Hjem Hjerne og nervesystem Hovedpine og migræne

Elastik-agtige "smæld" i hovedet.

Redigeret 22 oktober, 2017, 17:04 i Hovedpine og migræne
Hejsa.
Nogle gange når jeg ligger mig i seng om aftenen, og prøver at sove, så kan jeg begynde at føle en svag spænding i hovedet. Ofte sker det også at der kommer lyde ( Lidt ligesom lyden af en spændt elastik ) , samtidig med at jeg kan føle at det i et kort øjeblik nærmest "presser" på hjernen. Sådan føles det i hvert fald.
Det er lidt svært at forklare :-)
Dette sker typisk når jeg er træt efter en lang dag.

Er der andre der kender til psymtomerne, eller ved hvad pokker der foregår ? :-)

Kommentarer

  • det kan være spændinger i dine muskler ---i hoved eller nakken ---det smæld du beskriver kender jeg ikke ---men jej spænder meget --i nakken og op i bag hovedet ---og føler en iriterende træt hed ----

    men har du talt med din læge om de smæld du mærker ----

    er de væk næste dag ---
  • Nej jeg har ikke kontaktet min læge endnu, men hvis ikke jeg finder svar herinde på forummet , så smutter jeg nok en tur derhen :)

    Ja episoderne varer kun 5-10 minutter, og så forsvinder spændingerne ligesom igen.
  • du skal ikke vente på at finde noget om dit problem her inde ...du skal søge din læge ---heller en gang for meget end for lidt ---
    dit problem er jo ikke helt alnindeligt ----
  • Hej Eva - du har EHS - Explosive Head Syndrome. Der er desværre ikke meget på dansk om denne mindre og mindre sjældne sygdom - læs fx mere her: https://en.wikipedia.org/wiki/Exploding_head_syndrome
    Min far lider også af det, og jeg er i skrivende stund ved at finde en neurolog i Danmark, som ved noget om det - hvilket foreløbigt har været svært...
    Som du kan læse i Wiki blev det først beskrevet i 1876 og der bli'r forsket mere og mere i det.

    Held og lykke fremover - mange hilsner Jørgine :o)
  • Jeg lider af Expl. H.s. Og er undersøgt på søvnlab. På Glostrup . Min læge havde aldrig hørt om det. Jeg har haft det i over ti år. Det er noget underligt noget .... Det kommer i samme sekund man falder i søvn , så vågner man jo og skal begynde forfra med at falde i søvn ! Det er aftaget meget nu og har ændret sig så nu kører der smæld ud i hænderne i stedet for i hovedet. Og det er sjældent mere end et eller to. Der er stødt noget til som er en dirren eller vibration i kroppen og det er meget irriterende. Men det vækker mig ikke når først jeg er faldet i søvn . Glostrup kunne ikke se noget på udskriften over hjernebølgerne ... Jeg var der to døgn. Google har en del artikler om det på engelsk. Det skulle ikke være det mindste farligt. Men irriterende er det!
Log in eller Registrér for at kommentere.