Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hjæælp, muslim med Herpes

Hejså

Jeg er en pige der har fået konstateret Herpes for et par måneder siden og jeg er kommet over choket... problemet er at jeg er muslim, familien og min fremtidig mand må på ingen måder vide at jeg ikke er jomfru og slet ikke vide at jeg har herpes og grunden til at jeg spørg nu er fordi at min familie har fundet mig Mr. perfect (som jeg også synes godt om), men jeg vid bare at jeg ikke kan afslør min hemmelighed :'(
det er vigtigt at understrege at der IKKE fremgår noget æredrab el ligende, det er mere at min familie vil blive ekstrem skuffet over mig, jeg bang for at miste en af min forælder pga. hjerteanfald el ligende...

jeg har brug for hjælp og råd, ikke noget med "hvordan vil du leve med en løgen" el "hvis han elsker dig så skal han nok tilgive dig"... jeg vil bare gerne hører jeres forslag til hvad man kan gøre så man ikke smitter + hvad kan man sige hvis han selv bliver smittet? hvilke er virkelig katastrofalt hvis det sker!!!!! hvis i kender andre der står i min situation, hvad var løsning?

Med venlig hilsen
Ondcirkel12
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det er en svær situation du står i. Jeg kender ingen muslimer med herpes men kender en som ikke var jomfru og det endte med at hendes mand gik fra hende efter bryllupsnatten da han fandt ud af at hun ikke var jomfru. Når du ikke kender manden, kan du ikke være sikker på at han har det ok med at du ikke er jomfru. Man kan fremkalde en blødning via p-piller på bryllupsnatten men man kan ikke skjule herpes. For har man fået virusen så vil den være i kroppen for altid. Det er umuligt ikke at smitte sin partner især hvis man vil holde det hemmeligt for sin partner. For du kan ikke sige når du har udbrud at du ikke vil dyrke sex eller bruge kondom hver eneste gang du får udbrud for så vil du få problemer i jeres ægteskab. Jeg ved ikke hvor slemt dine udbrud er om du får det tit eller engang hvert år man kan sagtens forebygge herpes så man ikke får udbrud så tit men stadig er det svært at holde det hemmeligt og ikke smitte sin partner. Jeg håber at han er en forstående mand som er moderne og ikke en som går op i traditioner. Held og lykke og håber alt går godt for dig.
  • Indstillinger
    har du talt med din læge om met middel mod herpes----
  • Indstillinger
    joo, jeg har også fået medicin der ka hæmme udbrud.. men det er en virus som jeg aldrig kommer til at slippe af med :'(
  • Indstillinger
    Jeg har tænkt lidt over det her, og indrømmer gerne, at jeg ikke kender alle "reglerne" for muslimsk ægteskab, men som jeg læser dit indlæg, så må din kommende mand - og din familie - ikke få at vide, at du ikke er jomfru?

    Du er altså indstillet på at starte dit ægteskab på en løgn, så hvorfor ikke en mere?

    Så vidt jeg er orienteret, så stilles der ikke samme krav om jomfruelighed på bryllupsnatten til manden?

    Dvs. at hvis du kan medicineres, så du ikke har udbrud i starten af jeres ægteskab, så kan du vel med nogen rimelighed påstå, at det var din mand, der havde den virus med sig?

    Har du mulighed for at tale lidt fortroligt med din tilkommende inden I gifter jer - så du kan prøve at liste ud af ham, om han har seksuel erfaring, om han har haft flere partnere, han måske kunne være blevet smittet fra - således at han vil kunne se en rimelighed i, at det kan være ham, der havde det med til dig?

    Faktisk ser jeg ikke andre muligheder for dig, hvis du vil efterleve disse regler, som du jo altså ikke har overholdt.

    Jeg sender dig de bedste tanker og ønsker for fremtiden.
  • Indstillinger
    Det er slet ik sikkert at jeg bliver gift med ham, jeg tænker stadig over det...fordi det er fuldstændig udelukkende at snak med ham om det, og jeg meget sikker på at han er jomfru,
    Jeg har undersøgt alle mulighederne... jeg har nu virkelig mistet håbet, der sku ik så meget at gør :(
  • Indstillinger
    Hvis han er jomfru så bliver det svært for dig for han forventer 100% at du også er jomfru. Det bedste for dig vil være at sige nej til ham for du ender alligevel med at han sender dig tilbage til dine forældre og din familie vil få alt at vide. Du skal selv finde en som du vil giftes med for da er du sikker på at han vil have dig som du er. Du har jo været sammen med fyre før så hvorfor går du ikke ud og dater nogen som du kan blive gift med. For du skal slet ikke regne med at du bliver gift på en gammeldags måde hvor manden kommer og frier til dig og du siger ja til ham. Du er nødt til at at indse at det ikke kommer til at gå hvis du vælger ham og du kender selv konsekvenserne.
  • Indstillinger
    hvad med en dansk mand ---jeg forstår du har frit valg ---hvor gammel er du ---behøver du at giftes lige nu ---hvad vil dine forældre sige hvis du valgte en dansk mand ---de går ikke så meget op i om du er jomfru ---og de vil bedre forstå at bruge kondom ---hvis i snakker om det
  • Indstillinger
    Herpes kan vel godt smitte på andre måder end det seksuelle. Spørgsmålet er om du kan overbevise ham om det.

    De fleste mennesker har en herpesvirus, det er bare ikke altid den kommer i udbrud.

    Det bedste middel er lysin, som er en aminosyre, altså en del af de naturlige proteiner i vores kost. Lysin findes især i kød, æg, mælk og fisk. Herpes kan fremkaldes af en anden aminosyre, arginin, som især findes i nødder, korn, kikærter m.v. (Pas på hommus).

    Så du kan undgå herpesudbrud ved at få masser af lysin og mindre arginin. Du kan bestille lysin på internettet, det er et kosttilskud og ikke medicin. Prøv at google "lysine arginine herpes".

    Undersøgelser har vist at lysin er lidt bedre end de herpesmidler man får på recept hos lægen. Man kan tage lidt hver dag, og en højere dosis hvis man føler at et herpesudbrud er på vej, men det skal tages tidligt.
  • Indstillinger
    En grim situation

    Kigger man i tekster, så må en muslimsk kvinde ikke gifte sig med en ikke-muslimsk mand... Fordi hun er for svag...
    Vil du følge den regel og gifte dig med en ikke-muslim er det nødvendigt, at han konvertere...og dermed bliver omskåret..

    Men vil du følge din familie og gifte dig med ham de har fundet... Så kan du være ond.. Følg de forslag om at dæmpe udbrud... Og inden brylluppet, skal du finde en prostitueret, og få hende til at lægge solidt op til din mand og gerne have sex med ham...
    Skulle du finde en med herpes, så ville det være perfekt..

    Men ondt.... og du kommer stadig til at leve på en løgn..
  • Indstillinger
    Hej ondcirkel er det herpes på kønsdelene, du omtaler. for er det det, vil du kunne smitte din kommende mand, og andre du har kønsligomgang med. og du kan og vil komme til at afsløre din hemlighed, så det vil være svær at leve på en løgn, den vil nage dig livet igennem. så håber du finder en mand der er indforstået med du ikke er jomfru. og du for ærens skyld , ikke skal gå med denne hemlighed. også børn du vil få kan blive smittet og derfor du må være opmærksom på sygdommen. herpes på munden kan vi mange have fået af forældre der kysser barnet, og kan smitte, og give det vidre til andre generationer. med andet ord kaldes dette forkøelsels sår. men er også en mild form for herpes. hej
Log in eller Registrér for at kommentere.