Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Envejs sexlyst

Redigeret 22 januar, 2013, 01:31 i Åben debat om sex
Hejsa,

Har lidt problemer med at få sexlivet/samlivet til at køre. Har barn på 3 år og normale jobs begge to. Dagligdagen går oftest med at vi sidder og nulrer med hver vores interresser.... jeg arbejder hårdt på edb projekter som hun ikke viser interresse for (Hvilket er ok på sin vis) ...hun laver mad, ser fjernsyn og vasker tøj. Indimellem kigger jeg ind til hende, og sidder i sofaen med hende en kort stund til det bliver for kedeligt (Jeg er dårlig til at se fjernsyn... vil hellere producere et eller andet kreativt ). men hun ser ikke rigtigt ind til mig.

Det virker som om hun ikke gider sex mere. Enten er lysten til lige præcis mig helt væk eller også er den bare generelt totalt forsvundet. Hun lægger aldrig op til noget og er tit træt og klokken er for mange og lover så noget af det frække "i morgen" og det bliver så aldrig til noget medmindre jeg selv skubber på. Der er heller ikke noget spontan action fra hendes side af og hun vil ikke gå i bad sammen med mig mere som vi gjorde i starten. ( vi er sammen på 4 år nu )

Hvad søren skal jeg gøre. Jeg elsker hende men gider ikke det kun skal dreje sig om børn og ikke os. Jeg ønsker en god blanding. Har prøvet at købe lidt sexlegetøj men lige lidt hjalp det. Hun syntes da det var sjovt men bringer det ikke selv på bane.

Har prøvet at snakke med hende om det men hun kommer ikke med nogle løsninger eller noget der ligner. Det ender bare i en halvnegativ stemning

Jeg har til tider enormt meget lyst til at tage ud i byen og gå hjem med en anden bare for at blive bekræftet seksuelt. Men har dog holdt mig på måtten af respekt for min samlever.

Er hun mon ikke intrerseret i mig længere. Overvejer virkeligt kraftigt om jeg skal afslutte forholdet på en pæn måde af hensyn til vores barn.

Håber en har nogle tips eller noget erfaring fra lignede situation, for jeg bliver mere og mere negativ over at føle mig mere som vicevært og skaffedyr end som elsket samlever.

Håber ikke det er for rodet skrevet. Har jo mange tanker der flyver rundt og det kan teksten jo nemt bære præg af.

Hjælp ønskes
«13

Kommentarer

  • Indstillinger
    jeg forstår godt hvordan du har det ----men gå i byen og hygge dig med en anden kvinde ---ville være det dummeste du kunne gøre ----
    det vil da totalt få din kone til at brænde helt ud ---

    nej du må hygge dig lidt med dig selv ---indtil din kone kommer på banen igen --

    for hun har det sikkert ikke så nemt med sin situation --det er et hårdt job hun har ---lige som mange andre kvinder ---

    at være husmor ----barnepige ---og på arbejde ----ja der skal gode kræfter --fysik ---og psykke til --og så også være en god elsker inde ---ved siden af ---

    nej det er andre tider end den gang i var ny forelskede --og kun var jer 2 ----

    hvad med at gå i par terapi ---er der ikke nogen der kan passe jeres barn --en gang imellem ---så i 2 --tager en elskovs wekend

    hvor meget hjælper du til der hjemme ---lad være med at snakke så meget om planlægning om sex --

    er du sikker på du kæler nok for hende ----hun skal nok komme på banen igen --

    det er også noget med at du er måske for krævende ---
  • Indstillinger
    Jeg havde ellers bestemt mig til at holde mund, men det er sørme mere end svært.


    Jeg får kvalme af at læse dette:

    .... jeg arbejder hårdt på edb projekter som hun ikke viser interesse for (Hvilket er ok på sin vis) ...hun laver mad, vasker tøj og ser fjernsyn.


    Uha, tænk at hun tillader sig at slappe lidt af. Og så med den slags "kedelige" ting. Dem er du heldigvis hævet over...
    I har begge job fortæller du, men hun skal skal også lave mad, vaske tøj, og sikkert passe barn. Det sidste ville slet ikke undre mig.

    Åh nej dog, samtidig skal hun helst vise interesse for dit job ( det gør dog ikke så meget) og udvise stor interesse for dig.
    Du overvejer utroskab, at forlade hende. Sikken en egoisme, den lyser ud af dine ord.

    Jeg kan godt forstå hun er udbrændt. Hvis jeg var hende løb jeg skrigende væk. Jeg tror hun overvejer det, men ikke kan beslutte sig endnu.
    Mon ikke hun føler sig mere som vaskekone, madlaverske og skaffedyr end en elsket samlever. Vi er ikke alle lige stærke fysisk.


    Jeg håber sandelig du har udtrykt dig forkert ellers er jeres forhold dødsdømt. Det er min mening.
  • Indstillinger
    solo313, tak for dit indlæg

    her er lidt svar til dine konstruktive spørgsmål.....

    jeg prøver at kaste mere lys i sagen ved at svarer på dem




    jeg forstår godt hvordan du har det ----men gå i byen og hygge dig med en anden kvinde ---ville være det dummeste du kunne gøre ----
    det vil da totalt få din kone til at brænde helt ud ---


    <

    Jeg har ikke gjordt det og skriver jeg holder mig på måtten af respekt for hende. Men når det har stået på nærmest siden vi fik vores barn er det klart det slider på en og tanken strejfer en.... Men som sagt har jeg jo respekt nok for hende til IKKE at gøre det og sådan fortsætter jeg selvfølgelig.
    <<<----

    nej du må hygge dig lidt med dig selv ---indtil din kone kommer på banen igen --

    <

    God ide som jeg så også allerede gør. Der er bare ikke særligt meget tosomhed over det gggg
    <<<

    for hun har det sikkert ikke så nemt med sin situation --det er et hårdt job hun har ---lige som mange andre kvinder ---
    <
    Det er uden tvivl et hårdt job.jeg arbejder mindst lige så hårdt hvis ikke 4 gange så hårdt . og aligevel har jeg overskud til at ville sex med hende...fordi det SKAL der være overskud til i et forhold. Derfor er det bare så svært at forstå at hun ikke også ofrer sig på trods af en travl dag osv. HVorfor skulle det kun være mænd der har evnen til at forstå at sex faktisk frigiver energi og godt humør - Det virker til tider sådan.
    <




    at være husmor ----barnepige ---og på arbejde ----ja der skal gode kræfter --fysik ---og psykke til --og så også være en god elsker inde ---ved siden af ---
    Mit sidste komentar dækker også ind over her tror jeg - Ja det kræver energi alt sammen. Vil dog sige at vi har proff. rengøring 2 gange om måneden, jeg tager opvasken, hænger halvdelen af tøjet op, lave bilen når den er i stykker for at spare os begge penge, ryder op efter hende som ligger tingene hvor hun lige står osv (Hun er lidt distret så hun glemmer at lægge det hun bruger på plads igen konstant :) ). Her har jeg også svært ved at se hvorfor det kun er mig der hanker op i mig selv og giver noget af mig til hende og ikke omvendt.

    nej det er andre tider end den gang i var ny forelskede --og kun var jer 2 ----
    Ja det er det :) , havde ikke regnet med sex i døgndrift. Sukker efter gensidig interresse. Har sagt til hende flere gange at jeg gerne vil have vores søn skal sove på sit eget meget fine værelse siden han var 2 år gammel. Hun udskyder det hele tiden. hvorfor gør kvinder dette ??

    hvad med at gå i par terapi ---er der ikke nogen der kan passe jeres barn --en gang imellem ---så i 2 --tager en elskovs wekend

    Par terapi er nok en god ide. - vi har svært ved at få passet den lille mere end 3-4 timer af gangen, så det kniber med det. Min famillie bor langt væk og hendes famillie ligeså. Dog er der hendes mor men hun er meget gammel og hende tør vi ikke lade passe ham alt for længe. det dræner hende fysisk og andre tind som glemsomhed osv.. -æ elskovs weekend er vist udelukket da hun jo ikke gider sex ggggg - men man kan jo tage en hygge weekend aligevel. Det vil jeg prøve

    hvor meget hjælper du til der hjemme ---lad være med at snakke så meget om planlægning om sex --

    <<
    Jeg hjælper da noget til, jeg støvsuger når hun beder mig om det ( jeg er dårlig til selv at tage initiativ til det da jeg har så mange andre ting at gøre, men jeg gør det ) ellers ordner jeg køkkenet hver dag efter aftensmaden. Rydder op efter hende og hopper på tørreloftet med vasketøjet når hun har vasket det. Vi deles oftest om at gøre den lille sengeklar og lægge ham til at sove.

    <<<<


    er du sikker på du kæler nok for hende ----hun skal nok komme på banen igen --

    <<
    Jeg kigger da ind til hende mens hun ser fjernsyn og kæler lidt. Jeg ved ikke om hvor længe er nok. Men jeg kommer til hende og ser lidt på det hun slapper af med.Kan da prøve at blive noget længere... Men igen ville det jo være envejs enterresse da hun ikke kommer til mig... jeg gør et forsøg

    <<

    det er også noget med at du er måske for krævende ---

    Krævende ... nej - et ønske om sex 2 gange om måneden er ikke krævende - en gang ville være fint, hvis så det bare var hende der lagde op til det.


    Tak for dine konstruktive spørgsmål endnu engang og jeg vil nu prøve mig lidt frem og se på om der er noget der kan flytte nogle bjerge :)
  • Indstillinger
    @Persille1

    Dit indlæg er helt og aldeles ubrugeligt. Jeg havde foretrækket du gjorde som din første indskydelse som var -


    Jeg havde ellers bestemt mig til at holde mund, men det er sørme mere end svært.



    Men jeg svarer gerne - så du kan forstå sagen bedre for du har tydeligtvis ikke læst mit indlæg ordentligt.

    Jeg får kvalme af at læse dette:

    .... jeg arbejder hårdt på edb projekter som hun ikke viser interesse for (Hvilket er ok på sin vis) ...hun laver mad, vasker tøj og ser fjernsyn.

    <---- ja det er så en fælles investering jeg arbejder på - sgu ikke et eller andet åndsvagt computerspil

    Uha, tænk at hun tillader sig at slappe lidt af. Og så med den slags "kedelige" ting. Dem er du heldigvis hævet over...
    I har begge job fortæller du, men hun skal skal også lave mad, vaske tøj, og sikkert passe barn. Det sidste ville slet ikke undre mig.

    <<-- Det sidste ville slet ikke undre mig.

    Det der pisser mig virkeligt af, forudindtaget og rødstrømpeagtigt.
    ja jeg vasker op, støvsuger laver bilen, er viceværten og er skaffedyret.

    Åh nej dog, samtidig skal hun helst vise interesse for dit job ( det gør dog ikke så meget) og udvise stor interesse for dig.
    Du overvejer utroskab, at forlade hende. Sikken en egoisme, den lyser ud af dine ord.

    <--- det ovenstående er spild af tid at svarer på. Jeg er ved at få vores forhold til at gå bedre og det der er din forudindtaget menning og har intet med mig at gøre. Jeg skriver tanken havde strejfet mig men jeg har valgt IKKE at gøre det fordi jeg respekterer hende. Istedet sidder jeg her og prøver at finde en løsning til at få det til at virke. LÆS HVAD JEG SKRIVER IKKE HVAD DU TROR JEG SKRIVER !!


    Jeg kan godt forstå hun er udbrændt. Hvis jeg var hende løb jeg skrigende væk. Jeg tror hun overvejer det, men ikke kan beslutte sig endnu.
    Mon ikke hun føler sig mere som vaskekone, madlaverske og skaffedyr end en elsket samlever. Vi er ikke alle lige stærke fysisk.

    <---- sikke da noget fis at skrive med dit indblik. - hvad med at spørge ind til det du ikke ved i stedet for at antage en masse.
    JEG er skaffedyret, JEG vasker op, JEG støvsuger, JEG laver bilen, JEG fikser huset, JEG hænger halvdelen af vasketøj op (Skal på tørre loft)
    HUN laver mad (det er hendes valg, da hun kan lide det), hun smider vasksetøjet i maskine og lægger det sammen.

    Jeg håber sandelig du har udtrykt dig forkert ellers er jeres forhold dødsdømt. Det er min mening.

    <
    Din menning er uden betydning for du har ikke grundlag for din mening.
  • Indstillinger
    Nu er det en fri debat, så jeg siger min mening selv om den er ilde set.

    Jeg er da glad for du bare havde fremstillet det hele dårligt.

    Min mening er uden betydning, jamen det er jo kun godt.
  • Indstillinger
    @Persille1

    Det er du jo velkommen til. Jeg var også så flink at svare retur med min mening om din mening ggg

    Hav en god dag.
  • Indstillinger
    Jeg er nu ikke så sikker på min mening er uden betydning, for det fik dig til at fare i "blækhuset" og fremstille sagen noget bedre. Hvis andre skal kunne give dig eventuelle råd skal de kende sagen. Ellers er jeg bange for mange vil bedømme dig, som jeg også gjorde først.

    Så du burde i virkeligheden være glad for det, hvis du mener noget alvorligt med dit indlæg.
  • Indstillinger
    @Persille1

    Vi lader den hvile her :) . Ham/Hende Solo313 stilte nogle fornuftige spørgsmål jeg har forholdt mig til, tænkt over og svaret på. Men jeg mangler stadigt noget.

    Uanset om du prøvede at fremprovokere reaktioner ell. lign. så syntes jeg det var en forkert måde at gøre det på. Jeg havde jo netop udtrykt at jeg prøver at redde noget og håbede på hjælp. Ikke fordømmende anklager fra personer der ikke kender mig.

    Det undrer mig at du som kvinde ikke kommer med et par råd/detaljer om hvad DU syntes mange mænd glemmer i farten i et forhold - som kvinder ikke kan leve foruden. Eller skriver lidt om Hvilke scenarier der for DIG til at miste lysten til intimt samvær enten permanent eller periodisk. Den slags info ville jeg være helt vildt glad for. Da det jo kan være der er detaljer jeg ikke gør eller bør gøre mere af.

    Jeg betegner mig selv som en fighter uden lige og ja jeg forventer jeg ikke skal kæmpe alene når jeg er i et forhold. Det her har stået på i 2 år nu. så undskyld mig hvis jeg presser lidt på for at finde den rigtige løsning. :)
  • Indstillinger
    Detgodtnok


    Selv om Persilles indlæg er lige hårdt nok, så bliver du nød til at kigge på det igen når raseriet lige har lagt sig.

    I har en søn på 3 år. I din liste indgår han slet ikke, udover putning. Hvem henter, leger, holder øje. En sådan størrelse skal man holde øje med 24/7 og det dræner. Hvem står op om natten når han er ked af det? Hvem gør ham klar om morgenen, sørger for morgenmad, får ham i vuggestue/børnehave? Hvem tager barnets sygedage?

    Hvilket job er det din kone har, måske det er mere krævende end du lige tænker over.

    Hvem køber ind, med eller uden en træt 3-årig? Hvem gør rent? 2 gange om måneden forslår jo intet med en 3-årig i huset.

    Du skriver at du går og rydder op efter din kone hele tiden, måske er dine krav til hvordan jeres hjem skal se ud lidt for høje? For når man har har børn under skolealderen, så må man påregne en vis mængde kaos.

    Jeg tror heller ikke du er helt klar over, hvor meget energi der går fra din kone hver eneste gang hun skal bede dig tage støvsugeren og lignende. Det er faktisk meget lig den energi der ville gå til sex.

    Mit råd til dig er at hvis du vil have mere sex, så skal du vise din kone at du elsker hende og respektere hende -ved simpelthen at komme mere på banen derhjemme. BLomster og weekender hjælper ikke. Vi kvinder er indrettet sådan at vi tænder på mandens engagement i hjemmet -og nej bilen tæller ikke med i redebyggeriet på samme måde. Det er din "væretid" der tæller. Den tid du rent faktisk er mentalt til stede uden din computer, leger med jeres søn, hjælper med alt ALT det praktiske UDEN at din kone skal bede om det. Selv tager initiativ til at skifte sengetøjet, sætte en vask over -og fx. når du hænger tøj op så faktisk hænger det hele op. Du bor ikke i et kollektiv men i din familie.

    Det er ok at du arbejder hårdt på et it-projekt, men du må altså lære at anderkende, at din kone faktisk arbejder langt hårdere, af den simple årsag at det er dødhårdt at være mor og fuldtidsarbejdende. Hvor din hjerne kan fokusere 100 % på arbejdet når du er afsted, så vil din kone tænke 100 % på arbejdet OG 100% på sin søn i samme tidsrum, rent energimæssigt, hvis du forstår. -Og det viser sig jo også i, hvem af jer to der bliver ringet op fra børnehaven hvis han er blevet syg. Jeg gætter på at det ikke er dig.

    Investerer du mere tid, energi og direkte fokus på din familie (dvs. den computer skal altså slukkes noget af tiden!) så kan jeg love dig for at hun nok skal blive tændt igen.
  • Indstillinger
    Jamen, det ville jeg da med glæde have gjort, hvis jeg havde kendt sagens rette sammenhæng. Men nu er vi kommet skævt ind på hinanden, så jo, vi lader det hvile.


    Som Asklepios12 skriver, måske lige hårdt nok, men jeg blev så gal over den tilsyneladende egoisme, der lyste ud af dit indlæg. Jeg beklager.

    Og nu fik du så et mere brugbart råd fra Asklepios, fordi sagens rette sammenhæng kom frem..
Log in eller Registrér for at kommentere.