Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Cutting

Redigeret 6 maj, 2013, 02:43 i Selvskade
Hej.
Jeg har før skåret i mig selv, og er nu begyndt igen.. Følelsen af smerte gør mig på en eller anden måde glad. Sidst gik der ikke lang tid før jeg stoppede igen, men nu gør det mig på en måde glad, så planen er da ikke at stoppe. Men inderst inde ved jeg godt at jeg burde stoppe. Har konstant bare trængen! Jeg for hjælp, men ingen ved jeg er begyndt at skære i mig selv igen, og det var sådan set heller ikke meningen. Er der nogen der ved hvordan man kan stoppe igen?! altså så trængen stopper!
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej,
    Da jeg havde det værst skar jeg mig på arme og ben. Had der gjorde mig rask ved jeg ikke helt præcist, men det der hjalp mig på vej var bl.a. at jeg tænkte meget over de ar jeg fik. Dem var jeg rigtig ked af og i dag er jeg ked af at jeg skal gå med langærmede hele sommeren fordi jeg ikke vil vise mine ar på armene.
    De bliver der jo hele livet...
    måske det også kunne give dig lidt at tænke over næste gang trangen er der..
    Men hold ud når det er svært. Man KAN blive rask...
  • Indstillinger
    Hej.

    Har også tit tænkt på det, men føler bare det er den eneste udvej, så den er ret svær at kode ind! Men jeg håber på at arene ikke er så tydelige!
  • Indstillinger
    hej(:

    har skåret i et et år snart og ja vil inderst inde også rigtig gerne ud af det for det er jo noget skidt! men når du sider i det er det bare den eneste udvej. når der bare bliver for meget at tænke på føles det bare godt at ku få det ud på den måde. er kommet i behandling nu, og det bedste råd er at snakke med en som du virkelig stoler på! lad vær med at fokuser på sårende men hvad der ligger bag.

    tusind held og lykke!
  • Indstillinger
    Jeg er selv cutter... og syns osse at det er virkelig svært at stoppe selvom jeg ved at jeg burde... men jeg har bare ikke lyst til at stoppe... men gør det alligevel efterhånden sjælendt, fordi jeg selv har valgt at gøre rigtig mange opmærksomme på mit problem... og ved derfor at de lægger mærke til det, og magter bare ikke at diskutere sagen... så det afholder mig tit fra at gøre det...

    Ellers har jeg før i tiden fundet det meget efiktivt at dyrke motion når trangen kom over mig... eller tage en sovepille....
  • Indstillinger
    Hej.

    Mange tak for jeres svar.
    Ja alle der gør det, burde nok at komme ud af det. Men jeg har ikke rigtigt nogen jeg kan fortælle det til..
  • Indstillinger
    Hvis du lader være med at skjule dine ar, opdager folk det af sig selv... Jeg er selv holdt op med at skjule dem...
  • Indstillinger
    Jeg har cuttet i over 10 år efterhånden på venstre arm, underarmen, og overarmen plus lår. Jeg var ellers holdt op i over en måned, men i dag gjorde jeg det så, havde bare brug for det. Synes mange gange når man googler cutting og hvordan jeg bekæmper trangen så er det kun unge der bliver nævnt, men jeg er altså over 30, er der andre som også er over 30, eller er cutting kun forbeholdt de unge?
  • Indstillinger
    Det er nok mest typisk for unge... men nej du er ikke den eneste... kender andre folk over 30 som osse cutter...
  • Indstillinger
    Det er bare fordi man kun hører om at de unge gør det, men jeg tænker når man bliver afhængig så forsvinder den jo ikke bare når man er blevet det ældre, tror et eller andet sted at trangen altid vil være der, måske i baghovedet, men alligevel. Tak for svaret
  • Indstillinger
    jah trangen vil nok altid være der... ligesom med alle andre afhængigheder.... jeg har ikke cuttet i snart 4 måneder... men kæmper stadig med trangen, næsten dagligt...
Log in eller Registrér for at kommentere.