Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Har prøvet alt.

Redigeret 22 februar, 2013, 15:43 i Bumser
Jeg er en dreng på 14 år som har døjet med bumser (kun i ansigtet) i snart 2 år. Da jeg startede med at prøve at forhindre det brugte jeg ansigtsvask men det hjælp slet ikke, så jeg valgte at gå til lægen hvoraf jeg fik skrevet en reciept på Epiduo som skulle tøre bumserne ud. Jeg brugte Epiduo i 6 måndeder og da det næsten slet ikke hjalp, skrev lægen også en reciept på nogle piller som hedder Tetralysal og nu har jeg både brugt ansigtsvask + epiduo + tetralysal i næsten 1,5 år og det har slet ikke hjulpet hvad kan jeg gøre?

Om mig selv: Jeg har styrketrænet lige siden jeg var 11, spise kun sundt mad (ris, havregryn,kylling,bøf.fisk) og drikker 5-6 litter vand dagligt.
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg forstår egentlig slet ikke, du overhovedet har fået alt det ved din læge?

    Det er desværre fuldstændigt naturligt, at unge mennesker har bumser - det er et helt naturligt led i puberteten -og især i ansigtet.

    Men - jeg spekulerer på, når du nu renser og gør ved - bruger du så også en god fugtighedscreme til din hud?

    For hvis man konstant og evigt affedter huden, så er det i sig selv et "signal" til huden at den skal producere mere fedt - og derved kommer der så også flere bumser.

    Det er fint, du renser din hud - men den skal altså også have fedtstof.

    Jeg tror dog ikke dit problem på den måde bliver helt løst, da bumser som nævnt er helt almindeligt i din alder, men hvis du tilfører en god fugtighedscreme, så får du da ikke ødelagt den helt, så du får problemer i længere tid end nødvendigt er.

    Det er alt den skurren, skrubben og affedtning, der er din største fjende i det her - ud over din helt naturlige pubertet.
  • Indstillinger
    Det er hamrende farligt at drikke 6 liter vand om dagen.
    Mon du taler sandt. ?

    Forresten er jeg enig med lotte123. Du behandler din hud helt forkert.
  • Indstillinger
    Hold da op - det fik jeg slet ikke set.

    Ja, det er det glade vanvid at drikke så meget.

    Max 1½ - 2 liter dagligt - og så lidt ekstra, når man sveder meget eller har ekstremt fysisk hårdt arbejde - og en dreng i din alder skal da bestemt have motion, men ikke så voldsomt, at sveden hagler af dig i stride strømme - det er bestemt ikke sundt - men der i mod dybt skadeligt.
  • Indstillinger
    Redigeret 4 februar, 2013, 09:01
    Jeg må være enig i dig med at 6 liter er meget men jeg åbenbart brug for det, da jeg har det som om jeg er dehyrderet og er svimmel hvis jeg ikke kommer over de 5 liter og det har jeg nu gjort i 7 månender snart men da jeg træner på elite plan har jeg brug for det http://imageshack.us/photo/my-images/534/img0617me.jpg/

    Og ja jeg bruger fugtighedscreme hver dag. I starten troede jeg det var noget fis men har brugt det de sidste par måneder nu.

    Ikke for at starte en argumentation men der ikke beviser på at hårdt træning at farligt. men mere at det er derimod sundt.

    Forresten har mine læge sagt at hvis epidue og pillerne ikke hjalp var det næste skridt at skulle jeg prøve en lazer behandling nogle der ved noget godt / skidt om det?
  • Indstillinger
    Hvis du træner på eliteplan, så bør der være nogle voksne og professionelle omkring dig?

    Du ødelægger vitale dele af din krop ved en så voldsom væskeindtagelse - og det er ikke bare farligt - det er livsfarligt.

    Afhængigt af, hvad det er for en sport du dyrker på eliteplan - så er det foto IKKE et tegn på en sund krop.

    Er der slet ikke nogle voksne - forældre f.eks. - der holder øje med, hvad du byder din krop?

    Du er 14 år - og bør derfor i den grad være under overvågning af voksne, der har forstand på, hvad du bliver budt.

    Dine bumser er derfor dit absolut mindste problem.

    Og nej - din sidste sætning skal jeg nok undlade at kommentere - for det er ikke det, det handler om - men hvad du gør ved din krop.
  • Indstillinger
    Jeg er omgivet af proffesionele sportudøvre hver dag, både NM og DM vinder i bodybuilding, og snakker hver dag med Jackie Christiansen om diæt og træning som nu er VM vinder i kuglestødning.

    Synes bare lidt at jeg skulle besvare det da du spurgte men nu er emnet bumser og ikke min krop da alting er fuldt kontrolleret.
  • Indstillinger
    persille1persille1
    Redigeret 4 februar, 2013, 09:46
    Jeg kan godt forstå du føler dig svimmel , når du drikker så meget vand. Læs du bare her.

    http://www.foedevarestyrelsen.dk/Forbru ... _vand.aspx

    Nåe ja, så var det laserbehandling. det fik min svigerdatter gjort og hun var ikke særlig begejstret for det.
    Men om du ville blive det kan jeg ikke sige noget om.
  • Indstillinger
    Ja men det er ikke så meget svimmenhed det er mere tør hals og har det nærmest som om jeg bliver kvalt hvis jeg ikke drikker vand hele tiden.

    og sådan har jeg haft det lige siden jeg var 9
  • Indstillinger
    Tja - du mener dig omgivet af helt professionelle, der vel sagtens også selv tror på noget sådant.

    Oven i købet har du en læge, der byder dig al mulig medicinering og nu laser mod en helt naturlig tilstand. Og du er naturligvis også der blevet rådgivet omkring dette væskeindtag?

    Hvis jeg var din mor, ville jeg være dybt bekymret.

    Men - der er jeg ikke. Håber blot du ikke på et tidspunkt kommer i en situation, hvor du fortryder, at du ikke fik den rette professionelle hjælp.

    Jeg er 100% sikker på, at det ikke vil være svært at finde professionelle, der i den grad ville råbe vagt i gevær her.

    Dette er uden for mit "område" - jeg stopper her. Håber andre, der ved bedre end jeg kan komme med råd til dig.
  • Indstillinger
    Er du blevet undersøgt for diabetes. For det lyder da lidt underligt.

    Igen er jeg enig med lotte123. Alt for hård træning tror jeg også kan være skadeligt. Det har man læst masser om.
    Jeg ved godt i øjeblikket er det smart med hård træning, men jeg tror ikke på det. Nu afhænger det vel også af, hvor hård træning der er tale om.
    Reklamens magt er stor.



    Bodybuilding. Det er bestemt ikke sundt og har intet med styrketræning at gøre.. Noget som du vist ikke tror på.


    CITAT

    Sådan opstår overbelastningsskader

    Vi kan tydeligt mærke, at musklerne ret hurtigt forbedres ved motion. En klassisk "fejl" er derfor, at vi sætter træningsintensiteten og -mængden for hurtigt op. Det medfører en stor risiko for overbelastningsskader på sener og ledbånd, fordi de er længere tid om at komme i "god form", hvorved overbelastningen opstår.

    Overbelastningsskader tager tid

    Har du overbelastet dine sener og ledbånd, giver det sig til udtryk som smerte i og omkring de overbelastede led. Skaderne er svære at komme af med. Ofte tager det halve til hele år at få dem helt væk. Med den rette behandling og træning kan det dog ofte lade sig gøre på 3-4 måneder!

    citat slut

    Men det er du vel helt klar over.
Log in eller Registrér for at kommentere.