Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Hjæælp, muslim med Herpes

2»

Kommentarer

• Hej,
    Det er synd for dig, men du er selv uden om det. Hvordan kunne du gøre sådan noget?
    Håber du har bedt om tilgivelse, for du ved hvor stor en synd det er.

Og det har ikke noget med traditioner at gøre, det er islamiske regler (til nogen af der andre som omtalte det som traditioner). Og ja der er samme regler for mænd - sex er ikke tilladt udenfor et ægteskab.

Jeg synes det er ondt hvis du smitter ham, prøv tænk hvis det var omvendt?

Prøv at spørge lægen om man ikke kan få herpes ved at sidde på et offentligt toilet? - Hvis ja, så synes jeg du skal bruge det som undskyldning.

Også kan du få opereret en mødom på..

Men synes ikke du skal skjule herpesen for ham, det er virkelig ondt og uretfærdigt.
  • Hej ondcirkel. jeg tænker efter at have læst det debat at du selv er skyld i at være smittet. jeg tænker også på manden du har været sammen , med heller ikke burde gøre.det af respekt til din tro, men at i begge har haft dårlig samvittighed, da i gjorde. og ja den samvittighed kan desværre vare i mange år. så håber din familie kan hjælpe dig. og du kan få tilgivelse i din tro. de øverste i jeres tro. kan de hjælpe dig.
  • Sarahne1

Jo.. det er muligt at får herpes (og andre kønssygdomme) på et offentligt toilet... Men det er da ganske mere hyggeligt at få dem i en seng...

Mht at være jomfru ved brylluppet... nok er det muslimsk... men også meget andet... Det har nærmest været en verdensomspændende tradition
  • Jaja, måske er det også spændende og for nogle er det en tradition, men udover det er det muslimske regler at man ikke har samleje udenfor ægteskab ergo det bliver aldrig nogensinde for gammeldags, da det først og fremmest er en regel.

Men ja hvis man kan få det ved at bruge offentlige toiletter kan du jo sige at du ikke ved hvor du har fået det fra, men at lægen har sagt det sagtens kan komme af at bruge offentlige toiletter og du så går udfra det er derfra du er blevet smittet. Også skal du selvfølgelig få en kunstig mødom, ellers holder din løgn ikke.

Men synes stadig du skal fortælle ham om din herpes. Ellers sig du får herpes/forkølelses ved munden, og det er derfra dine kønsdele er blevet smittet.
  • Offentligt toilet, nej den tror jeg ikke på.

http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/ ... italis.htm

Herpes kan smitte fra et menneske til et andet gennem samleje, oralsex og kys.
  • Trådstarteren spørger ikke om hvad der gælder i islam. Hun ved jo godt at hun har syndet. Hun søger råd om at herpes kan skjules hvad hun kan gøre for ikke at smitte sin kommende mand. Ja islam siger at man skal være jomfru på bryllupsnatten men ikke at man ikke må giftes fordi man ikke er jomfru det er kun mellem pigen og gud. Så det med at man skal være jomfru er blevet til en tradition at man skal være det ellers sender manden hende tilbage sådan er religion ikke. Og nej herpes smitter ikke via toiletter det smitter kun ved seksuelt kontakt, der er slet ingen måder at skjule det på for det kan ses.
  • Det var heller ikke til trådstarteren, det var til de andre der spurgte om det også gælder manden og at det kun er en tradition.

Nej det passer ikke. Ingen mand vil sende pigen tilbage til sine forældre, hvis hun ikke er jomfru fordi hun tidligere har været GIFT. Så hun behøver egentlig ikke at være jomfru på bryllupsnatten, hvis grunden til hendes brudte mødom er et tidligere ægteskab.

Så nej det er ikke en tradition at en mand afviser en kvinde der har haft samleje. Hun har gjort noget uislamisk, og derfor har han ret til at afvise hende.

Og læg mærke til at jeg derefter også prøvede at råde hende.
  • hej det er 2 forskellige typer herpes den som er på munden og den der er i kønsåbningen og rundt i det område udenfor kønsåbning , du kan også smitte til indeni munden. og i øjnene , som kan være meget slem at få. små børn der bliver født i udbrud af herpes risikere at blive blinde af sygdommen hvis de smittes fra moren når fødslen er i gang. det nye er at en slags herpers kan smitte fostere i maven, og skade barnet. inden det fødes. men det må i læse mere om selv. hej
  • Det er svært...
    Hvis han får et udbrud kan du jo sige at du har haft herpes på læberne og må have smittet ham den vej... men det kræver jo at i har haft oral sex..
Log in eller Registrér for at kommentere.