Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Min kærestes forhold til sex er meget lukket.

Redigeret 31 juli, 2012, 10:12 i Samliv
Hej

Jeg er en mand på 23 som har en dejlig pige på 20 år som kæreste. Vi er meget glade for hinanden. Hun er en pige som har behov for at have tid til sig selv, for at hun kan lade op til alle andre ting, hvor jeg gerne vil have der sker noget hele tiden og har ikke brug for at være alene. Det er hvad det er, vi accepterer at vi er forskellige, men hendes forhold til sex er så langt fra hvad jeg synes er et "normalt" forhold til det.

Jeg er meget åben om sex og har meget lyst til at snakke åbent om det og prøve en masse ting, hvor hendes grænser og hendes lyst stopper meget hurtigt. F.eks. ting som blowjob, sex i en bil osv. synes hun overhovedet ikke om. Jeg ved at hun har gjort ligende ting i hendes tidligere forhold og er lidt frustreret og forundret over at hun ikke vil med mig.

Hvis jeg f.eks. skriver til hende over mobilen at jeg har lyst til hende, fordi vi ikke har haft sex i et par dage, så ser hun det hurtigt som om jeg kun vil se hende for at have sex og som om det er det eneste der betyder noget for mig. Jeg vil jo gerne have hun tænkte, fedt han har lyst til mig, jeg har godt nok også lyst til dig eller noget i den stil.

Vores sex er rigtig godt, men det er som om det kun må handle om sex lige når vi har sex og det er et stort problem for mig fordi sex betyder meget for mig. Hun siger så at hun er træt af hun aldrig når at forføre mig fordi jeg altid kommer hende i forkøbet, men jeg føler bare at hvis jeg ikke gør noget får jeg aldrig sex.

Er der nogen piger eller mænd med en kæreste som har samme "problem" der kunne fortælle mig om det er mig der forventer for meget eller om der er en måde at få min kærestes lyst vækket noget mere?

Tak
«13

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvem er normal, er hun, er du, eller er I begge normale.

    Hvis man skal være/opføre sig sådan som du forventer for at kunne kaldes normal, så har jeg aldrig nogensinde været normal og bliver det heller ikke.

    For mig ville det dræbe lysten til sex fuldstændigt, hvis jeg skulle reagere sådan som du mener sex skal være, for at være normalt.
    Når din kæreste og jeg har den samme mening, så må der være masser af andre, der har det på samme måde. Vi glemmes bare, det er ikke "smart" at skrive om.
    Fordi det aldrig mere bliver nævnt, så mener du det kun er normalt at dyrke sex på din måde. Jeg spekulerer over, hvor længe din kæreste kan holde det ud. Nå, men det er jo bare mine private tanker.

    Det er som om alt romantik er forsvundet ud i den blå luft. Der tales og skrives meget om sex. Men det glemmes fuldstændig, at der er romantiske sjæle, der ikke bryder sig om "vammel" sex. Undskyld udtrykket.


    Blomster, opmærksomhed og romantik kunne måske hjælpe. At ikke det hele bare skal handle om sex. At sende sms om den slags, æv.

    Ja, det var så hvad jeg mener om dette.
  • Indstillinger
    Tak for svaret. Ja du lyder som min kæreste. Hun bliver også stødt over det nogle gange. Men må indrømme jeg ikke forstår hvorfor. Jeg elsker mig kæreste, respekterer hende og behandler hende godt. Men forstår ikke hvorfor det er slemt at det en gang i mellem handler om lyst. Kan ikke se hvad der er galt i at have sex på et hvilket som helst tidspunkt og ikke kun når man har "wine and dinet" sin egen kæreste og brugt hele aftenen på det. Jo sådan skal det være nogle gange. Men er det ikke okay at komme ind af døren og gå direkte ind i soveværelset fordi man har så meget lyst til sin kæreste?
  • Indstillinger
    Jeg er og har også været som din kæreste. Du får din kæreste til at væmmes ved sex og endnu værre, ved dig.
  • Indstillinger
    Kan du forklare mig hvorfor?
  • Indstillinger
    Jeg tror ikke at I to passer sammen, I er alt for forskellige når det drejer sig om sex. Og vi kan hurtige blive enige om at sex skal være skønt, sex skal være spændende og sex skal man kunne snakke om med sin kæreste.

    Nogle unge som ældre har et meget afslappet forhold til både at tale om sex, samt at dyrke det og andre er lidt mere snerpede, blufærdige og nok ligesom din kæreste.

    Sex er ikke alt, men det er dog en meget vigtig ting i et forhold, hvis det ikke funker ja så tror jeg ikke på forholdet. Sex kan da aldrig blive vammelt mellem to mennesker der elsker hinanden, så jeg mener ikke at det er dig der er unormal. Jeg vil heller ikke sige at din kæreste er unormal, men hun lyder som om hun har en masse hæmninger.

    Det at have lyst til sex og fortælle sin partner om det, er for mig helt normalt. Sex må ikke blive tabu, og jeg fornemmer at du er et helt andet sted end din kæreste.

    Men til gengæld må du ikke presse hende, for så er det på en måde en form for vold, men hvis du ikke kan fortælle hende i en sms, at du er helt vild med hende og at du længes efter at elske, røre og erobre hende… så tror jeg nok at du skal tænke dig om en ekstra gang.

    Hilsen Sofie
  • Indstillinger
    Næe, han er ikke unormal, men det er vi andre heller ikke. Kan du ikke acceptere vi er forskellige Sofie45, uden du vil gøre os romantiske sjæle fyldt med hæmninger. Så har du et problem, efter min mening.
    Jeg vil have lov til at være, som jeg er uden at skulle have noget "skudt i skoene".

    Jeg giver dig ret i han nok skal tænke sig om en ekstra gang, men det skal hun sørme også.
  • Indstillinger
    Jeg vil gerne lige slå helt fast, at mit indlæg var til Silver og kun til Silver. Mine ord til ham er kun ud fra hvad han selv skriver og fortæller, og ikke hvad andre har skrevet til ham.

    Det er dog helt utroligt at man skal overfaldes på den måde.

    Men du persille har før været ude med riven, når jeg skriver, jeg synes du skal passe dig selv og ikke være så opblæst at du bilder dig ind at mine ord var møntet på dig.
  • Indstillinger
    Jeg tror ikke dine ord var møntet på mig, men til alle, der ikke har samme syn på tingene, som du har. Dette er en debat, så det tager jeg koldt, at dine ord kun var møntet til Silver.
  • Indstillinger
    Persille jeg synes du er meget uretfærdig i din måde at angribe mig på. Når jeg bruger ord som snerpet, hæmninger eller hvad jeg nu skrev, var det kun møntet på Silvers kæreste. Hverken på dig eller Linette. Og andre har ikke svaret

    Jeg har stor respekt for andres meninger, og du bør ligeledes have respekt for min. Hvis jeg mener kæresten har hæmninger så mener jeg det. Og jeg tror ikke jeg tager helt fejl…

    Er faktisk ked af at vi er kommet på kant med hinanden, da jeg læser dine svar med stor interesse og respekt. Nej vi er ikke altid enige, men sådan er livet. Det er muligt at jeg skriver meget kontant, men sådan er jeg, men jeg sidder ikke og tænker at nu skal jeg lige jorde den og den. Den tankegang ligger mig meget fjernt.

    For ikke at ødelægge denne tråd så synes jeg at vi to skal slutte fred, og give hinanden plads til forskellighederne. Du er den du er er og jeg er nok lidt af en anden støbning end dig, men har vel også ret til at skrive:-)

    Hilsen Sofie
  • Indstillinger
    Hej silver, det er stor forskel på om det er kærlighed. med sex eller bare sex for at have sex. blowjob vil jeg ikke finde som en kærligheds sex, men expermenteren af forskellige sex. jeg betegner det som lidt mere beskidt og fræk sex. så forstår godt din kærste på 20 år bliver afstødt af det. måske hun ikke er parat til alt det experminteren , jeg tænker hun har prøvet beskidt sex. og ikke ønsker det mere ligenu. hun lyder til at være meget fornuftig. Det er helt naturligt at reagere som hun gør med om du kun elsker hende når hun får sex. måske hun føler i lige har haft sex . og du så stadig skriver du vil have hende. så lyder som hun ikke er parart til at have så meget sex på en gang, så synes du skal tale med hende om hun har problemer med det tætte samvær. og lyt mere til hinanden s grænser og tage hensyn til jeres grænser. i er jo unge endnu. og skal lige vænne jer til voksenlivet. sex er ikke alt. kærlighed er alt. fortæl dine føelser ansigt til ansigt. så kan du også føle direkte reaktion fra din kærste.
Log in eller Registrér for at kommentere.