Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Voldsom kløe

2

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej igen :)

    Jeg kender så godt alle de følge-symptomer du beskriver. Det hjalp at læse om stofskiftesygdomme og bivirkninger - f.eks at man kan have let til tåre, manglende lyst til sex, depressionslignende tendenser m.m. alt det, som faktisk har en årsag - altså sygdommen.
    Det er sværere at tackle kløen, angsten for næste anfald og den manglende viden om, om det nogensinde går væk igen.

    Knus Lotte
  • Indstillinger
    vender tilbage når jeg ved noget konkret...lige nu lidt lindret af aloe veraspray og akupunktur...men søvnløs på tredie uge på nær et par timer mellem 5 og 7...meget speedet af mit forhøjede stofskifte og kløende hele natten ikke kun i anfald...om dagen er det bare som loppebid, men hvis jeg kløer det starter det en kædereaktion...tak for du svarer mig..knus
  • Indstillinger
    været på hudafdelingen og de fandt en artikel som godtgør at kløen højest sandsyneligt stammer fra det forhøjede stofskifte...er blevet bedre i takt med medicinen virker,,,svinger meget..nogen dage næsten ingen gener og andre dage er det virkelig irriterende...bider i huden og når jeg klør..kløer det snart over det hele...får efterhånden lidt rodet nattesøvn men er alt i alt mere optimistisk....de var sikre i deres sag på hudafdelingen....knus
  • Indstillinger
    Har lige læst jeres indlæg, og jeg har det bare akkurat lige sådan! Vil tro det ca er 8 - 9 måneder siden min kløe startede.. Er til udredning i Odense, efter de gav op ved hudlæge i Esbjerg. Er nu på 3-dobbelt anti-histamin og en fed creme på køl, men ligemeget hjælper det.. Har fået taget biopsi også. Jeg har desuden psoriasis som er blevet meget forværret fordi jeg jo provokerer huden ved at klø.. Vågner 2-4 gange om natten af ca 3 kvarter - 1 times varighed med kløe.. Det er helt sikkert værst når jeg slapper af..
    Har I - før den sindsyge kløen - været meget sart i huden, og døjet meget med nældefeber?
    Jeg har fået at vide, at jeg mangler noget i mit immunforsvar som skal beskytte mod bla. nældefeber.. Men det her er bare meget værre en nældefeber, og har heller ikke haft decideret nælder siden jeg startede med antihistaminerne..
    Men er godt nok frustreret..
    Skal ind og ha' røngten af hjerte og lunger på tirsdag..
    De har taget blodprøver for lever og nyrer, og det var vist fint nok..
    Tænker bare, om de mon ikke har tjekket for stofskiftet?
    Jeg vil i hvertfald høre dem ad, når jeg skal derover igen 4.januar, men hvor er der bare lang tid til..
    Den eneste gang jeg har oplevet noget der virkede, var da jeg var i Tyrkiet på ferie.. Når jeg lå på min lufmadras i den kolde pool.. Men jeg KAN bare ikke tage kolde bade herhjemme, og alm bad klør også som bare pokker..
    Er glad for at der måske kan findes en årsag, og for ikke at være alene!

    Kh.
  • Indstillinger
    hej...synd for dig...har før kløen aldrig haft eet hudproblem...blev scannet sidste uge for galdevejslidelser og de fandt flere store galdesten, som også kan give kløe....haft en god periode, men de sidste dage er det kommet igen...bider i huden og så klør jeg mig og det starter ligesom et anfald...som du skriver..helt klart værst når jeg er inaktiv...ser fjernsyn ol. eller skal i seng...meget koldt soveværelse hjælper...vender tilbage...tak for indlæg...knus
  • Indstillinger
    vender her tilbage efter at have været til kontrol med min forhøjede stofskifte...fandt nu en ældre læge som bestemt nikkede ja til at kløen stammede fra stofskiftesygdommen...medsamt de kradsemærker som let kommer...i gamle dage diagnosticerede de forhøjet stofskifte ved at kradse i huden og se om der kom de karakteristiske røde mærker...min kløe er næsten forsvunden nu hvor tabletbehandlingen har pågået i en halvanden måneds tid...så hvis I har eller har haft det som mig er der bestemt håb forude..har været behandlet med thiamizol 2care 4 1 tabl morgen og aften og noget for hjertebanken...er meget glad og lettet..er ikke helbredt for graves sygdom, men godt på vej...de vil tilsidst stabilisere skjoldbruskkirtlen med radioaktivt jod...er behandlet på odense universitetshospitals afd. M...KNUS
  • Indstillinger
    Var lige inde for at spørge om fnat, og kom til at læse dit indlæg. Din første lange beskrivelse er jo fuldstændigt som symptomerne på fnat, men så kom alt det andet med stofskifte etc. Ordentlig tur du har været igennem. Det er ikke rart. Jeg håber du får det helt væk.
  • Indstillinger
    De har stadig ikke fundet ud af, hvorfor jeg klør desværre. Ligegyldigt hvad jeg har prøvet, så er der ingenting der virker.
    Mit stofskifte er fint nok - desværre. Ville ønske de kunne finde en årsag! Det sidste jeg har prøvet er shampoo mod svamp. Heller ingen effekt. Skal til OUH igen til marts, så må jeg se, hvad de kan hitte på.
    Men absolut fantastisk for dig Hellen - det er da dejligt at høre. :-)
  • Indstillinger
    Er du blevet testet for fnat, eller forsøgt behandlet for fnat? Ellers læs om det her på netdoktor. Det er svært at diagnosticere siges der, men behandlingen er en kur med en specifik creme.
  • Indstillinger
    Moren13 - ja, jeg startede ud med behandling for fnat - for snart et års tid siden, og var ikke så heldig, at det bare var dét desværre.
    De fandt ud af undervejs på OUH, at jeg mangler noget i mit immunforsvar som skal forhindre nældefeber, men jeg har heller ikke haft nældefeber siden jeg er begyndt at tage antihistamin hver dag, og klør stadig.
    Nu kan jeg ikke prøve skrappe metoder og medicin, da jeg prøver at blive gravid, så jeg tager imod lysbehandling næste gang. Jeg tror ikke det har en effekt, men håber det kan holde min psoriasis lidt i ave. Problemet er, at jeg provokere psoriasisen når jeg klør så meget, så jeg får bare mere og mere stille og roligt. Det går mig meget på, og det er svært at lade være med at klø når man bare klør og klør overalt, og vågner om natten pga af det.
Log in eller Registrér for at kommentere.