Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ny debattør. Derfor `kort` forsøg.

2

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Annama

    Tak en kopi, inden du klikker på "send" - det andet er så ærgerligt.

    Jeg har lige læst denne tråd, og jeg syntes det er en god tråd :)

    men jeg kan se, du har lidt problemer med, at føle dig godt tilpas herinde ( i andre tråde )

    Jeg har ikke haft fornemmelsen af, at du søgte pennevenner, men at du har lyst til, at debattere dagligdagens glæder eller sorger / oplevelser af enhver slags.

    Jeg skriver sjældent herinde, der findes nogle faste debattører og jeg har haft den oplevelse, at kommer man ind i en debat, så kommer de faste brugere, og er rygklappere for hinanden.
    Sådan noget fnidder gider jeg ikke!

    F.eks. var der en ung mand, som var meget bekymret for symptomer ved hjertet, jeg ville gerne berolige ham, da jeg selv havde de symptomer som ung, og jeg havde set han også skrev på et forum for psykisk syge, om det samme problem.
    Men her blev jeg straks irettesat, og" Fanden blev malet på væggen".
    Jeg skulle skam ikke komme her og spille klog, for der var skam en dame, som vidste bedre, hvad denne unge mand fejlede.
    Hvem mon han lyttede til.. jeg håber han lyttede til den debat for psykisk syge, som gav mig ret.
    Det er ikke vores opgave, at stille diagnoser, manden havde jo været ved lægen.

    Jeg håber I finder "melodien" herinde :)

    Hilsen fra pigen65
  • Indstillinger
    Redigeret 14 januar, 2013, 20:03
    1000 tak til pigen 65.

    Hvilken sød hilsen.

    Ja, og du har ret - `pennevenner`søgte jeg netop ikke, Har jeg jo.

    Men søgte, som du skriver, udveksl.af synspunkter på div. dagligdags hændelser, afsavn, sorger, glæder, interesser - jeg tænkte i begyndelsen, at her kunne være SÅ mange emner, som ældre mennesker kunne debattere om.

    Jeg HAR søgt MEGET rundt på nettet. Jeg vèd jo om flere debatsider, rettere skrivesites. Dèr er folk dog unge / yngre og ofte forfatterspirer. Er jeg ikke. Men meget en skriver.

    Derfor tænkte jeg at slutte på skrivesiden, og søge debattører, som IKKE var forfattere in spe, men skriveglade og gerne ældre.

    Det gik ikke lige som håbet, ak. Jeg havde dog osse umiddelbart troet, at her var LANGT FLERE medlemmer.

    Jeg skriver for meget, for langt, for uredigeret og for entusiastisk, når jeg først er i gang. Og dèt går jo slet ikke, hèr.

    Har derfor forsøgt at lægge bånd på disse tendenser, når jeg skrev herinde.

    Det har dog ikke været nok, da man - efter udtalelser fra 2 i hvert fald - ikke forstår mig.

    Min forklaren mig, har ikke været tilstrækkelig. Så skrev under denne titel, igår. Jeg så lige, at jeg var oppe på godt 3.000 tegn. Frygtede, at nu var den nok gal. DÈT var den så osse. Blev ikke sendt.

    SÅ OPGAV JEG OG DROPPEDE. Og jo kan godt bruge dok. og kopiere over, har ikke SÅ OFTE brugt det, før i tiden heller, da jeg oftest KASTER mig ud når inspiration viser sig, og SÅ bli`r det impulsivt, og kan altså her i sitet - risikere at FORSVINDE ud i det blå.
    Men, din idè om at tage kopi LIGE FØR man sender er da SÅ GOD.

    Så trods dine go`e ønsker om fremad, må jeg nok ?? måske ?? i gang på nettet igen, med søgning efter debatter, hvor der er flere debattører end måske 5 faste.

    Hvilken er dèn side, du omtaler vedr. den unge mand ? Jeg har haft bipolær syndrom, brød ud for 20 år siden. Så, hvis det IKKE - KUN - handler om
    lægelige spørgsmål, men osse om AT DEBATTERE alt ml. himmel og jord, kunne jeg jo med rette være med dèr ??

    Fortæl, hvad du ved herom, please.

    Mange hilsner og ønsker, annama
  • Indstillinger
    Annama – først vil jeg virkelig beklage, at jeg fik indtrykket af, at du muligvis søgte pennevenner, men også jeg kan kun forholde mig til, hvad jeg læser.

    Men altså her skriver du - igen:

    citat "....som du skriver, udveksl.af synspunkter på div. dagligdags hændelser, afsavn, sorger, glæder, interesser - jeg tænkte i begyndelsen, at her kunne være SÅ mange emner, som ældre mennesker kunne debattere om. "

    Og det er beklageligvis stadig i min optik meget tæt på at være emner, som man udveksler med pennevenner eller f. eks. et pennevenneforum. Men det ER det ikke og jeg beklager derfor igen.

    Dog mener jeg godt, at netop denne debat ”debat for ældre” kunne være det, du alligevel søger – og hvis du læser debatterne igennem her, så ER der da nogle af debatterne, der måske kunne tangere det, du søger. Om så de andre – primært ældre – der er med her vil deltage eller ej, kan ingen vel ikke love noget om. Selv er jeg en årsunge på 57, så jeg er vel ikke ældre endnu – eller hvad? Man kan vel godt få lov at være med alligevel, hvis man har noget at byde ind med?

    Du meldte dig til ND d. 2/1 – altså for 12 dage siden, og du er allerede på vej væk igen, for det er ikke gået, som du havde håbet. Du havde håbet, der var langt flere medlemmer. Hvor har du set, hvor mange medlemmer, der er på Netdoktor? Det er jeg lidt nysgerrig efter at vide, for det har jeg ikke fundet nogen steder. På disse 12 dage har der så ikke været det store ”run” på netop denne debatside i forummet, men der har da været livlig aktivitet i rigtigt mange andre debatter. Og nej – det kan da være, at lige netop denne side ikke er den mest aktive, men det er da op til f.eks. dig at gøre den mere levende. Hvis du kommer med spændende og vedrørende indlæg, så skal der da nok komme gang i den – men helt ærligt – 12 dage???

    Nu er det pigen65, du spørger, og du skal naturligvis afvente svar hende, men hvis du vil læse nogle debatter om hjerteproblemer, så vil jeg da foreslå dig at kigge i det afsnit her på ND, der hedder ”hjerte og blod”. På forsiden af ND nede til højre, er der en boks – med overskrift på de seneste 5 indlæg – aller nederst i den boks står: Se alle debatter. Den klikker du på – så kommer der en oversigt over alle hovedemnerne. Ja, jeg skriver det her, for du har jo udtrykt, at du vist er kommet lidt skævt ind på det her medie. :-)

    På en anden side, så gør du jo klart, at hvis det ikke KUN handler om lægelige problemer, så kan man tale om alt mellem himmel og jord der – og her er det filmen knækker lidt for mig. Hjerteproblemer ER lægeligt, og nej – jeg tror ikke, du kan finde deltagere der, som har henvendt jeg p.gr.af hjerteproblemer, der har den store lyst til at diskutere alt muligt andet her i livet under et sådant emne. Hvad skulle det i øvrigt være? Jo, der er masser af ting, der er relateret til emnet hjerteproblemer; mad, motion og den slags -men da ikke f.eks. potteplanter, husdyr, politiske holdninger, fartgrænser og you name it...
    Har du læst om formålet med netdoktors debatforum? Formålet er da ret bredt, men det er der dog. Det er da ikke her, jeg kommer ind og fortæller om min ferie sidste sommer, eller dramaet om, at min kat blev påkørt i sidste uge. Jo, det påvirker mit liv meget, men vedrører da ikke netdoktors debatter.

    Jeg tror det måske er der, du er løbet ind i at der er nogle, der ikke forstår dig?

    ---

    Og så til pigen65. Hvor har du haft oplevelsen af, at de faste brugere er rygklappere over for hinanden? Da jeg jo er en af de faste brugere, så kan det jo være svært at se den slags selv, så det vil jeg da gerne vide, hvad handler om?

    Man må vel gerne udtrykke enighed med andre – og udtrykke glæde over andres indlæg? Det kan vel ikke siges at være rygklapperi? Nu ved jeg ikke, hvad du konkret hentyder til, så jeg famler lidt i blinde.

    Jeg husker desværre godt, at jeg har været lidt skarp over for netop dig på et tidspunkt, men husker desværre ikke den specifikke debat, det har drejet sig om, og heller ikke hvordan mine/dine ord i den sag faldt. Men – det er vel tilladt i et debatforum at være uenig? Jeg mener dog, det er et stykke tid siden, og jeg er oprigtigt ked af det, hvis jeg har fået såret dig så meget, at det stadig er noget der trykker dig. Det har på intet tidspunkt været min mening at såre hverken dig eller nogen anden.
  • Indstillinger
    Redigeret 14 januar, 2013, 19:16
    Hej Lotte, og så klart persille. Jeg har kopieret en smule af Lottes indlæg, nu. Og i et håb om at blive forstået - og LÆST korrekt, vil jeg svare bid for bid. . . .

    flg. hèr DET FØRSTE af lottes text : > > >

    Citat "Annama – først vil jeg virkelig beklage, at jeg fik indtrykket af, at du muligvis søgte pennevenner, men også jeg kan kun forholde mig til, hvad jeg læser.

    Men altså her skriver du - igen:

    citat "....som du skriver, udveksl.af synspunkter på div. dagligdags hændelser, afsavn, sorger, glæder, interesser - jeg tænkte i begyndelsen, at her kunne være SÅ mange emner, som ældre mennesker kunne debattere om. "

    Og det er beklageligvis stadig i min optik meget tæt på at være emner, som man udveksler med pennevenner eller f. eks. et pennevenneforum. Men det ER det ikke og jeg beklager derfor igen. " citat slut
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

    Mit svar herpå til Lotte: Først: Dagligdags hændelser. Vidre OPREMSER jeg : Afsavn, sorger, glæder. Alt sammen jo IKKE `dagligdags hændelser`. Men begreber, hvori der kan ligge meget stof til debatter. Stadig kun efter min ringe mening.

    Angående interesser, jeg tog IKKE munden så FULD, som jeg nok burde have gjort, jeg ville ikke afskrække nogen, ang. ønsker om debatemner,

    idet, så HAVDE der stået : YDERLIGERE INTERESSER:

    Bøger, musik, film, vores katte (dyr), udendørs planter / blomster i krukker, samfunds debat, evt politiske emner i globalere forstand.

    Både ovennævnte OG de mere `venne emner` debatteres med div. venner.

    De er nu ikke så gamle som jeg, og er derfor travlere, mens jeg kan skrive en del, hvis, såfremt, der ellers er basis for det, fx herinde, som jeg startede med at håbe og tro på. Osse fordi jeg jo har (ell ta`r mig) tid til at skrive.

    Men, det nytter jo ikke, hvis eens oplyste interesser heller ikke skal have nogen betydning, for nogen som helst ???

    I min opfattelse, lægges der IKKE i Netdoktor op til at debatsiden hèr - er skabt til lægelige emner. Men netop til snak / debat om mangt og meget. (min tolkning).

    annama
    ___________________________________________________________________
    Lotte text :
    > > >
    Citat "Og nej – det kan da være, at lige netop denne side ikke er den mest aktive, men det er da op til f.eks. dig at gøre den mere levende. Hvis du kommer med spændende og vedrørende indlæg, så skal der da nok komme gang i den – men helt ærligt – 12 dage??? " citat slut

    Mit svar, MÅ komme nu, da der følger en masse om lægeligt (!!??) som jeg jo ganske rigtigt IKKE SØGER.

    Videre til Lotte: Antal medlemmer, nej har ikke stået. Jeg har læst debatter
    tilbage til ca maj måned. OG ud herfra har jeg skønnet, at der nok kun er få medlemmer, da det er de samme debattører man møder. Dèn lille kerne af mangeårige, du nævnte et sted Lotte.

    Ja, Lotte. 12 dage. Men sandelig ikke uden forsøg, på forsøg på at forklare mig og udrede etc. Og hvad får jeg ud af disse forsøg ? Ikke forstået, der MELDES PAS.

    Hvor mange `nystartere` i et forum, som skulle være venligt og imødekommende, tror I havde holdt skansen.

    Jeg går IKKE fordi det ikke var, som jeg håbede, der skal skam mere til..
    DÈT flg. hèr > >

    Jeg går, fordi det er LANGT HÅRDERE end jeg havde håbet, at være i den grad angrebet for sin manglende evne til at gøre sig forståelig.

    OG for andre fejl, bl.a. at skrive under forkerte overskrifter i forkerte emner, som du så, Lotte fortæller, hvordan du nu må i gang med at `rette til`fordi `noget med en kinamands chance`. . . som du skriver.

    Tro mig, man kan blive SÅ ked af det, at begå disse tekniske, og `placerings`fejl.

    Men som stadig ny - og nu oveni ikke at KUNNE blive forstået, så bliver man helt ude af stand til at føle sig brugbar til noget som helst.

    Hvis I ville have givet mig tid - og ikke kun de 10 - 12 dage . . .havde jeg jo haft en reel chance - som en nybegynder har brug for - til at ændre lidt på min skrivestil, så I to kunne forstå, hvad jeg skrev.

    Og efter 12 dage, ville jeg nok ha`løst de større tekniske problemer med sitet.

    Så kunne `alle`være med hèr - p.t.a. forskelligheder os imellem. Ikke ??
    Og ikke kun den `gamle garde` - i eller ??

    Hilsener, den evigt naive - forhåbningsfulde, annama9
  • Indstillinger
    Redigeret 14 januar, 2013, 18:20
    BEMÆRK, JEG SKAL stadig IKKE I GANG MED NOGET LÆGELIGT ,

    MEN HÅBER STADIG PÅ AT DER VIL OPSTÅ NOGEN DEBATTER,
    som jeg kan bruges i.

    Mange hilsner og ønsker, annama
  • Indstillinger
    Undskyld, undskyld, undskyld - jeg har ikke en gang tilnærmeselsvist forsøgt at angribe dig, men du har selv udtrykt store problemer med at "hitte ud" af dette forum, så jeg har prøvet at hjælpe dig - også med evt. at finde den debat som pigen65 henviser til. Der ER faktisk ikke helt så mange unge mænd med hjerteproblemer, så det burde være muligt.

    Det kan jeg så beklageligvis ikke, (altså hjælpe dig) hvilket jeg da er ked af - men heller ikke jeg har på nogen måde forsøgt at angribe dig - jeg skriver "heller ikke" - for jeg kan slet ikke se, hvem der har gjort det - nogen steder.

    Jeg ved stadig ikke, hvad du forventer her. Hvorfor f.eks. ikke bare gå ind i en af de igangværende debatter, der har et emne, der kan fange din interesse, og så komme med dine kommentarer og holdninger i det givne emne?

    Det vil da helt klart være den nemmeste måde at komme i gang på.

    Også jeg bliver ked af det, når jeg forsøger at hjælpe, og så får at vide, at jeg angriber - så jeg står af her.
  • Indstillinger
    Redigeret 14 januar, 2013, 19:21
    Til Lotte og persille
    Iøvrigt har jeg i de indlæg, der forsvandt ud i det blå, skrevet om at være ked af og ulykkelig over, hvad I skriver til mig i alle disse jeres indlæg.

    Og som du skrev Persille, at du ikke troede mine ord om, aldrig at ha` prøvet før, sådan slet ikke at ku`blive forstået, kan jeg nu tilføje,
    At jeg aldrig heller har haft så megen kritik på mine (ska` vi kalde dem ) skriverier. ALDRIG.

    Det har jo masser af mennesker set/læst og kan jo ikke gøres ugjort nu, til at jeg pludselig er den angribende og kritiserende part. VAR JEG ALDRIG.

    Jeg var den evindeligt forklarende og forsvarende mig. 2 a 4 dages skreven debat, handler det fortrinsvis om.
    Gå bagud og læs IGEN. Hvem det ER der kritiseres hele vejen igennem.
    annama
  • Indstillinger
    Jeg HAR læst men tydeligvis ikke forstået - og det ser ud til at gå begge veje.

    Jeg undskylder igen, har stadig ikke set, at nogen (der i blandt jeg) skulle have været uartige og angrebet dig, men jeg gentager - jeg står af her.

    Jeg besvarer ikke mere her.
  • Indstillinger
    Hej Annama

    Jeg har været hjemmefra hele dagen, og nu skal jeg ind og se BORGEN :)

    men du spørger til den tråd, den er her:

    viewtopic.php?f=58&t=26807&st=0&sk=t&sd=a

    Det var helt tilfældigt, at jeg så Anders skrev på et andet forum på nettet, da jeg googlede hans problem.

    jeg ved ikke hvordan jeg fandt det, hvad jeg skrev i søgefeltet..men det var et forum for psykiske lidelser.

    Til Lotte

    jeg har slet ikke læst de sidste indlæg igennem, men jeg så lige mit "navn" dukke op, og jeg kan altså slet ikke mindes, vi har været i debat, og at du skulle have generet mig på nogen måder :)

    Og det har ikke hverken ødelagt mit humør eller noget jeg tænker over i hverdagen, det jeg har erfaret herinde, jeg er bare optaget andet sted.

    Men debatten: ÆLDRE

    Og debatten for MODNE MÆND OG KVINDER

    må være beregnet til, at snakke om alt mellem himmel og jord, og ikke nødvendigvis sygdomme !

    Hilsen Pigen65
  • Indstillinger
    Redigeret 14 januar, 2013, 20:13
    Har slettet hovedparten af indlægget, da det var meget forklarende i detaljer -
    og sikkert ikke ville blive læst eller forstået. . . . . . . . . . . . . . . . . . .


    Alle indlæg, jeres (om ikke at kunne forstå mig bl.m.a.)
    og mine med forklaringer og forsvar,
    er jo læst af mange mennesker, og VIL blive læst af flere.

    Dette har dog været det sørgerligste længe oplevet.

    DÈT kunne blive næste debatemne. (galgenhumor, selvironi )

    Hilsener til alle, især hvis der VAR nogen, som forstod mine skrevne indlæg, eller måske ligefrem brød sig om noget - jeg skrev.

    annama9
Log in eller Registrér for at kommentere.