Jeg har læst en engelsk artikel om kaliummangel, det det fremgår helt klart det nødvendigt med magnesium for at optage Kaliumklorid.
- Jeg skulle måske skrive megnesium sammen med et multivitamin preperart.
Hilsen
foxdisk
Det er fuldstændig rigtigt, hvis man mangler magnesium kan man ikke optage kalium.
Og hvis man har for lidt mavesyre har man svært ved at optage magnesium.
Og, "magnesiumudnyttelsen i organismen er afhængig af tilstedeværelsen af B6-vitamin.En tilsyneladende magnesiummangel kan vise sig at være B6-vitaminmangel, som i øvrigt er lige så udbredt som magnesiummangel."*
*Klar besked om vitaminer og mineraler, af Henrik Dilling
Normalt ligger niveauet af kalium i blodet i intervallet 3,5 – 5,0 mmol/l. Hvis værdien falder til under 3,5 har man kaliummangel (hypokaliæmi) og hvis det overstiger 5,0 mmol/l har man et forhøjet niveau af kalium i blodet (hyperkaliæmi).
Kommentarer
- Jeg skulle måske skrive megnesium sammen med et multivitamin preperart.
Hilsen
foxdisk
Og hvis man har for lidt mavesyre har man svært ved at optage magnesium.
Og, "magnesiumudnyttelsen i organismen er afhængig af tilstedeværelsen af B6-vitamin.En tilsyneladende magnesiummangel kan vise sig at være B6-vitaminmangel, som i øvrigt er lige så udbredt som magnesiummangel."*
*Klar besked om vitaminer og mineraler, af Henrik Dilling
Normalt ligger niveauet af kalium i blodet i intervallet 3,5 – 5,0 mmol/l. Hvis værdien falder til under 3,5 har man kaliummangel (hypokaliæmi) og hvis det overstiger 5,0 mmol/l har man et forhøjet niveau af kalium i blodet (hyperkaliæmi).
Kalium Kosttilskud - https://weightworld.dk Veldig bra produkt!