Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

overgangs alder / synet

Redigeret 13 juli, 2012, 09:16 i Alternativ behandling
bliver synet forringet når man går i overgangs alderen ?
det er ikke mere end 6 mdr siden jeg har fået ny briller men allerede nu ser jeg ikke så godt mere
jeg har været ved lægen for at få at vide at blodprøverne viste at jeg er i overgangs alderen øv
HÆNGER DET SAMMEN ?


er der noget natur medicin der er godt for overgangs alderen
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    nej det hænger ikke sammen ---men det er almindeligt at vores syn ændrer sig når vi bliver ældre ---

    mit lang syn --blev bedre og bedre da jeg blev ældre ---og jeg måtte også skifte briller tit ---men jeg kunne ikke undvære dem ---
  • Indstillinger
    Overgangsalderen, det er meget længe siden den er passeret. Hvis den er, for jeg har aldrig mærket noget.
    Men de sidste fem år har jeg måttet skifte brilleglas en til to gange om året.
    Og det koster knagme en formue hver gang. Forrige gang var for 10 måneder siden og så nu igen. Jeg bliver ruineret.
    Så jeg er enig med solo, øjnene er en sag for sig.

    Du spørger efter naturmedicin. Membrasin er godt for slimhinderne.
  • Indstillinger
    Overgangsalderen har jeg og mine sunde veninder heller ikke mærket nogetsomhelst til. Spiser man sundt og får hvad man har brug for, og får ikke det man ikke har brug for, mærker man sædvanligvis ikke noget til overgangsalderen. Jeg er behandler og tester og rådgiver ofte omkring det.

    Briller holdt jeg op med at købe da jeg rundede 30, og opdagede at det er et skråplan. Øjne skal ligesom resten af kroppen trænes og holdes ved lige, tager man briller på hver gang man skal se langt / eller kort, bliver øjnene ikke trænet, men forvænt, så bliver det værre og værre - god forretning for optikerne. Læg bare mærke til hvor mange studerende, der er nærsynede og hvor få landmænd :-) Bjergfolk osv. ... ( Har I måske nogensinde set en nærsynet ørn ? :-))
    Jeg er 56 og bruger ikke læsebriller. Jeg var engang nærsynet, det har jeg trænet væk. Kender en der har været minus 5, (det er MEGET nærsynet) som har trænet sig til at være HELT normaltsynet nu.
    Sundhed og et naturligt liv klarer næsten alt.
  • Indstillinger
    Hmmm, den tror jeg ikke rigtig på. Jeg har læst om den slags, men jeg tror f.eks. du ikke har trænet noget væk, men dine øjne er som de er.

    De mennesker, der ikke kan se skulle de så gå og være halvblinde, medens de trænede og trænede.
    Nej, du må naturligvis tro hvad du vil, men jeg tror bestemt ikke på den slags. Det er synd, hvis nogle forældre tror de kan træne børnenes øjne til normalt syn, for det kan ikke lade sig gøre.

    Du skulle lige prøve at være så nærsynet som jeg var, da jeg var barn. Det var en velsignelse, da jeg endelig langt om længe fik briller og kunne se. Også selv om jeg blev drillet meget med de briller.

    En nærsynet ørn, ha ha, nej den ville vist hurtigt dø af sult. Men jeg har da set flere film om dårlige øjne hos dyr. De kan blive blinde og se dårligt, nøjagtig som hos mennesker. De får ikke briller, så, hvorfor er det ikke trænet væk.

    Min mand f.eks. skal ikke mere bruge læsebriller, det er øjnene, der har ændret sig.
  • Indstillinger
    Blindhed skyldes jo nok sygdom og ikke mangel på træning. Men imponerende så mange mennesker, der tror de ved ALT !
    At udtale sig om hvad der IKKE kan lade sig gøre, kræver jo at man ved ALT ! Jeg troede ikke det var mennesker muligt at vide ALT - det er ganske meget jo :-) At udtale sig om hvad der KAN lade sig gøre, kræver jo kun ganske få eksempler, jeg har en hel del efterhånden :-) Men religion er selvfølgelig en helt anden sag. Ja, man skal selvfølgelig tro på hvad man vil. Og nej, man behøver ikke fægte rundt i næsten blinde hele dagen, man vælger selv hvor meget og hvornår man vil træne, man kan f.eks. også bare tage svagere briller på, så man næsten kan se skarpt. Men det er jo selvfølgelig kun for dem der "tror" :-) Hvorfor skulle naturen lave en race som har så massiv fejl i deres linser, at de fleste af dem ikke kan se uden korrigerende linser ? Hvis det var tilfældet, var menneskeheden vel uddød for mange tusinde år siden. Hvis du har hørt om nærsynede dyr, lever de nok i fangenskab og har således kun brug for at se hen til madskålen.
  • Indstillinger
    Nu skrev jeg ikke blinde, men halvblinde. Noget man er, når man er stærkt nærsynet.
    Tror at vide alt, jamen du tror jo på det kan trænes væk. Du ved jo heller ikke alt, vel.

    Nej, det drejer sig ikke om dyr i fangenskab, men vildtlevende.

    Mon du egentlig er klar over hvor meget hovedpine man får, når man prøver og prøver at kunne se uden glas. Noget jeg måtte gøre som barn.

    I dag er jeg , på grund af min alder ikke mere så nærsynet, til gengæld opstod der bygningsfejl i mine øjne. Så store bygningsfejl at jeg anstrengte og anstrengte mig for at kunne se. i et helt år døjede jeg alverdens kvaler indtil bygningsfejlene blev opdaget.
    Sikken en velsigelse det var, da brilleglassene passede. Endelig kunne jeg slappe af.

    Hvis det virkelig skulle passe, så forstår jeg ikke at folk havde besvær med at se inden brilleglasset blev opfundet. For de må da have trænet hele dagen

    Jeg giver dig gerne ret i, at sund kost og vitaminer kan hjælpe på f.eks. visse øjenlidelser. Fjerne det kan vitaminer ikke, men holde det noget nede.

    Jeg kender også til et "dovent øje" og det kan trænes, men træne nærsynethed væk kan man ikke.
  • Indstillinger
    Redigeret 11 juli, 2012, 06:49
    Nej, jeg forstår, det har været hårdt for dig, og for mange andre også, vi har også lignende historier i min egen familie. Verden er selvfølgelig en hel del mere nuanceret end som nævnt. Hjernen er jo den store centralcomputer, som styrer det meste, den kan have mange grunde til at kludre med synet på den ene og den anden måde. "pludselig opstod bygningsfejl" interessant - synes jeg. Der er vel en grund til at skavanker pludselig (eller langsomt) opstår. Med kinesiologi kan man spørge direkte til underbevidstheden, hvad årsagen er, jeg skal ikke her opremse alle de muligheder jeg umiddelbart kan komme i tanker om, blot nævne at det meget ofte er noget psykisk, der ligger til grund, bag de fleste skavanker, altså en form for stress. Afbalancerer man den slags, kan det ofte have flere positive bivirkninger.
    Men i øvrigt skriver du igen "kan man ikke". Hvordan kan du vide det ? Når nu vi er mange, der har gjort det .... eksisterer vi så ikke ? Lyver vi ? Ved vi ikke selv om vi kan se ? Eller hvad er din teori ? Minus 5 er da ikke at kimse ad, det er da rimelig "halvblindt".
  • Indstillinger
    "pludselig opstod bygningsfejl" interessant

    citat slut

    Ja, det undrer også mig. Jeg kan ikke lade være med at tænke på om det kunne være min medicin, ja, man gør sig mange tanker.

    Nej, jeg tror ikke på man kan træne nærsynethed væk, men naturligvis ved jeg ikke alt. Det er noget jeg tror.
  • Indstillinger
    Ja, medicin har ofte mange negative bivirkninger.
    Sundhed og alternative behandlinger har kun positive bivirkninger :-)
  • Indstillinger
    Jeg må lige blande mig her :)
    Lisbeth17 - din halvnedladende måde at skrive på, irriterer mig grænseløst - specielt fordi det du skriver er det rene ævl.
    Man kan ikke træne nærsynethed væk, man får ikke dårligere øjne af at bruge briller, og man kan sagtens være nærsynet selvom man er landmand.

    Synsfejlene har noget at gøre med hvor langt/kort øjet er, hvor meget hornhinden bryder, og hvor meget linsen inde i øjet bryder. Alle 3 er faktorer du IKKE kan træne på. Så den må du længere ud på landet med ;-)

    Jeg er klar over at alternativ behandling har en effekt, og at du sikkert har en hvis form for faglig stolthed som du prøver at opretholde, men lige i dette tildælde kan det altså ikke bruges til noget..
Log in eller Registrér for at kommentere.