Elastik-agtige "smæld" i hovedet.
Hejsa.
Nogle gange når jeg ligger mig i seng om aftenen, og prøver at sove, så kan jeg begynde at føle en svag spænding i hovedet. Ofte sker det også at der kommer lyde ( Lidt ligesom lyden af en spændt elastik ) , samtidig med at jeg kan føle at det i et kort øjeblik nærmest "presser" på hjernen. Sådan føles det i hvert fald.
Det er lidt svært at forklare :-)
Dette sker typisk når jeg er træt efter en lang dag.
Er der andre der kender til psymtomerne, eller ved hvad pokker der foregår ? :-)
Nogle gange når jeg ligger mig i seng om aftenen, og prøver at sove, så kan jeg begynde at føle en svag spænding i hovedet. Ofte sker det også at der kommer lyde ( Lidt ligesom lyden af en spændt elastik ) , samtidig med at jeg kan føle at det i et kort øjeblik nærmest "presser" på hjernen. Sådan føles det i hvert fald.
Det er lidt svært at forklare :-)
Dette sker typisk når jeg er træt efter en lang dag.
Er der andre der kender til psymtomerne, eller ved hvad pokker der foregår ? :-)
Kommentarer
men har du talt med din læge om de smæld du mærker ----
er de væk næste dag ---
Ja episoderne varer kun 5-10 minutter, og så forsvinder spændingerne ligesom igen.
dit problem er jo ikke helt alnindeligt ----
Min far lider også af det, og jeg er i skrivende stund ved at finde en neurolog i Danmark, som ved noget om det - hvilket foreløbigt har været svært...
Som du kan læse i Wiki blev det først beskrevet i 1876 og der bli'r forsket mere og mere i det.
Held og lykke fremover - mange hilsner Jørgine )