Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Min kæreste kan ikke få orgasme!

Redigeret 19 december, 2016, 07:10 i Kvindelige sexproblemer
Til netdoktor-medlemmer

Jeg står i et problem mht. min kæreste (pige) som Jeg har været sammen med i snart 1-år. Vi har et super dejligt forhold til hinanden, vi er ofte sammen, også i sengen og er meget trygge ved hinanden. Der er dog et problem i sengen, hun kan IKKE få orgasme :-(

Når vi dyrker sex hvilket vi gør jævnligt hvis ikke dagligt, så fokuserer Jeg meget på forspil, både med fingrene, men også oralt på hende. Jeg viser hende at Jeg nyder at stimulere hende. Det der sker er at hun når til et punkt hvor hun siger at det er godt, men det kilder også så meget at hun ikke kan holde det ud. Jeg har bidt mærke i at når hun siger det, så passer det også med at Jeg kan mærke på hende at hendes klitoris hæver og hun begynder at ryste.

Er der nogen der oplever det samme som evt. har nogen gode tips til hvad Jeg kan gøre og/eller gør Jeg evt. noget forkert?

Det skal siges at hun aldrig har haft en orgasme og vi er begge 21 år gamle.

Mvh

Anonym dreng
«13

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvad skal jeg svare dig?
    Din kæreste kan godt være så følsom, at hun ikke kan holde det ud. Derudover er det ikke rart, at det hele handler om orgasme.
    I mine unge år, havde jeg det ligesom din kæreste.
    Du skal indirekte stimulere klitoris. Din kæreste er sikkert en af de piger der kan opnå en kraftig orgasme, hvis du kan lade være med, at stimulere så direkte.
    Jeg selv fik kraftige orgasmer, når min mand lod være med at koncentrere sig om min klitoris og min orgasme, og det var de eftertragtede skedeorgasmer jeg fik.
    Du skal ikke give din kæreste orgasme, hun skal have tid til, at finde sin egen måde, så vil hun, uden at tænke på det, føre dig, og du skal lade dig føre.
    Ingen andre end din kæreste kan fortælle dig, hvad det er hun vil have og ikke have.
    Jeg selv nåede altid kun til det, som du beskriver din kæreste når frem til, hvis min mand begyndte at stimulere direkte på klitoris, eller andet som han troede det skulle være. Det var ikke tilfredsstillende, det var tværtimod irriterende.
    Så lyt i stedet for til din kæreste, fornem hendes krop, nyd den og nyd dig selv.
  • Indstillinger
    persille1persille1
    Redigeret 10 september, 2012, 11:57
    Det var lige hvad jeg sad og tænkte, da jeg læste det. Sådan har jeg altid haft det.

    Jeg tror, jeg ville blive "skør", hvis jeg hele livet skulle have levet op til mandens forventninger. Jeg ville have skreget: Lad mig være i fred med mine følelser.

    Man kan også blive tilfredstillet uden orgasme, men man ønsker jo ikke at føle sig "unormal", så man tror der SKAL være orgasme hver eneste gang. Det hele er blevet så teknisk og uden romantik. "Jeg græmmes".


    Jeg opdagede, der var et par trykfejl, derfor retter jeg.
  • Indstillinger
    Victoria94

    Du indleder din besked med "hvad skal Jeg svare dig?". Jeg syntes at det fremstår meget tydeligt i mit indlæg. Ud fra dit svar er Jeg delvist enig. Jeg fokuserer meget på hvad der er godt for hende, Jeg lytter til hende, men når hun fortæller mig at hun ønsker at få en orgasme, så prøver Jeg mig frem så vidt som muligt og lytter til hende hvis der er noget der er mere behageligt end andet.

    Overordnet set ønsker Jeg egentlig at høre fra andre piger med lignende problem for at finde ud af hvad de gør for at få det.

    persille1

    Selvom min kæreste ikke kan/ har fået orgasme før er det bestemt ikke ens betydning med at hun ikke nyder det, ud fra det Jeg oplever når vi er sammen er det noget helt specielt og der er meget romantik. Uden romantik ville Jeg slet ikke gå i seng med hende.

    Jeg syntes at det er lidt fordomsfuldt at sige at det hele er blevet så "teknisk" når du ikke kender til Vores sexliv ud over det Jeg har taget til debat.

    På forhånd tak :-)
  • Indstillinger
    Åh, jeg bliver så træt, når du ikke forstår hvad jeg skriver.

    Jeg har da lov til at mene at teknikken i dag overskrider romantikken. Det har da ikke noget med dig eller din kæreste at gøre, men alt det der skrives i dag.
    Jeg skulle have holdt min mund, som jeg havde gjort, men da Victoria skrev blev jeg så glad over, der var andre, der havde det på samme måde.
    Det hele drejer sig ikke om dig eller din kæreste. Det er IKKE en brevkasse, men en debatside.

    Men det har nogle unge mennesker så utrolig svært ved at forstå. De mener det er en brevkasse, hvor nogen sidder og besvarer lige netop deres spørgsmål.
  • Indstillinger
    Anonyme, kan du ikke se eller læse, at du vil vide .....
    På en eller anden måde vil du have kontrol over din kærestes orgasme. Det får du også, med det resultat, at den ikke kommer.
  • Indstillinger
    Jeg har også været der, hvor jeg ikke kunne få orgasme, og jeg tror da egentlig også, at det handler meget om, at den orgasme er blevet så vigtig, at det bliver den, der styrer hele sexlivet; om det nu var godt, om elskeren nu er "god nok". Du skriver det lidt selv - spørger til, hvad du evt. gør forkert. Du gør givet ikke noget forkert - bortset fra, at du fokuserer for meget på denne lille det af jeres samvær. Det er ikke den orgasme, der skal styre jeres samliv - det er alt "det andet".

    Det tog mig meget lang tid - ja, faktisk var jeg 40 år, før det lykkedes "rigtigt", hvis det ord ellers overhovedet kan bruges. Det er ganske simpelt, men altså også afsindigt svært.

    I - og især din kæreste skal lade være med at fokusere på orgasmen, men netop øve sig i at give helt slip oppe i hovedet og lade sig føre med, og det er det, hun med overvejende sandsynlighed ikke gør. Jeg gætter på, at der er - måske bare en lille stemme inden i hende, der hver gang siger "Mon det lykkes nu? Kommer den orgasme denne gang?" - Og i det øjeblik, hun har den tanke, så går det galt, for så er hendes fokus fjernet fra det væsentlige. Samtidig ligger hun sikkert også under for, at du netop gør dig sådan en umage, og derfor bliver "nederlaget" større for hende, og forstærkes næste gang.

    Hun skal prøve at lukke helt af for tanker og bare sanse og nyde - og det ER meget svært. Og så skal hun prøve at slappe fuldstændigt af, når det begynder at "kilde" - og lade sig rive med.

    Det er meget, meget svært - for hvis hun prøver det, så er hovedet der igen med stemmen, der siger "Lykkes det?"

    Måske I skulle forsøge at prøve nogle andre succeskriterier, at det slet ikke overhovedet må handle om orgasme, men at I glæder hinden på andre måder.

    Jeg kunne foreslå hende - eller måske jer begge to - at lære nogle gode afspændingsøvelser. Der findes vist aftenskolekurser, hvor man kan lære at spænde helt af i kroppen og også få sine tanker helt ned på et "vågeblus". Yoga kan f.eks. være en god ting.

    Ud over at det kan give jer et bedre sexliv, så er det også sundt at lære sådanne øvelser i den stressede hverdag mange lever i. Så det kan give jer en dobbelt bonus.
  • Indstillinger
    En ung mand skriver og stiller et spørgsmål på en debatside- !!!!!!!

    Victoria er sød at svare og jeg skriver om mig selv. Jeg ville egentlig ikke skrive noget, men blev glad over Victorias svar. Skønt at andre har det på samme vis.

    Man skulle tro, det kunne give stof til eftertanke, men nej !!!!!!!!

    Jeg ved jo godt, når der spørges om den slags kan det mange gange være en usikker person, som ikke tåler andet svar end ros af personen selv, som "gør, hvad der kan gøres". Hm.

    Vi bliver begge belært og kritiseret af denne mand.

    Det medfører, at jeg tænker, hvad "belærer" han så sin kæreste om. Må hun heller ikke have en mening uden kritik.
    Bliver hun usikker over hans "ihærdige arbejde" og føler sig utilstrækkelig.

    I stedet for kærlighed og romantik er det blevet en teknik, man SKAL kunne. Ellers er noget "forkert". Der arbejdes ihærdigt på sagen. Jeg ville gå helt kold.
  • Indstillinger
    # Persille1

    Jeg tror egentlig at det er dig der ikke forstår hvad Jeg mener, men fred være med et. Ud fra det du kommunikerede til mig virkede det som om at det var min kæreste og Jeg du refererede til. Desuden har Jeg skrevet 1 gang tidligere at det var for at tage det op til debat, så Jeg er udmærket klar over at det IKKE er en brevkasse. Udover det, næste gang du overvejer at kommenterer, men overvejer om du egentlig burde lade være, så lad være :-)

    Du virker som en meget fordomsfuld person, du kender mig ikke engang, men dømmer mig på forhånd.

    - God vind.

    # Victoria94

    Du misforstår det emne Jeg tager op til debat. Jeg vil ikke have kontrol over min kærestes orgasme, Jeg har det fint med Vores sexliv. Det er min kæreste der jævnligt nævner at hun virkelig godt kunne tænke sig at få en. Jeg fortæller hende at hun bare skal slappe af, og at Jeg ikke har forventninger til det så længe vi begge nyder når vi er sammen.

    # lotte123

    Mange tak, det er stof som Jeg kan bruge. Yoga det ved Jeg at hun skal starte på, men Jeg vil helt sikkert foreslå hende det med afslapningsøvelserne. Hvis du har nogen er du velkommen til at dele dem med mig :-)
  • Indstillinger
    citat

    Udover det, næste gang du overvejer at kommenterer, men overvejer om du egentlig burde lade være, så lad være :-)

    citat slut


    Jeg tror du overskrider din kompetence nu. Jeg lader mig ikke tryne af en ganske ung fyr.
  • Indstillinger
    Det at du spørger, gør at du vil vide, hvad du skal gøre. Det virker ikke.
    Det du kan gøre er, at sige til din kæreste, at det er hende, der selv skal finde ud af, hvordan hun når frem til en orgasme.
    Det gør hun bedst i enrum, uden din indblanding.
    Jeg fik min første orgasme i en alder af 16 år uden deltagelse af nogen andre end mig selv.
    Når hun ved, hvordan hun selv når frem til resultatet, så kan hun, uden ord, vise dig vejen, når i er sammen, og du skal lytte til hendes krop, uden ord, blot fornemme.
    Er din kæreste fokuseret for meget på orgasmen, udebliver den. Hjernen af optaget "at gøre" i stedet for "at være".
    Det næste problem kan så opstå, hvis du hele tiden vil vide "hvordan det går", eller hvis du bliver jaloux over, at hun faktisk kan selv.
    Du kan ikke en gang spørge andre piger hvad du skal gøre, eller hvad din kæreste skal gøre. Den eneste der har svaret er din kæreste.
    Hun tror så måske, at det er dig der skal give hende den orgasme, det er det ikke.
    Når hun ved hvordan, så ved hun det, og hun holder dig fast, så du ikke ødelægger fornøjelsen for hende.
    Her er så det kritiske punkt. Du skal slet ingen ting gøre andet end at lade dig føre af hende. Laver du om på rytmen, trykket, eller hvad din kæreste kan lide, så skal hun starte forfra for at nå nydelsen igen. Sker det for tit, så mister hun interessen, hun bliver træt og irriteret.
    Det kommer helt af sig selv, når hun ved hvordan.
Log in eller Registrér for at kommentere.