Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kvinde med uønsket hårvækst

2»

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg lider under de samme symptomer. Hårvæksten omkring brystvorterne gør mig meget ked af det. Det er helt sorte, kraftige hår. Det begrænser mig i et eller andet omfang, selv om jeg forsøger at det ikke skal påvirke mig, men det rammer i selv-følelsen som kvinde!
    Nu har jeg læst de andre besvarelser og vil da helt sikkert opsøge en gynækolog, for hvis dette er noget der kan behandles, vil det være noget af det aller bedste!
    Når jeg har været intim med mænd er det altid noget der er mig opmærksomt, for selv om jeg barberer hårene af, er der altid antydninger jeg da ihvertfald selv kan se og noget af det mest ubehaglige ville da være, at en mand man er intim med lige pludselig bliver frastødt pga noget der kommer ingen til gode!
  • Indstillinger
    Hej Breaking0

    Jeg føler med dig.

    Du skal lade hårvæksten stå i mindst en uge og gerne 14 dage, så lægen kan se hvor slemt det er inden han/hun henviser dig til videre behandling.
    Dette gælder også hårvækst andre steder, eksempelvis på eller under hagen.
    Ned af inderlåre eller op ad ryggen.

    Ja vi er mange der gyser ved tanken om, at gå så længe med det, uden at hårvæksten barberes af.

    Held og lykke til jer.
    Husk I skal igennem egen læge for at få en henvisning til speciallægebehandlingen.

    Mange hilsner
    Rita
  • Indstillinger
    Hej Rita

    Jeg er glad for din forståelse. Det er ikke noget jeg har talt om før, så det bliver også noget af en udfordring at skulle op til lægen og vise det frem.
    Det er så forstyrret at jeg skammer mig over noget der ikke er selvforskyldt. Det føles tildels uretfærdigt at man som kvinde føler sig forkert i forhold til samfundets, ikke mindst mine egne, forestillinger om femininitet, sexappeal og skønhed.


    Lige noget jeg tænkte på sådan rent samfundskritisk. Jeg så engang en udsendelse om feticher, men i tilfældet var det ikke fetichen jeg fandt interessant, her var det en meget mørkhåret kvinde med et næsten sammegroet øjenbryn og lettere behåring på overlæben. Først fandt jeg hende provokerende, at hun fremstod så balanceret med sig selv og sin seksualitet mens hun tillod sig ikke at leve efter "de krav" jeg ellers forestiller mig, at man må opfylde for, at opnå denne tilstand. Dette brud med forestillingerne om sexappeal. Det virker helt forstyrret at fysikkens natur forekommer 'unaturlig'.
  • Indstillinger
    Johnny28 er sælger fra den hjemmeside han nævner.
  • Indstillinger
    Til Johnny28

    Ja hvis vedkommende henvender sig på en laserklinik UDEN lægehenvisning er prisen i nærheden af det du beskriver.

    Med lægehenvisning er der INGEN EGENBETALING ud over transporten til og fra klinikken.

    Jeg er ret sikker på den hårfjerner du henviser til i dit indlæg kun er beregnet til almindelig hårvækst og ikke abnorm hårvækst, da det vil kræve meget mere styrke til for at få stoppet den abnorme hårvækst, end det lille apparat du henviser til har af styrke.
    Venlig hilsen
    Rita
  • Indstillinger
    Der er gået ca. to år siden jeg skrev mit indlæg herinde. Har kun opsøgt en læge en enkelt gang hvor jeg løftede op i blusen. Hun sagde at det ikke var noget jeg kunne få dækning til at få fjernet med laser fordi det åbenbart ikke var "nok". Jeg følte mig frustreret og ked af det, og har indtil videre opgivet sundhedsvæsnet inde over. Har forsøgt at arbejde med det mere psykisk. Det har ikke stoppet mig fra at date og har været sammen med en i næsten to år. Jeg fortalte ham ikke om hårene på brysterne, og det var meget vigtigt for mig at barbere dem af inden vi skulle være intime. Sommetider kunne jeg se på ham at han fornemmede at der var noget, men han sagde aldrig noget og det stoppede ham ikke fra at synes godt om mine bryster. Det var lige lidt opmuntring til nogen hvis de føler sig meget begrænsede af det. Ideelt så jeg jo gerne at den mand jeg finder sammen med, skal kunne bære at vide det. Jeg kan ikke bekæmpe eller hade min biologi, det er bare sådan det er, og alt skal ikke komme ud på det. Men jeg vil fortsat orientere mig mod at kunne slippe af med hårvæksten.
    Mvh Anne
  • Indstillinger
    Ultra Hair Away mod uønsket hårvækst - http://shуtоbuy.dk
Log in eller Registrér for at kommentere.