Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hovedpine oftere og oftere

2»

Kommentarer

  • Indstillinger
    Så er jeg kommet tilbage, og vi nåede også at få snakket om min hovedpine. Han forslog selv akupunktur, så jeg skal afsted på tirsdag og prøve det. :-) Det koster kun 40 kr. (og det er kun for nålene) og er overstået i løbet af 5 minutter.. Så det er jeg MEGET spændt på. Han sagde, at det var spændingshovedpine. Så jeg krydser fingre! Tak for jeres svar.
  • Indstillinger
    Det var da godt, det ikke var migræne. Men spændingshovedpine kan nu også være grusomt. Det føles som hovedet er i en "spændetrøje".

    Jeg vil også tro akupunktur er godt, hvis det gives rigtigt. Min bror fik lettet sine slidgigtsmerter med det en overgang. Og det var virkelig strenge smerter. Det tog smerterne med det samme og de var væk et par dage.
  • Indstillinger
    En professionelt uddannet akupunktør, der kun tager kr. 40,- for en behandling, lyder ikke specielt seriøs for mig, men prøv det dog. Lov mig blot, at du ikke opgiver denne behandlingsform, hvis det kun er et sådant sted, du prøver.

    Som jeg tidligere har skrevet, så er en læge, der har taget et kursus slet, slet ikke i stand til at kurere ret meget med metoden.

    Dygtige og professionelt uddannede personer vil naturligvis have deres - velfortjente - betaling for deres ydelser, så 40 kr. lyder noget suspekt.
  • Indstillinger
    Det er min læge, som gør det. Han virkede til at have ret meget forstand på det. Efter min mening er det værd at prøve, nu hvor jeg ikke har råd til en prof..
  • Indstillinger
    Så har jeg været til akupunktur idag, og det gik rent ud sagt af helvedes til.
    Nålene kom i, hurtigt og smertefrit, og lægen gik så ud for at ordne noget andet, så jeg sad alene med min kæreste. Jeg begyndte hurtigt at få det meget dårligt, og det ente mig at min kæreste måtte ud og hive fat i lægen, fordi jeg var ved at besvime.. Jeg fik åbenbart et angstanfald, hvorfor, har jeg virkelig ingen idé om, da jeg jo ikke syns det gjorde ondt med nålene, og jeg syns selv, at jeg blev meget lettet over, at det ikke gjorde ondt.. Så nu er jeg igen på bar bund med hvad jeg lige skal gøre ved min hovedpine..
    Lægen sagde, at jeg skulle forsøge at blive masseret morgen og aften af min kæreste, og så ellers bare smertestillende :-(
  • Indstillinger
    Ja, undskyld jeg er her igen, men det her kommer ikke voldsomt bag på mig.

    Det er rigtigt fint, at læger er begyndt at indse, at der er noget om snakken mht akupunktur - og derfor gerne vil lære om det; jeg er dog noget forarget over at netop læger tror, at et kursus er nok til at kunne mestre en teknik, der har århundreder bag sig, som behandlingsform - den er faktisk ældre end lægekunsten, der dog stadig kræver 6-8 år på universitetet, så det er stadig ikke nok lige at have taget et kursus, hvilket jeg har prøvet at forklare dig.

    Og nej - det er ikke nok med en enkelt behandling, heller ikke hos en professionel, der har mange års uddannelse bag sig; det tager også tid - og kræver en del behandlinger. Jo, det er dyrt - men hvor dyrt er det ikke for dig, at have det smadder dårligt hele tiden? For mit vedkommende sparede jeg på sommerferie, tøjbudget osv. Det var nemlig ikke vigtigt, når jeg alligevel var syg hele tiden.

    Og så bliver jeg lidt paf over, at din læge foreslår at din kæreste skal give dig massage - du skal da have en henvendelse til en fysioterapeut med træningsfaciliteter, der kan lære dig de rette øvelser, hvis det ellers er spændingshovedpine, du lider af.

    Jeg synes dog stadig, du skal forlange at blive ordentligt undersøgt, når du både har problemer med hovedpine og mavesmerter - som nævnt, tingene hænger sammen, så hvis du kan få en ordentlig diagnose for alle dine smerteproblemer, kan det være det hele kan løses under en kam.

    Persille har foreslået levertran - et billigt og nemt forslag, har du prøvet det?
  • Indstillinger
    Siger det igen:

    Før dagbog over din hovedpine ved hjælp af de skemaer jeg linkede til og bliv henvist til specialambulatorium der netop beskæftiger sig med at finde årsagen til hovedpine...

    Og hvis lægen mener at det kan kureres med massage, så må du have en henvisning til en fysioterapeut der kan massere dig rigtigt - din kæreste kan gøre mere skade end gavn, hvis han ikke har nogen forstand på massage.
  • Indstillinger
    Anna: Da jeg havde læge i Holstebro fik jeg et skema magen til, som jeg udfyldte og afleverede, men jeg hørte aldrig fra dem igen :-( Men jeg vil ringe og forslå det til min læge :-) Tak for hjælpen.
  • Indstillinger
    Jeg har selv lidt af migræne, som er en konsekvens af spændingshovedpine - som jeg er mere eller mindre kommet ud af via fysioterapi og daglige øvelser (han masserede kun under nakken og toppen af skuldrene - hvilken er den korrekte behandling for spændingshovedpine).
    Nu har jeg læst omkring dit forløb hos din læge, og ud fra din beskrivelse synes jeg slet ikke at din læge tager din tilstand særlig seriøs! Og at han udover akupunktur er under alt kritik, specielt når han bare sender dig hjem til massage fra din kæreste! Nej det er virkelig ikke godt nok!!

    Jeg vil anbefalde at du søger en anden læge for at få en anden vurdering og se om den person er enig (hvilket vi alle har ret til!)

    Som allerede sagt, lav en hovedpinedagbog! Det er rigtig simpelt. Hver dag noter om du har hovedpine (h) eller migræne (m), hvilket styrke er den på og hvilken medicin har du taget (alt medicin og ikke kun mod smerterne).

    Med dette i hånden er det også lettere for lægen at tage en stilling. Skriv ned hvad du har gået til, hvor længe og effekten af det - vurdere du selv at behandleren tog dit problem seriøst? Jeg skiftede selv fysioterapeut hvilket hjalp.


    Ting du selv kan gøre:

    Først synes jeg du skal læse nærmere omkring migræne og hovedpine på migrænikernes hjemmeside (http://www.migraeniker.dk) hvor du ud fra deres beskrivelse burde kunne finde ud af om du lider af spændingshovedpine eller migræne.

    Tag hånd om din hovedpine og tag det seriøs og forvent andre også gør det!

    Rigtig mange hovedpinepatienter har også gavn af ekstra magnesium - tag 2 x 300 mg hver dag før sengetid (bedst optaget på den måde). (http://www.naturoghelse.dk/shop/magnesi ... 5204p.html) dette er den bedste (renhed og styrke) til prisen - kan købes hos helsam som er landsdækkende - det tager op til 3 måneder at se en effekt.

    Den vigtigste øvelse til spændinger er følgende:
    http://www.pause.nu/?module=pause&mode= ... rciseid=12
    Start med at lave den hver 2 time (10 gange) hver dag!

    Oplever du selv at have smerter i nakke og skuldre? Dette kan lede til smerten.

    PS: Hvis det reelt skulle visse sig at du lider af migræne - kan jeg anbefalde at du læser nærmere den vedhæftede link og ser på triggere til migræne. Endvidere er det en helt anden medicin migræniker får...)

    Jeg håber du finder bedring snart.
Log in eller Registrér for at kommentere.