Hjem Lunger Åben debat om rygestop

Jeg er træt af at ryge, er der andre?

2»

Kommentarer

  • Bare en tanke, hvis nogen kan bruge det og vil prøve ngoet håndkøb.

    Der er rigtig mange der har godt udbytte af at bruge et plaster. Det skyldes at plastret tager baggrundtrangen, man kan stadig godt få særlig trang en gang i mellem og der kan man så have noget tyggegummi eller andet.

    Hvor stærkt et plaster man bruger afhængiger af hvor meget man røg, det kan de hjælpe med på apoteket. Over tid trapper man så ned til en mindre styrke.
  • Jeg har gennem flere år røget og prøvet at stoppe 4 gange. De tre første gange er jeg faldet i igen. Det mislykkedes både selvom jeg prøvede med tyggegummi og plastre.
    Havde ikke hørt om rygestoppillerne, før jeg læste om dem der. Det altafgørende for mig var, at de fjernede mine abstinenser og gjorde at jeg slet ikke havde lyst til cigaretterne efter blot få uger med behandlingen. Jeg har ikke meget viljestyrke, så hver gang jeg tidligere fik abstinenser, faldt jeg i igen. Derfor gjorde Champix en stor forskel for mit rygestop.
    Jeg læste godt nok om, at der kunne være bivirkninger, men det mærkede jeg ikke meget til. Jeg er bare glad for, at jeg begyndte behandlingen, så jeg den dag i dag har været røgfri i 2 år, og har ikke haft lyst til en smøg siden.
  • Kender udemærket godt følelsen. Faktisk kan det til sidst virke helt umuligt at stoppe, da man har prøvet alt for mange gange at falde tilbage i ryger-grøften igen.

    Har du prøvet at gå kold tyrker hver gang, eller hvad har du forsøgt med?
  • Jeg er stoppet med at ryge for to år siden. Det klarede jeg på egen hånd. Jeg fik hjælp af familie og venner og folk på arbejdet og det hjalp, at have noget at blive holdt op på. Det kunne måske have været endnu bedre med hjælpemidler som tyggegummi osv. men så risikerer man også at blive afhængig af det :)
  • Jeg tog en kold tyrker for nogle år siden, og er eks.ryger i dag. Lige meget hvilket hjælpemiddel, man bruger, er viljestyrke stadig de 90 procent - altså efter min mening. Men held og lykke og tro på, at det virkelig kan lade sig gøre, hvis du vil, men det er HÅRDT. Har selv været ryger i mere end 50 år.
  • qasper1qasper1
    Redigeret 22 maj, 2019, 10:08
    Stoppede også for ca. 5 år siden med champix (link fjernet, Redaktionen) - jeg syntes at det pludselig var nemt at stoppe med at ryge og kan kun anbefale pillerne. Jeg kender flere der de stopper ved samme metode - det bedste for mig var at trangen forsvandt helt. Gammel tråd men stadig nyttig og relevant info.
Log in eller Registrér for at kommentere.