Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Stress eller depresion?

2»

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej jeg vil bare fortælle dig at du må holde ud fordi resultatet er så meget bedre. Jeg tager selv Citalopram Teva 20mg og ja opstarten var svær med mange bivirkniger heriblandt svøvnløshed. Men vær tålmodig det går over og du får det så meget bedre. Det var ihverfald såden for mig og jeg er heller ikki den type der gider at spise tabletter hvis jeg kan ungå det
  • Indstillinger
    Jeg vil også lige melde mig på banen. Jeg er selv igang med mirtazapin og har fået dem i 3uger nu og jeg er ved at fungere meget bedre nu så jeg syntes du skal give det en chance.lige som dig har jeg hentet en masse viden her på netdoktor af nogle af de dejlige damer der har svaret dig,det har virkelig hjulpet mere end jeg kan sige de ved rigtig meget.kh.og god bedring.mona
  • Indstillinger
    Hej T. Pedersen

    Jeg kan godt forstå, at det er svært, når du får forskellige råd.

    Siden jeg har skrevet indlæg i denne tråd, er jeg også begyndt på Mirtazapin! Som jeg skrev, er jeg tidligere blevet hjulpet af naturmedicinen perikon, men perikon kan jeg desværre ikke tage mere, fordi det ikke kan forenes med noget medicinen, som jeg får forebyggende mod blodpropper.

    Jeg har taget 15 mg Mirtazapin i en uge, og herefter 30 mg Mirtazapin i 2 uger, i alt tre uger. I onsdags mærkede jeg de første tegn på, at medicinen virkede. I dag går det ikke så godt, jeg er meget omtåget, men jeg vil tro, at det kan svinge. Jeg har faktisk også siddet meget længe ved computeren. Jeg trænger til at komme ud. Men da jeg så, at du er begyndt på Mirtazapin, ville jeg lige skrive et indlæg til dig.

    Det er et problem, at du – så vidt jeg forstår − ikke rigtig ved, om du nu også faktisk har en depression, eller om det er stress. Ud fra min erfaring vil jeg sige, at de to tilstande skal behandles forskelligt.

    Men hvis du faktisk har en depression med søvnforstyrrelser, så vil jeg mene, at Mirtazapin er et godt valg. Jeg begyndte at sove bedre allerede efter første pille.

    Din læge, der har skrevet recepten, må jo have stillet en diagnose og altså have den opfattelse, at du har en depression. Hvad er det, der gør, at du er usikker på diagnosen?

    Nu ser jeg, at du både får Citalopram og Mirtazapin. Så vidt jeg forstår, får du 20 mg Citalopram. Hvor mange mg Mirtazapin får du?

    Måske er det faktisk en god ide med den kombination. Jeg får jo udelukkende Mirtazapin, og det har den positive virkning, at jeg kan sove. Til gengæld sløver det en del.

    Det bedste ville være, hvis du kunne give dig selv ro og have tillid til, at du gør det rigtige. Hvad du end gør, så sørg for, at det bliver ordentligt afprøvet, inden du dropper det.

    Du har endnu ikke svaret på, om du har fået taget blodprøver. Du er selvfølgelig ikke forpligtet til at svare på det, skal jeg lige skynde mig at sige. Og det kan jo være, at du faktisk HAR fået taget blodprøver, og at alle blodprøver er i skønneste orden. Og det er jo bare godt, hvis det hænger sådan sammen.

    Men jeg vil lige advare dig om, at din tilstand faktisk godt kan skyldes mangel på vigtige vitaminer eller mineraler. Hverken Mirtazapin eller dygtige coach’er kan gøre noget ved en alvorlig D-vitamin-mangel!

    De bedste hilsner

    Kameliadamen
Log in eller Registrér for at kommentere.