vide, at hun er i gang med noget totalt tåbeligt.

    Så jeg vil påstå, at det at lige ruske godt i hende, faktisk er virkelig sympati.

    Men - bevares - det er min mening. Så i stedet for at slå os andre oven i hovedet med sådan noget som "kvinde er kvinde værst" kunne du jo i stedet komme med et konstruktivt forslag til, hvordan denne kvinde skal kunne blive i sit forhold på en god måde.
Log in eller Registrér for at kommentere.