Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

perikum og hexalid

2»

Kommentarer

• Hvad sker der lige i går havde jeg det som om jeg var helt frisk og kunne en masse ting men som en boomerang tilbage til den syge tilstand. Kan det være perikon er ved at vise en virkning eller hvad.ønsker det så meget.kan i svare mig jer der har erfaring med perikon.mange tak til jer alle.mona
  • Hej Mona

Til lykke med, at du i går havde det godt!

At du så har fået et tilbagefald, er jo ikke så godt. Men bare det, at du har oplevet, at det kan gå den rigtige vej, synes jeg, er et godt fremskridt, der må give håb. Det er svært at sige mere.

Sagen er jo også, at det for os udenforstående er svært at overskue, hvor stor virkning perikon har på nuværende tidspunkt (hvor længe har du taget perikon og i hvor stor dosis?), og det er svært at vide, hvor mange ting, der trækker i modsat retning (her tænker jeg blandt andet på abstinensvirkninger fra Hexalid og bekymringer vedrørende din samlede helbredstilstand).

Da jeg i sin tid mærkede virkningen af Modigen, kom den meget pludseligt efter nøjagtig fire uger på den optimale dosis. Den ene dag havde jeg en alvorlig depression, og næste dag var jeg rask.

I den situation gælder det om at holde tungen lige i munden og ikke handle overilet. Man kommer nemt til at tænke: Når denne dosis Modigen virker så godt, så tager jeg en kapsel mere, så virker det nok endnu bedre!

Men sådan forholder det sig ikke! Der findes en dosis, der er lige netop tilpas, og det er den, det gælder om at finde. Hvis man tager for lidt, virker det ikke, og hvis man tager for meget, virker det heller ikke.

Jeg husker, at jeg ”kom til” at øge min dosis – ikke lige med det samme, men så vidt jeg husker efter et par uger. Og jeg røg ned i hullet med det samme. Derefter var det lidt svært at finde tilbage igen, men det gik da.

Måske er du ikke ”kommet til” at tage ekstra Modigen-kapsler. Men der kan være andet i det samlede billede, der har ændret på en eller anden kompliceret kemisk balance. Eller der kan være noget udefra, der har givet et tilbagefald: en sårende bemærkning eller en skuffelse eller sådan noget.

Men bare det, at du har oplevet en god dag, synes jeg, er godt!

Mange hilsner

Kameliadamen
  • Ja det var dejligt jeg tager 3modigen om dagen morgen middag og aften. Men du har ret der var noget der bekymrede mig igår aftes og gjorde mig vred ogked af det.så igen en nat med få timers søvn og har det skidt idag ved at jeg skal få min vrede og skuffelse ud og det har jeg gjort idag.
    .men det preller af på vedkommende.gid jeg kunne finde min fighter frem og være meget mere kontant det plejer jeg at være kan godt lide rene linier.hvis du forstår..tak atter engang til dig du dejlige menneske.mona
Log in eller Registrér for at kommentere.